این نشانه‌ها می‌گوید در یک رابطه اشتباه هستید

منبع: دلتا پیام

998

1401/8/13

18:49


آیا تا به حال برایتان پیش آمده که احساس کنید در رابطه عاطفی اشتباهی هستید و این رابطه به‌جای اینکه باعث تعالی شما باشد، به مشکلات زندگی شما اضافه کرده است؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که احساس کنید در رابطه عاطفی اشتباهی هستید و این رابطه به‌جای اینکه باعث تعالی شما باشد، به مشکلات زندگی شما اضافه کرده است؟

نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه

چطور بفهمیم در رابطه اشتباه قرار داریم؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه و کارهایی که باید برای اصلاح این وضعیت انجام دهید، خواهید خواند.

نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه

داشتن ارتباطی سالم با فردی که از هر جهت به شما نزدیک است نقش مهمی در موفقیت شما دارد. باید بدانید که جاذبه اولیه برای داشتن رابطه‌ای پایدار کافی نیست. اگر فرد مناسبی را برای ایجاد رابطه انتخاب و برای تقویت و مراقبت از آن تلاش کنید، احساساتی همچون تنش، بی حوصلگی، ناامیدی، ترس و خشم را تجربه نخواهید کرد.

مدام در تلاشید ارزش خود را اثبات کنید

اینکه فرد مدام در تلاش برای اثبات ارزش خود است، به‌خودی‌خود بد است؛ اما اگر در روابطش نیز این‌گونه رفتار می‌کند، حتما مشکلاتی در این رابطه وجود دارد. روابط فرد باید شرایطی را فراهم کنند که او مجبور نباشد ارزش خود را اثبات کند.

احساس می‌کنید به‌جای اینکه عضوی از رابطه باشید، نظاره‌گر آن هستید

بسیاری از مردم در موقعیت‌های خاص، به‌جای اینکه خودشان اتفاق بعدی را رقم بزنند، می‌گذارند زندگی گام بعدی را تعیین کند و این اشتباه است. شما باید در هر موقعیتی، تصمیم بگیرید و کار خودتان را انجام دهید. نباید ادامه‌دهنده کارهایی باشید که در انتخاب آن‌‎ها سهمی نداشته‌اید.

نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه

تلاش نکردن برای رابطه از نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه

بنا بر پژوهش‌ها، روابطی که روند ثابتی را طی می‌کنند، به این معنی که طرفین رابطه برای ایجاد موقعیت‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش تلاشی نمی‌کنند، در نهایت خسته‌کننده می‌شوند. اگر در رابطه‌ خود احساس خستگی می‌کنید، احتمالا در آینده احساسات ناخوشایند بیشتری را تجربه خواهید کرد. فرقی نمی‌کند دلیل این الگوی رفتاری شما هستید یا شریکتان. در هر صورت، رابطه اشتباهی را تجربه می‌کنید.

به شریکتان اعتماد ندارید

شاید مدتی است که حس می‌کنید شریکتان صداقت قبل را ندارد یا اینکه از ابتدا شریک صادقی نبوده است. این احساس نشان می‌دهد در این رابطه مشکلاتی وجود دارد. سعی کنید مشکل را بیابید و با کمک هم راه‌حلی برایش در نظر بگیرید. اگر این مشکلات حل نشوند و بی‌اطمینانی در رابطه باقی بماند، رابطه نتیجه‌ای جز تهمت‌های بیشتر نخواهد داشت. برای اینکه روابط عاطفی خوبی د اشته باشید به مطلب هرگز اینگونه با همسر خود شوخی نکنید! سر بزنید.

به روابط جایگزین فکر می‌کنید

اگر فکر می‌کنید فرد مناسب دیگری را برای ایجاد رابطه پیدا کرده‌اید که باید جای شریک فعلی‌تان را بگیرد، یعنی از شرایط راضی نیستید. در واقع، شما رابطه‌تان را مسبب برخی از اتفاقات ناخوشایند زندگی‌تان می‌دانید و به همین دلیل، دنبال ایجاد تغییر هستید. به‌جای اینکه راه‌حلی بیرون از خودتان پیدا کنید، مشکل را در ذهنتان حل‌وفصل کنید. باید بتوانید با شریکتان صحبت کنید تا دلیل این نارضایتی مشخص شود.

تفاوت بیش از اندازه باهم از نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه

وجود تفاوت در آدم‌ها حقیقتی انکارناپذیر است. ناتوانی در ایجاد تغییرات اساسی هم امری کاملا منطقی است. قطعا با هر فردی که رابطه دارید تفاوت‌هایی با او خواهید داشت. تفاوت در افکار، علاقه‌ها، رفتار و احساسات. این تفاوت‌های منطقی اگر آن‌قدر زیاد باشند که باعث تعارض شوند، ممکن است رابطه را دچار مشکل کنند.

همدیگر را مقصر می‌دانید

وقتی اتفاق ناخوشایندی می‌افتد، هریک از شما طرف مقابل را مقصر اوضاع پیش‌‌آمده می‌داند. در این شرایط، دائما یکدیگر را سرزنش می‌کنید. تجربه نشان داده است که در بیشتر موارد، هر دو طرف رابطه اشتباهاتی داشته‌اند.

نشانه‌ های هشدار یک رابطه اشتباه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا بعضی زوجین بچه‌دار نمی‌شوند؟ را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو