استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی پوست

استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی پوست


منبع: الو دکتر

48

1401/8/14

00:50


به دنبال محصولی برای برطرف کردن مشکلات پوستی خود هنگام آرایش هستید؟ پس در اولین فرصت، کانسیلر مناسبی تهیه کنید.کانسیلرها، ابر قهرمان‌های دنیای میکاپ هستند و به تنهایی می‌توانند مشکلاتی مانند: التهاب و قرمزی، تیرگی زیر چشم، جای جوش و ناهمواری پوستی را برطرف کنند. کافی است با اصول صحیح و حرفه‌ای استفاده از این محصول آشنا […]

کانسیلر برای رفع تیرگی پوست

به دنبال محصولی برای برطرف کردن مشکلات پوستی خود هنگام آرایش هستید؟ پس در اولین فرصت، کانسیلر مناسبی تهیه کنید.کانسیلرها، ابر قهرمان‌های دنیای میکاپ هستند و به تنهایی می‌توانند مشکلاتی مانند: التهاب و قرمزی، تیرگی زیر چشم، جای جوش و ناهمواری پوستی را برطرف کنند. کافی است با اصول صحیح و حرفه‌ای استفاده از این محصول آشنا شوید، تا بتوانید میکاپ‌هایی یکدست و بی‌نقص داشته باشید.

آموزش استفاده از کانسیلر

کارشناسان حوزه زیبایی بر این باورند که کانسیلر، تنها آیتم در میان لوازم آرایشی است که می‌تواند ظاهرتان را به طرز چشمگیری تغییر دهد؛ استفاده صحیح از کانسیلر، می‌تواند طراوت و درخشندگی را به چهره‌تان بازگرداند، لک‌ها را بپوشاند و تیرگی زیر چشم را محو کند. برای استفاده ماهرانه از کانسیلر، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

کار را با پاکسازی پوستتان شروع کنید

شستشو و پاکسازی پوست، اولین قدم برای اجرای هر نوع روتین آرایشی است. در این مرحله، بهتر است پوستتان را با شوینده ملایم و مناسبی بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین، می‌توانید از لایه‌بردارها برای روشن‌تر شدن رنگ پوست و از بین بردن آلودگی‌های عمقی منافذ نیز استفاده نمایید.

از اهمیت مرطوب کننده‌ها غافل نشوید

مرطوب کننده‌ها، پوستتان را برای پذیرش لایه‌های متعدد لوازم آرایشی آماده می‌کنند. به علاوه، با تامین رطوبت و آب مورد نیاز سلول‌ها، مانع از خشکی پوست و ماسیده شدن لوازم آرایشی می‌شوند. بعد از پاکسازی پوست، می‌توانید از سرم، کرم و لوسیون مرطوب کننده و آبرسان برای پایه آرایش خود استفاده کنید.

پرایمر صورت

قدرت پرایمر صورت را نادیده نگیرید

برای اطمینان از ماندگاری طولانی مدت آرایش خود، بهتر است از پرایمرها به عنوان نخستین مرحله زیرسازی پوست استفاده نمایید. پرایمر صورت، می‌تواند منافذ باز پوستی را پوشانده و ظاهری مات برای پوستتان به وجود بیاورد.

پایه مناسبی برای زیرسازی پوستتان انتخاب نمایید

کانسیلرها برای تکمیل عملکرد خود، به مکمل مناسبی احتیاج دارند که پایه زیرسازی نامیده می‌شوند. شما می‌توانید از فونداسیون، BB کرم، CC کرم یا کوشن برای پایه زیرسازی خود استفاده نمایید. این محصولات، رسالت کانسیلرها را به سرانجام می‌رسانند و نقش مهمی در زیرسازی پوست دارند. برای انتخاب پایه زیرسازی، توصیه می‌شود نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • برای انتخاب تناژ پایه مناسب، به طیف پوستی خود توجه کنید و از انتخاب فونداسیون‌های بسیار روشن یا تیره خودداری نمایید.
  • اگر پوست چربی دارید، از محصولات فاقد چربی و مات استفاده کنید. در مقابل، اگر پوستتان خشک و حساس است، محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی آبرسان و مرطوب کننده باشند.

کرم دور چشم را فراموش نکنید

پیش از اینکه پایه زیرساز و کانسیلر را در ناحیه زیر چشم بزنید، بهتر است پوستتان را آماده کنید. برای شروع، از کرم دور چشم ملایم و مناسبی استفاده کنید و چند دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. آبرسانی پوست حساس دور چشم، نه تنها به کاهش خطوط ریز کمک می‌کند، بلکه ماندگاری کانسیلر را در این ناحیه افزایش می‌دهد.

انتخاب کانسیلر مناسب

کانسیلرها از نظر رنگ و قوام، تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانید از آنها برای رفع نواقص پوستی خود بهره بگیرید.

تقسیم بندی کانسیلر از نظر قوام:

  • کانسیلر مایع: برای پوست‌های حساس و خشک انتخابی ایده آل است و به صورت هدفمند، برای رفع تیرگی زیر چشم توصیه می‌شود.
  • کانسیلر استیکی: بافت نیمه جامد و بسیار غلیظ این کانسیلر، برای کانتورینگ و رفع لک‌های پراکنده پوستی مناسب است.
  • کانسیلر پودری: قدرت مات کنندگی کانسیلر پودری، آن را به گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب تبدیل کرده است. همچنین، جایگزین مناسبی برای پودر فیکس نیز به شمار می‌رود.

انتخاب کانسیلر مناسب

کاربرد رنگ‌های مختلف کانسیلر:

  • کانسیلر سبز: از بین بردن التهاب و قرمزی پوست
  • کانسیلر زرد: تیرگی زیر چشم و کبودی
  • کانسیلر بنفش: رفع بیحالی و زردی پوست

کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، کانسیلرهای مایع، بهترین انتخاب برای رفع تیرگی زیر چشم هستند. این کانسیلرها، غلظت مناسبی دارند و به راحتی روی پوست پخش می‌شوند. بافت سبک کانسیلرهای مایع، انتخاب هوشمندانه‌ای برای پوست حساس و ظریف دور چشم به حساب می‌آید.

استفاده از کانسیلرهای پودری و استیکی برای رفع تیرگی زیر چشم، اشتباه بزرگی است که شما را پشیمان می‌کند. این کانسیلرها قدرت پخش کمی دارند و بعد از چند ساعت، باعث برجسته شدن خطوط دور چشم و افزایش چین و چروک‌ها می‌شوند. برای استفاده از کانسیلر زیر چشم، طبق دستور زیر عمل کنید:

  • برای زیر سازی تیرگی حلقه زیر چشم، ابتدا از کانسیلر و سپس از فونداسیون یا دیگر پایه‌های زیرسازی که دارید، استفاده کنید.
  • مقداری از کانسیلر را روی تیرگی زیر چشم بمالید و با قسمت کوچک بیوتی بلندر، آن را به سمت پایین محو کنید.
  • برای لیفت چشم و رفع افتادگی پلک، کانسیلر را به شکل خط کوچک و باریکی روی پلک بالا بمالید و به سمت شقیقه‌ها امتداد دهید. در ادامه با استفاده از بلندر، کانسیلر را در همان جهت محو کنید.

کانسیلر برای رفع تیرگی و نواقص پوستی

کانسیلر برای رفع تیرگی و نواقص پوستی

بعد از پوشاندن تیرگی زیر چشم، نوبت به رفع مشکلات پوستی می‌رسد. در این مرحله، ابتدا نیازهای پوستی خود را تشخیص دهید و با توجه به راهنمای رنگ بالا، کانسیلر مناسبی انتخاب کنید. در ادامه، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به هیچ عنوان از کانسیلر مخصوص زیر چشم، برای پوشاندن لک و نواقص پوستی استفاده نکنید. این کانسیلر، اغلب رنگ بسیار روشن‌تری نسبت به تناژ پوستی شما دارد و جلوه مصنوعی به چهره‌تان می‌دهد.
  • ابزار مناسبی برای استفاده از کانسیلر انتخاب کنید و استفاده از دست‌ها را به عنوان آخرین راهکار خود در نظر بگیرید. بیوتی بلندرها یا براش‌های کرم پودر و کانسیلر، می‌توانند انتخاب مناسبی برای این کار باشند.
  • کانسیلر را لایه لایه روی پوستتان بمالید و در هر مرحله، آن را به خوبی محو کنید.
  • برای رفع ناهمواری‌های پوستی و جای جوش، بهتر است چند لایه کانسیلر را روی نواحی مورد نظر بمالید تا سطح پوستتان کاملا یکدست شود.
  • برای پوشاندن لکه‌ها، جوش‌ها و ناهمواری‌های پوستی، ابتدا فونداسیون و سپس کانسیلر را روی پوستتان بمالید.
  • از استفاده بیش از حد کانسیلر روی پوستتان بپرهیزید. این کار باعث خشکی و دهیدراته شدن پوست می‌شود و بعد از چند ساعت، خطوط ریز و چروک‌های پوستی را با شدت بیشتری به نمایش می‌گذارد. به علاوه، بازتاب رنگ کانسیلر در این شرایط، ممکن است آرایشتان را خراب کند.
  • از کانسیلرها برای کانتورینگ چهره خود استفاده کنید. برای این کار به دو تا سه تناژ مختلف از کانسیلر احتیاج دارید. کانسیلری که 1 تا 2 درجه روشن‌تر از پوستتان باشد را انتخاب کنید و برای ایجاد نقاط روشن و هایلایت کانتورینگ از آن استفاده نمایید. سپس، کانسیلر کرم رنگی که 2 تا 3 درجه تیره‌تر از رنگ واقعی پوستتان باشد را تهیه کنید و با استفاده از آن،  قسمت‌های تیره کانتورینگ‌ را روی پوستتان مشخص کنید. در آخر، کانسیلرها را با براش محو کنید تا به قدرت زاویه سازی این محصول آرایشی پی ببرید.
  • در آخرین مرحله، می‌توانید از اسپری یا پودر فیکس برای تضمین ماندگاری میکاپ خود استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو