تحقیق درباره زندگی دارکوب ها ⚡️+ لانه سازی و سرعت نوک زدن

منبع: ماگرتا

11

1401/8/14

06:48


تحقیق درباره دارکوب ها و زیستگاه آن ها : دارکوب ها پرندگانی هستند که دارای زبان خیلی دراز و پاهای قوی می‌باشند که دو انگشت در جلو و دو انگشت در عقب قرار دارد دم دارکوب بسیار بلند است و در هنگام بالا رفتن از درخت از آن به عنوان تکیه گاه استفاده می‌کنند.

رنگ بدن دارکوب روشن و توسط خط‌های رنگی پوشانده شده است و این خطوط بر روی سر دارکوب‌ها متراکم‌تر است. دارکوب‌ها پرندگان همه چیز خوار هستند و از ترکیب گیاهان و حیوانات تغذیه می‌کنند، دارکوب‌ها انواع دانه‌ها، توت‌ها، میوه‌ها، آجیل و حشرات را می‌خورند.

اما گونه‌های دقیق مواد غذایی دارکوب‌ها بستگی به منطقه‌ای دارد مکه دارکوب زندگی می‌کند دارد. دارکوب‌ها اغلب پرهای روشن دارد هر چند رنگ دقیق پر دارکوب به گونه آن بستگی دارد، رنگ روشن پر دارکوب معمولا سبز، قهوه ای، سفید، قرمز، خاکستری است. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

تحقیق درباره زندگی دارکوب ها

شکارچیان دارکوب

دارکوب‌ها با توجه به اندازشان، شکارچیان متعددی در محیط زیست طبیعی خود دارند، شکارچیان علاوه بر دارکوب تخم دارکوب را نیز شکار می‌کنند، شکارچیان اصلی دارکوب شامل گربه وحشی، روباه و موش و مارها و پرندگان بزرگ می‌شوند.

لانه‌سازی دارکوب

دارکوب لانه خود را بر روی تنه درخت توسط منقار تیزش می‌سازد دارکوب دوست درخت می‌گویند، دارکوب‌ها لانه‌های خود را در درختان می‌سازند و خودشان آن سوراخ را حفر می‌کنند دارکوب معمولا لانه خود را با شاخ و برگ نمی پوشاند به این دلیل که تراشه چوب که در زمان ساخت لانه توسط دارکوب ایجاد می‌شود به عنوان یک پوشش نرم عمل می‌کند.

زیستگاه دارکوب

بیشتر گونه‌های دارکوب در مناطق جنگلی و درختستان‌ها هستند اگرچه تا اندازه‌ای عجیب است ولی چند گونه دارکوب در زمین‌های مانند بیابان و در دامنه که در آن هیچ درختی وجود ندارد زندگی می‌کنند این گونه دارکوب‌ها در سوراخ سنگ‌ها و گیاهانی مانند کاکتوس لانه می‌کنند.

تولید مثل دارکوب

دارکوب‌ها بین ۳ تا ۵ تخم می‌گذارند که پس از چند هفته باز می‌شوند جوجه‌های دارکوب هنگامی که یک ماهه هستند لانه را ترک می‌کنند همچنین هر دو دارکوب هم نر هم ماده به طور فعال جوجه ‌ها را تغذیه کرده و بزرگ می‌کنند و بر روی تخم‌ها می‌نشینند و برای لانه سوراخ درست می‌کنند.

سرعت نوک زدن دارکوب

یک دارکوب معمولی می‌تواند تا ۲۰ در هر ثانیه نوک بزند در واقع دارکوب می‌تواند بدون سردرد گرفتن سر هود را به سرعت جلو و عقب ببرد و نوک بزند وجود کیسه‌های هوا در اطراف مغز دارکوب است که همانند بالشتکی از آن محافظت می‌کنند.

آسیب ندیدن مغز دارکوب حین ضربه زدن به درختان

دانشمندان به راز آسیب ندیدن مغز دارکوب در حین ضربه زدن پی بردند، مغز دارکوب می‌تواند برخوردهای مکرر در زمان ضربه‌های سریع این پرنده به درخت تحمل کند، در واقع ساختار منحصر به فرد جمجمه و منقار پرنده ضربه به مغز را کاهش می‌دهد.

محققان چینی کشف کردند که بدن دارکوب ۹۹ درصد انرژی ناشی از ضربه‌ها زا به عنوان انرژی کرنشی ذخیره می‌کند.

ساختارهای موجود در سر پرنده شامل منقار و استخوان لامی هستند که انرژی مغز را کاهش می‌دهند و انرژی کوچکی که وارد مغز می‌شود سرانجام در شکل گرما پراکنده شده و موجب افزایش سریع دمای مغز می شود برای همین دارکوب می‌تواند هنگام ضربه زدن استراحت کوتاهی داشته باشد.

مقالات پیشنهادی: تحقیق درباره لانه سازی پرستو
و
تحقیق درباره کرکس ها و سودمندی آن ها
و
تحقیق درباره زندگی فلامینگو

☑️ به پایان متن تحقیق درباره زندگی دارکوب ها رسیدیم، اگر سوال یا پیشنهادی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو