مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو ؛ بهترین پرچمداران جهان

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو ؛ بهترین پرچمداران جهان


منبع: تکراتو

35

1401/8/14

09:01


تقریبا دو ماه پیش شاهد عرضه پرچمداران جدید آیفون یعنی سری iPhone 14 بودیم. در این مقاله قصد داریم به مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو بپردازیم و مشخصات این گوشی‌ها را موشکافی کنیم.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو ؛ بهترین پرچمداران جهان

تقریبا دو ماه پیش شاهد عرضه پرچمداران جدید آیفون یعنی سری iPhone 14 بودیم. در این مقاله قصد داریم به مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو بپردازیم و مشخصات این گوشی‌ها را موشکافی کنیم.

اینگونه که به‌نظر می‌رسد، سال جاری سال نسبتا خوبی برای کمپانی اپل بوده و تا این لحظه نسل جدید گوشی‌های آیفون با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شده‌اند. علاوه‌بر‌این، شاهد تغییر برخی از سیاست‌های کاری شرکت اپل هستیم که منجر به حذف نسخه مینی، از پرچمدارهای آیفون شده است؛ اما جای خالی آن در این میان حس نمی‌شود، چراکه در این سری شاهد عرضه یک نسخه با نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون 14 معمولی بودیم که با نام iPhone 14 Plus در بازارهای جهانی عرضه شد. در این میان، نسخه‌های قدرتمند نسل جدید گوشی‌های اپل، یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، تجربه‌ متفاوتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

باید گفت که تغییر الگوهای اپل تنها به حذف نسخه مینی ختم نمی‌شود. کمپانی اپل برای تشویق کاربران خود جهت خرید نسخه‌های پرو آیفون 14، قابلیت‌هایی را در دو مدل پرو و پرو مکس اعمال کرده که در مدل‌های معمولی پرچمدار جدید اپل مشاهده نمی‌شود. در این نوشتار می‌خواهیم به صورت دقیقی به مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو بپردازیم و در انتها، دید وسیع‌تری درباره امکانات و ارزش خرید این محصولات به شما ارائه دهیم.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

پیش از اینکه به مقایسه iPhone 14 Pro Max با iPhone 14 Pro بپردازیم، خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که دو نسخه یاد شده، در مقایسه با مدل‌های مقرون به صرفه یک تفاوت اساسی دارند. چیپست مورد استفاده در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، بایونیک A15 است؛ درحالی‌که دو مدل پرو، از تراشه جدید بایونیک A16 بهره می‌برند. باید گفت که همین تفاوت می‌تواند موجب افزایش چشمگیر فروش نسخه‌های پرو شود.

علاوه بر استفاده از تراشه جدید، طراحی i شکل ناچ، قابلیت Always on Display و بهره بردن از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از جمله تغییرات اصلی مدل‌های پریمیوم پرچمدار جدید آیفون محسوب می‌شوند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر طراحی و ساختار

یکی از تفاوت‌های اصلی که iPhone 14 Pro را از iPhone 14 Pro Max متمایز می‌کند، تفاوت در ابعاد آنهاست. اگر یک آیفون جمع‌وجور می‌خواهید، بهتر است بدانید که با آیفون 14 پرو، نمایشگر و باتری ضعیف‌تری را نسبت به نسخه پرو مکس در اختیار خواهید داشت. اما با آیفون 14 پرو مکس، درواقع از بهترین مشخصاتی که اپل در آیفون‌های 2022 در نظر گرفته، بهره‌مند خواهید شد که البته، قیمت بسیار بالاتری دارد.

در ارتباط با ظاهر باید گفت که هر دو محصول از شیوه طراحی یکسانی پیروی می‌کنند‌. با مقایسه iPhone 14 Pro Max و iPhone 14 Pro از نظر ظاهر می‌توان به وضوح دید که هر دو، همان شیوه طراحی آیفون 12 را در پیش گرفته‌اند و اکنون برای سومین بار شاهد استفاده از این ساختار هستیم. فریم فولاد ضدزنگ و شیشه سرامیکی محافظ در نسخه‌های پرو پرچمدار آیفون، مانند گذشته بسیار مقاوم و بادوام هستند.

iPhone 14 Pro Max

نسخه‌های پرو نسل جدید آیفون، از بریدگی به شکل i پشتیبانی می‌کنند. این ساختار برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین ناچ قدیمی آیفون شده است. این نوآوری سبب می‌شود که قابلیت جدیدی به این اسمارت‌فون‌ها اضافه شود که از آن با نام Dynamic Island (جزیره پویا) یاد می‌شود.

سایر کمپانی‌ها جهت ارائه یک نمایشگر تمام صفحه، تلاش می‌کنند پانچ هول را از صفحه نمایش به حاشیه‌های باریک گوشی منتقل کنند؛ این درحالی‌است‌که اپل، بریدگی دوربین سلفی را با ساختار سیستم عامل iOS ترکیب کرده است. جزیره پویا برخی از اعلان‌ها، پخش آهنگ‌ها، تماس های تلفنی و… را برای کاربر نمایش می‌دهد‌.

در حال‌حاضر نسل جدید اسمارت‌فون‌های اپل با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش در بازار‌های جهانی عرضه می‌شوند؛ اما با نگاهی به عملکرد آیفون در سال‌های گذشته می‌توان گفت که در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی، یک رنگ جدید به رنگ‌بندی آیفون ۱۴ اضافه خواهد شد.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
ابعاد 160.7×77.6×7.9 میلی‌متر 147.5×71.5×7.9 میلی‌متر
وزن 240 گرم 206 گرم
بدنه و ساختار فریم از جنس فولاد ضدزنگ، پنل پشت و جلو شیشه‌ای (گلس ساخت کورنینگ) فریم از جنس فولاد ضدزنگ، پنل پشت و جلو شیشه‌ای (گلس ساخت کورنینگ)
سیم‌کارت
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم و eSIM) یا دوگانه eSIM (نسخه بین‌الملل)
  • دوگانه eSIM با چند شماره (نسخه آمریکا)
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم – dual stand by) (نسخه چین)
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم و eSIM) یا دوگانه eSIM (نسخه بین‌الملل)
  • دوگانه eSIM با چند شماره (نسخه آمریکا)
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم – dual stand by) (نسخه چین)
استاندارد دارای گواهی IP68 ضد گردوغبار و آب (تا عمق 6 متر به مدت 30 دقیقه) دارای گواهی IP68 ضد گردوغبار و آب (تا عمق 6 متر به مدت 30 دقیقه)
رنگ بندی مشکی، نقره‌ای، طلایی، بنفش مشکی، نقره‌ای، طلایی، بنفش

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر نمایشگر

اکنون نوبت به مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر نمایشگر می‌رسد. همان‌طور که پیش از این گفتیم، تغییرات عمده هر دو نسخه به سبب تغییر ابعاد ایجاد می‌شود. iPhone 14 پرو مکس به لطف ابعاد بزرگ‌تر خود از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد؛ در حالی که iPhone 14 پرو از صفحه نمایش ۶‌.۱ اینچی پشتیبانی می‌کند که برای یک اسمارت‌فون، کاملا ایده‌آل است.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

مقایسه آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرو مکس

هر دو مدل، از نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED استفاده می‌کنند که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. چنین صفحه نمایشی سبب می‌شود که در مدل‌های پرو، شاهد کنتراست بی‌نظیر و رنگ‌های زنده و طبیعی باشیم‌.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های هر نمایشگری، حداکثر میزان روشنایی آن است که در ادامه مقایسه آیفون 14 Pro Max با آیفون 14 Pro به آن می‌پردازیم. از نظر روشنایی هر دو گوشی می‌توانند به حداکثر میزان روشنایی ۲۰۰۰ نیت دسترسی داشته باشند که به لطف چنین ویژگی، صفحه نمایش حتی در زیر نور آفتاب به وضوح قابل رویت خواهد بود‌؛ البته با استفاده از تنظیمات دستی، می‌توان نور صفحه را تا ۱۰۰۰ نیت تغییر داد.

ناگفته نماند برخی از کاربران ادعا دارند که ماژول فیس‌آیدی و دوربین سلفی که در زیر نمایش قرار گرفته‌اند را می‌توانند رویت کنند. باید گفت که این گفته‌ها کاملا حقیقت دارند، اما ماژول دوربین تنها در تابش نور زیاد قابل مشاهده است و باتوجه به این موضوع می‌توان گفت که هیچ‌گونه مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌کند‌.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
نوع نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10 ،Dolby Vision حداکثر میزان روشنایی 2000 نیت HBM و 1000 نیت Typ LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10 ،Dolby Vision حداکثر میزان روشنایی 2000 نیت HBM و 1000 نیت Typ
سایز 6.7 اینچ، 110.2 سانتی‌متر مربع، 88.3 درصد نسبت نمایشگر به بدنه 6.1 اینچ، 91.7 سانتی متر مربع، 87 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه
رزولوشن 1290×2796 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9،تراکم پیکسل 460 پیکسل در هر اینچ 1179×2556 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، تراکم پیکسل 460 پیکسل در هر اینچ
محافظ
  • شیشه سرامیک شیلد
  • نمایشگر همیشه روشن
  • شیشه سرامیک شیلد
  • نمایشگر همیشه روشن

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه دو اسمارت‌فون‌، کیفیت دوربین است و در اینجا مقایسه آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو از نظر کیفیت دوربین بسیار با اهمیت خواهد بود. ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که کمپانی اپل بعد از سال‌‌ها استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، تصمیم به تغییر اساسی سیستم تصویر برداری خود گرفته که این تغییر، با عرضه آیفون 14 پرو و پرو مکس آغاز می‌شود.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

اکنون شاهد استفاده از یک سنسور 1/1.28 اینچی ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی هستیم. هر دو نسخه از فناوری ترکیب پیکسل‌ها بهره می‌برند که با ترکیب چهار پیکسل مجاور یکدیگر، نهایتا یک تصویر ۱۲ مگاپبکسلی را ارائه می‌دهد. همچنین، قابلیت عکاسی ProRaw (عکس خام) به کاربر اجازه می‌دهد که یک عکس ۴۸ مگاپیکسلی را به ثبت برساند.

باید گفت که در مقایسه iPhone 14 Pro Max با iPhone 14 Pro از نظر دوربین، هیچ یک برنده این بخش نخواهند بود؛ چراکه سیستم عکس برداری هر دو نسخه پرو پرچمدار آیفون، قابلیت‌های مشابهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مدل‌های پرو آیفون 14 با همان سیستم تصویر برداری سه‌گانه قدیمی تولید شدند.

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اصلی واید، با لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابر همراه است. علاوه‌براین، شاهد بهبود دوربین سلفی هستیم که اکنون از فوکوس خودکار تشخیص فاز و دیافراگم f/۱.۹ پشتیبانی می‌کند.

از آن‌جایی که در مقایسه iPhone 14 Pro Max با iPhone 14 pro در بخش عکس‌برداری برنده‌ای نداریم، بدنیست سایر پیشرفت‌های دوربین نسخه‌های پرو پرچمدار جدید اپل را نسبت به پرچمدارهای قبلی این کمپانی بیان کنیم. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به فلاش True Tone، بهبود برخی حالت‌های عکاسی مانند Night Mode (حالت شب)، HDR 4 هوشمند، بهبود حالت عکاسی پرتره و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

یکی از قابلیت های چشمگیر نسخه‌های پرو آیفون ۱۴، اضافه شدن حالت فیلم برداری Action Mode است. این حالت می‌تواند لرزش‌های شدید دست را هنگام فیلم‌برداری، تا میزان قابل توجه‌ی کاهش دهد. در آخر نیز باید گفت که پشتیبانی از حالت سینمایی با کیفیت 4K و فریم‌ریت ۳۰ هرتز یا ۲۴ هرتز، می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند. مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرواز نظر دوربین به موارد ذکر شده ختم می‌شود و باوجود تفاوت‌ قیمت، سیستم تصویر برداری یکسانی در هر دو نسخه مورد استفاده قرار گرفته است.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
تنظیمات دوربین
  • سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی واید، لنز ۲۴ میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، سایز سنسور 1/1.28 اینچ، دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، سنسور شیفت OIS
  • تله فوتو 12 مگاپیکسلی، لنز 77 میلی متر، دیافراگم f/2.8، زوم اپتیکال 3x، سایز سنسور 1/3.5 اینچ، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  • سنسور 12 مگاپیکسل اولتراواید، لنز 13 میلی‌متر، دیافراگم f/2.2، پوشش 120 درجه، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل
  • اسکنر FOF 3D LiDAR (سنسور عمق)
  • سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی واید، لنز ۲۴ میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، سایز سنسور 1/1.28 اینچ، دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، سنسور شیفت OIS
  • تله فوتو 12 مگاپیکسلی، لنز 77 میلی متر، دیافراگم f/2.8، زوم اپتیکال 3x، سایز سنسور 1/3.5 اینچ، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  • سنسور 12 مگاپیکسل اولتراواید، لنز 13 میلی‌متر، دیافراگم f/2.2، پوشش 120 درجه، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل
  • اسکنر FOF 3D LiDAR (سنسور عمق)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه LED دوال Tone، پشتیبانی از HDR (پانوراما و عکس) فلاش دوگانه LED دوال Tone، پشتیبانی از HDR (پانوراما و عکس)
ویدیو
  • 4K@24/25/30/60fps
  • 1080p@25/30/60/120/240fps
  • 10bit HDR
  • Dolby Vision HDR تا 60 فریم در ثانیه
  • ProRes
  • مود سینماتیک (4K@24/30fps)
  • ضبط صدای استریو
  • 4K@24/25/30/60fps
  • 1080p@25/30/60/120/240fps
  • 10bit HDR
  • Dolby Vision HDR تا 60 فریم در ثانیه
  • ProRes
  • مود سینماتیک (4K@24/30fps)
  • ضبط صدای استریو
دوربین سلفی
  • سنسور 12 مگاپیکسلی واید، لنز 23 میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/3.6، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر (تایید نشده)
  • SL 3D (سنسور عمق / بیومتریک)
  • سنسور 12 مگاپیکسلی واید، لنز 23 میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/3.6، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر (تایید نشده)
  • SL 3D (سنسور عمق / بیومتریک)
قابلیت‌ها HDR و حالت سینمایی (4K@24/30fps) HDR و حالت سینمایی (4K@24/30fps)
ویدیو
  • 4K@24/25/30/60fps
  • 1080p@25/30/60/120fps
  • gyro-EIS
  • 4K@24/25/30/60fps
  • 1080p@25/30/60/120fps
  • gyro-EIS

مقایسه آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرو مکس از نظر عملکرد

نسخه‌های پرو نسل جدید اسمارت‌فون‌های آیفون، از تراشه قدرتمند A16 Bionic برخوردارند و این موضوع، مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر سخت‌افزار را کمی دشوار می‌کند. این چیپست با فناوری ۴ نانومتری تولید شده و شامل دو هسته Perf‌‌‌ormance (عملکرد) و چهار هسته efficiency (کاربردی) می‌شود.

iPhone 14 Pro Max

هر دو مدل از نظر حافظه داخلی از مشخصات یکسانی بهره‌ می‌برند. این گوشی‌ها از ۶ گیگابایت RAM از نوع LPDDR5 و حداقل فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند پرچمدار‌های جدید آیفون را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا حتی ۱ ترابایت خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

در ارتباط با ارائه به‌روزرسانی‌ها و خدمات، کمپانی اپل همیشه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته و با اطمینان می‌توان گفت که از نظر پشتیبانی محصولات و ارائه به‌روزرسانی‌ها، غول تکنولوژی آمریکایی از سایر کمپانی‌های فعال در زمینه گوشی‌های هوشمند برتر است. باتوجه به سیاست‌های اپل، پرچمدار سال ۲۰۲۲ آیفون تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به‌روزرسانی‌های سیستم عامل iOS را دریافت می‌کند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
سیستم عامل iOS 16، قابل به‌روزرسانی به iOS 16.1 iOS 16، قابل به‌روزرسانی به iOS 16.1
تراشه Apple Bionic A16 (چهار نانومتر) Apple Bionic A16 (چهار نانومتر)
CPU پردازنده 6 هسته‌ای (دو هسته 3.46 گیگاهرتزی و 4 هسته 2.02 گیگاهرتزی) پردازنده 6 هسته‌ای (دو هسته 3.46 گیگاهرتزی و 4 هسته 2.02 گیگاهرتزی)
GPU Apple GPU Apple GPU
درگاه حافظه ندارد ندارد
حافظه داخلی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 256 گیکابایت
  • رم 6 با حافظه 512 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 1 ترابایت
  • NVMe
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 256 گیکابایت
  • رم 6 با حافظه 512 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 1 ترابایت
  • NVMe

مقایسه iPhone 14 Pro با iPhone 14 Pro Max از نظر باتری

پیش از اینکه به مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر ظرفیت باتری و شارژدهی بپردازیم، بدنیست از این موضوع آگاه شوید که کمپانی اپل ظرفیت باتری پرچمدار جدید خود را افزایش نداده و همان ظرفیت باتری آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس را برای نسخه‌های پرو iPhone 14 نیز به کار گرفته است. با این‌حال طول عمر باتری iPhone 14 Pro Max و iPhone 14 Pro در مقایسه با نسل قبلی خود، به دلیل بهره بردن از تراشه جدید و صفحه نمایش بهبود یافته، افزایش پیدا کرده است.

iPhone 14 Pro Max

مقایسه iPhone 14 Pro با iPhone 14 Pro Max

طبق ادعای کمپانی اپل باتری آیفون 14 پرو در پخش ویدیو تا ۲۳ ساعت، در استریم ویدیو تا ۲۰ ساعت و در پخش صدا تا ۷۵ ساعت پایدار خواهد بود؛ در حالی که آیفون 14 پرو مکس در پخش ویدیو تا ۲۹ ساعت، در استریم ویدیو تا ۲۵ ساعت و در پخش صدا تا ۹۵ ساعت دوام خواهد داشت.

نسخه‌های پرو آیفون 14 به شارژ ۲۰ وات مجهز هستند و هر دو مدل، از شارژ بی‌سیم MagSafe با توان ۱۵ وات بهره می‌برند. بنابراین می‌توان گفت که مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر باتری به سود آیفون 14 پرو مکس خاتمه پیدا می‌کند. در آخر خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که هیچ‌یک از اسمارت‌فون‌ها، به درگاه USB Type-C مجهز نیستند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4323 میلی‌آمپر ساعت غیر قابل تعویض باتری لیتیوم یونی 3200 میلی‌آمپر ساعت غیر قابل تعویض
سیستم شارژ
  • شارژ بی‌سیم 7.5 وات (Qi)
  • شارژ بی‌سیم 15 وات (MagSafe)
  • پشتیبانی از USB Power Deliver 2.0
  • قابلیت شارژ سریع (50 درصد ظرفیت باتری در 30 دقیقه)
  • شارژ بی‌سیم 7.5 وات (Qi)
  • شارژ بی‌سیم 15 وات (MagSafe)
  • پشتیبانی از USB Power Deliver 2.0
  • قابلیت شارژ سریع (50 درصد ظرفیت باتری در 30 دقیقه)

مقایسه آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرو مکس از نظر قابلیت‌های اتصال

نسخه‌‌‌های پرو مکس و پرو آیفون ۱۴ از شبکه پرسرعت 5G پشتیبانی می‌کنند؛ اما ویژگی قابل توجه و جدید این محصولات، پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای است. به لطف این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند با استفاده از اسمارت‌فون خود با نزدیک‌ترین ماهوار‌های موجود در مدار ارتباط برقرار کنند و در مواقع اضطراری، برای نزدیکان یا سرویس‌های خدمات‌رسانی پیام ارسال کنند. ناگفته نماند که این شیوه برقراری ارتباط تنها برای مواقع ضروری طراحی شده و پیام‌ها باید کوتاه و مختصر باشند. ارتباط ماهواره‌ای آیفون ابتدا برای کاربران آمریکا و کانادا در دسترس قرار می‌گیرد.

iPhone 14 Pro Max

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
تکنولوژی شبکه GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
سنسورها سنسور Face ID، سنسور شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، حسگر مجاورت، قطب‌نما، پشتیبانی از UWB، ارسال و دریافت SMS در شرایط ضروری با اتصال ماهواره‌ای سنسور Face ID،سنسور شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، حسگر مجاورت، قطب‌نما، پشتیبانی از UWB، ارسال و دریافت SMS در شرایط ضروری با اتصال ماهواره‌ای
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 دوبانده، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 دوبانده، هات‌اسپات
بلوتوث 5.3،A2DP، LE A2DP،LE،5.3
GPS دارد با پشتیبانی از ماهوار‌ه‌های GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS دارد با پشتیبانی از ماهوار‌ه‌های GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS
NFC دارد دارد
رادیو ندارد ندارد
USB Lightning USB 2.0 Lightning USB 2.0
اینفرارد دارد دارد

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر کیفیت صدا

در بخش کیفیت صدا نیز مانند اکثر موارد، هر دو گوشی عملکرد مشابهی دارند. پرچمدارهای جدید آیفون در سیستم صوتی خود از اسپیکرهای استریو (دوگانه) بهره می‌برند. ناگفته نماند که در این محصولات از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر کیفیت صدا، مساوی خواهد بود.

iPhone 14 pro Max

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو
مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
اسپیکر اسپیکرهای استریو اسپیکرهای استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد ندارد

مقایسه قیمت آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو

اکنون که مقایسه iPhone 14 Pro Max با iPhone 14 Pro را از جنبه‌های گوناگون انجام دادیم، نوبت به بررسی قیمت و ارزش خرید این دو محصول می‌رسد. باتوجه به این موضوع که از مدل‌های پرو پرچمدار جدید آیفون به‌عنوان برترین گوشی‌های هوشمند جهان یاد می‌شود، با اطمینان می‌توان گفت که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی آیفون 14 پرو با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون 14 پرومکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار، به فروش می‌رسند. باید این نکته را به خاطر سپرد که تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در ابعاد، عمر باتری و صفحه نمایش خلاصه می‌شود.

در صورتی که پایداری باتری و ابعاد صفحه نمایش برای شما اهمیت بالایی دارد، بهتر است نسخه پرو مکس را تهیه کنید اما باید این موضوع را به یاد داشته باشید که اندازه نسبتا بزرگ این گوشی، می‌تواند محدودیت‌‌هایی را برای شما به همراه داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های هوشمند، حمل‌و‌نقل راحت و آسوده است.

آیفون 14 پرو سخت‌افزار و صفحه نمایش بسیار عالی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و از وزن و ابعاد بسیار مناسبی برخوردار است. به همین جهت حمل و نقل و استفاده از آن بسیار آسوده خواهد بود و در صورتی که به صفحه نمایش بزرگ و طول عمر باتری نسخه پرو مکس نیازی ندارید، بهتر است ۱۰۰ دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و نسخه پرو پرچمدار آیفون را تهیه کنید.

iPhone 14 Pro and Pro Max Price

در آخر باید گفت که مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو از نظر ارزش خرید و قیمت بدون برنده اعلام می‌شود. چراکه ملاک اصلی در این مقایسه، نیازها و قدرت خرید کاربر خواهد بود.

قیمت آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 14 پرو
تاریخ معرفی 7 سپتامبر 2022 7 سپتامبر 2022
تاریخ عرضه 16 سپتامبر 2022 16 سپتامبر 2022
قیمت جهانی 1099 دلار 999 دلار

نظر شما درباره مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو چیست؟ آیا صفحه نمایش بزرگ‌تر و ظرفیت باتری بیشتر، ارزش 100 دلار افزایش هزینه را خواهد داشت؟ لظفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

قیمت آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو چقدر است؟

قیمت آیفون 14 پرو در بازار ایران، در محدوده قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان تعیین شده است. نسخه‌های مختلف آیفون 14 پرو مکس نیز بین 45 تا 82 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

آیفون 14 پرو مکس بهتر است یا آیفون 14 پرو؟

با توجه به مقایسه آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرو مکس می‌توان گفت که هردو گوشی، ارزش خرید بالایی دارند. نسخه کوچک‌تر آیفون 14 پرو در مقایسه با نسخه بزرگ‌تر، باتری و نمایشگر ضعیف‌تری دارد و طبیعتا، با قیمت کمتری به‌فروش می‌رسد. از طرف دیگر، آیفون 14 پرو مکس از ابعاد بزرگ‌تر و قیمت بالاتری برخوردار است که شاید برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد. در مقایسه این دو گوشی که تفاوت اساسی با یکدیگر ندارند، همه‌چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: Phonearena

نظر شما درباره مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو