مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر است؟

منبع: فوت و فن

19

1401/8/14

11:23


بررسی یکی از اصلی ترین سوالات متقاضیان مهاجرت اینکه آیا مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر است؟

مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر است؟

بررسی یکی از اصلی ترین سوالات متقاضیان مهاجرت اینکه آیا مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر است؟ طبق آمار و پژوهش های بدست آمده کانادا اولین مقصد مهاجرتی دنیا محسوب می شود، عواملی همچون اقتصاد پویا، سیستم آموزشی پیشرو، تنوع فرهنگی و نیاز همیشگی به نیروی کار باعث شده که همه مردم دنیا این کشور را به عنوان اولین کشور مهاجرتی در نظر بگیرند. کشور کانادا از سطح رفاه بالایی برخوردار است و امکانات متنوعی در اختیار شهروندان خود می گذارد، از این رو مهاجرت به کانادا برای افراد زیادی جزء اهداف اصلی شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند همیشه به دنبال کاهش هزینه های خود هستند و می خواهند با حداقل هزینه ها به هدف خود دست پیدا کنند. باید اذعان داشت که مهاجرت کاملا رایگان به هیچ کشوری امکان پذیر نمی باشد و امکان مهاجرت بدون پرداخت هزینه مقدور نیست. داشتن سرمایه و پس اندازی مطمئن همواره فرایند مهاجرت را آسان تر خواهد کرد. شما باید تمام هزینه های موجود برای مهاجرت به کانادا را با موقعیت مالی خود بسنجید و به فکر کمک هزینه های دولتی و غیره نباشید. از رو مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر نیست و شما هزینه ریز و درست بسیاری را خواهید داشت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش های محبوب و متداول در بین روش های مهاجرتی است که هر ساله افراد زیادی از این طریق اقدام می کنند. قوانین مهاجرتی این کشور به دانشجویان اجازه می دهد تا به کمک امتیاز تحصیل در کانادا ضمن اینکه شما تجربه علمی بالایی را کسب می کنید و همچنین بدلیل فارغ التحصیل شدن در یکی از موسسات آموزشی کانادا و امکان ورود به دنیای اشتغال مراحل اخذ اقامت دائم برای متقاضی راحت تر خواهد بود.

برای اخذ ویزای دانشجویی متقاضیان باید تمکن مالی خود را برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل اثبات کنند و یا در غیر این صورت بورسیه‌های دانشجویی دریافت کرده باشند. برای دریافت این نوع ویزا متقاضیان باید علاوه بر پرداخت هزینه های سال اول تحصیلی و زندگی خود، هزینه‌های مربوط به درخواست مجوز تحصیل، انگشت نگاری، معاینات پزشکی و هزینه های مربوط به پذیرش در دانشگاه های کانادا را پرداخت نمایند. از این رو مهاجرت رایگان به کانادا از طریق تحصیل امکان پذیر نیست فقط می توانید با دریافت بورسیه تو حدود زیادی هزینه های خود را کاهش دهید.

 بورسیه تحصیلی کانادا

یکی دیگر از روش هایی که میتواند هزینه‌های مهاجرت را تا حد چشمگیری کاهش دهد دریافت بورسیه تحصیلی است. بورسیه های تحصیلی از نظر تقبل هزینه ها انواع مختلفی دارد که با توجه به دانشگاه مقصد پذیرش متفاوت خواهد بود. برخی از بورسیه ها فقط قسمتی از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد، برخی دیگر تمام هزینه های تحصیل را متقبل می شود و برخی هم هزینه های تحصیلی و هم هزینه های زندگی را تامین می کند. لازم به ذکر است که دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به سایر مقاطع راحت تر است.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت از طریق کار به کانادا یکی از روش هایی است که فرد برای دست یابی به فرصت شغلی و درامد بالا انتخاب می کند. کانادا با کمبود نیروی کاری مواجه است، به همین دلیل بخش زیادی از نیاز خود به نیروی کار را از طریق مهاجران تامین می‌کند. افرادی که سابقه کار یا مهارت های کاری مناسبی داشته باشند به راحتی می‌توانند از این طریق برای مهاجرت اقدام کنند.

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

هزینه های مهاجرت به هر کشوری با توجه به روش انتخابی جز مواردی است که می تواند در مهاجرت متقاضی تاثیرگذار باشد. هزینه مهاجرت کاری به کانادا را می توان در چند دسته قرار داد. مانند هزینه های وکیل مهاجرت و یا مجموعه هزینه های مهاجرت که شامل ترجمه مدارک و هزینه های اداره مهاجرت است. در این بخش کاملا مشخص است که مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر نیست.

شرایط ویزای کار در کانادا

هریک از روش های مهاجرتی نیازمند شرایط و صلاحیت های خاص خود است. بطور کلی شرایط مهاجرت کاری به کانادا به این صورت است که متقاضی کار باید فاکتورهایی مثل سن، مدرک تحصیلی، سطح زبان و سابقه کار را دارا باشد. به عبارتی متقاضی کار باید در شغل مورد نظر سابقه کار داشته باشد که این سابقه کار باید قابل استناد و پیگیری باشد.

سوابق تحصیلی بعد از سوابق شغلی مهم ترین فاکتور محسوب می شود. سن کم تر از 50 سال و میزان تسلط به زبان های انگلیسی و فرانسه نیز از شرایط بررسی مهاجرت کاری می باشد.

روش های دریافت ویزای کاری در کانادا

برای مهاجرت از طریق کار در کانادا نیاز به دریافت مجوز کاری یا همان ویزای کار است که از روش های زیر میسر است.

  • اسکیل ورکر کانادا ( Skilled Worker)
  • اسکیل ترید کانادا ( Skilled Trade )
  • ویزای کار کانادا از طریق برنامه فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا
  • جاب آفر کانادا ) Job Offer)
  • ویزای کار استانی کانادا ( PNP )
  • ویزای کار خوداشتغالی کانادا
  • برنامه انتقال درون شرکتی (ICT )

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت دریافت ویزای سرمایه گذاری است که البته مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر روش ها می طلبد. همانطور که از نامش مشخص است یکی از پرهزینه ترین روش های دریافت اقامت در کانادا است.

 در این روش پس از انتخاب نوع سرمایه گذاری ( سرمایه گذاری از طریق برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP کارآفرینی ( عواملی مثل تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای کم کردن ریسک این نوع مهاجرت، بهتر است از موسسات معتبر مهاجرتی و وکلای مهاجرت کمک بگیرید.

روش مهاجرت سرمایه گذاری برای چه کسانی مناسب است؟

اخذ اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری مناسب کسانی است که در خارج از کشور صاحب کسب وکار هستند و یا بنا به توانایی ها، تخصص، سابقه کار، امکانات و میزان ثروت توان ثبت شرکت در کانادا را دارند و یا اینکه توان کارآفرینی استارت آپ و نوآفرینی در کانادا را دارند.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا

منظور از ویزای سرمایه گذاری در کانادا همان انواع روش‌های سرمایه گذاری در کانادا است.

  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ
  • مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به کانادا از طریق بیزینس
  • مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی
  • مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

در بین مسیرهای معرفی شده برخی از آنها درخواست بیشتری را دارند. توجه کنید که مسیر سرمایه گذاری در کانادا بسیار پیچیده و دشوار می باشد و شما نیاز دارید تا از یک تیم قدرتمند بهره ببرید تا شانس خود را در اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا افزایش دهید. هزینه سرمایه گذاری نیز کاملا بستگی به مسیر انتخابی شما دارد.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایای زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که از این راه برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند، می توانند طی مدت کوتاهی اقامت دائم خود را در کانادا بگیرند.
  • به دلیل اقتصاد بسیار قدرتمند کانادا سرمایه گذاری در این کشور ریسک بسیار پایینی دارد.
  • به مدرک تحصیلی نیازی نیست و افراد می توانند بدون مدرک برای این روش اقدام کنند.
  • این روش، روشی کاملا تضمین شده از طرف دولت است و دولت کانادا طبق ضمانت خود بعد از 5 سال پولی که افراد به عنوان سرمایه گذاشته اند به طور کامل به آن ها باز می گرداند.
  • افرادی که قصد مهاجرت از این روش را دارند الزاما نباید مهارت های زبان فرانسوی و یا انگلیسی را داشته باشند.

سخن پایانی

شما هم تا به اینجا به این نتیجه رسیده اید مهاجرت رایگان به کانادا امکان پذیر نیست و فرقی نمیکند این موضوع برای استرالیا، آلمان، انگلین و یا هر کشور دیگری به همین شکل است در اینجا فقط شما با مسیرهای متفاوتی روبه رو هستید که هریک هزینه متفاوتی دارد برای مثل مسیر کاری هزینه کمتری نسبت به مسیر سرمایه گذاری دارد و یا شما میتوانید هزینه را سرشکن کنید برای مثل برخی خود تمامی مراحل پرونده مهاجرتی خود را انجام میدهند و به وکیل مهاجرت هزینه ای پرداخت نمیکنند که این موضوع ریسک های خود را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو