اینترنت فیلتر نیست ، ادعای جدید سخنگوی دولت بحث برانگیز است

منبع: تکراتو

14

1401/8/14

12:01


اینترنت فیلتر نیست و تنها دو پلتفرم خارجی محدود شده‌اند! این بخشی از اظهارات سخنگوی دولت در جشن میلاد امام حسن عسکری در هیئت ثارالله زنجان است.

اینترنت فیلتر نیست ، ادعای جدید سخنگوی دولت بحث برانگیز است

اینترنت فیلتر نیست و تنها دو پلتفرم خارجی محدود شده‌اند! این بخشی از اظهارات سخنگوی دولت در جشن میلاد امام حسن عسکری در هیئت ثارالله زنجان است.

سخنگوی دولت در جلسه پرسش و پاسخی که در هیئت ثارالله زنجان و در جشن میلاد امام حسن عسکری برگزار شد، در بخشی از اظهارات خود و در خصوص قطعی‌های اینترنت گفته که تنها دو پلتفرم خارجی با محدودیت مواجه شده‌اند و اینترنت فیلتر نیست!

بیشتر بخوانید:مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

سخنگوی دولت: اینترنت فیلتر نیست

سخنگوی دولت در صحبت‌های خود در این جلسه و ضمن تشکر از نقش مهم و موثر مردم زنجان در حوادث اخیر گفت:

وقتی به اراده‌ خود تکیه کردیم در تمامی حوزه‌ها پیشرفت به دست آوردیم. میزان باسوادی امروز کشور اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. در یک زمانی قبل از انقلاب فقط به اندازه 13 درصد دکتر زنان و زایمان داشتیم و بسیاری از بانوان کشورمان در آن برهه مجبور بودند به پزشک آقا مراجعه کنند‌‌. این آمار امروزه به بالای 95 درصد رسیده است.

اما بخش مهمی از اظهارات سخنگوی دولت در پاسخ به سوال چرایی فیلتر اینترنت و خسارت کسب و کارها بود که او گفت:

باید توجه داشته باشیم که اینترنت فیلتر نیست و فقط دو پلتفرم خارجی آن هم به‌خاطر تخلفات فیلتر هستند. این دو پلتفرم هشتگ آرشام را می‌بندند ولی در عوض خودشان به صلاحدید خودشان هشتگ‌ ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر آموزش ساخت کوکتل مولوتف را تبلیغ می‌کنند و بریده شدن گلوی مامور نیروی انتظامی را نشان می‌دهند ولی در عوض چهره سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی را ممنوع می‌کنند.

اینترنت فیلتر نیست ، ادعای جدید سخنگوی دولت بحث برانگیز است

وی در ادامه افزود: «البته کسب و کارهایی که در اینستاگرام ضرر می‌کنند دقیقا مثل کاسبانی که در کف خیابان به خاطر آشوبگری‌‌ها خسارت می‌بینند‌».

گفتنی است که با وجود اذعان سخنگوی دولت در خصوص فیلترینگ تنها دو پلفترم اینستاگرام و واتساپ، این روزها دامنه فیلترینگ صرفا محدود به این موارد نیست و از مدتی پیش تاکنون بسیاری از ابزارها و سرویس‌های گوگل نظیر گوگل دیسکاور، گوگل مپ و حتی بنابر برخی گزارش‌ها برخی گوگل ترنسلیت با محدودیت مواجه شده‌اند.

از سوی دیگر و از همان اوایل ناآرامی‌ها در سراسر کشور بود که برخی از پرطرفدارترین بازی‌های آنلاین نیز فیلتر شدند! بر این‌ها باید کاهش سرعت و سایر اختلالات اینترنتی را که اساسا دسترسی به بسیاری از وب‌سایت‌ها و سرویس‌های خارجی را غیرممکن کرده‌اند نیز بیفزاییم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اظهارات سخنگوی دولت که گفته اینترنت فیلتر نیست چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو