نحوه تست وب کم لپ تاپ در ویندوز

نحوه تست وب کم لپ تاپ در ویندوز


منبع: پلازا

25

1401/8/14

12:08


نحوه تست وب کم لپ تاپ در ویندوز

کلیدزدن یک تماس یا کنفرانس ویدیویی می‌تواند بیشتر از آنچه فکر می‌کنید استرس‌زا باشد. همه با طریقه شروع کردن جلسه با نرم افزار های ویدیو کنفرانس، آشنایی دارند اما اولین نگرانی که تقریبا همه کاربران دارند این است که اصلا دوربین وب کم لپ تاپ آن‌ها در صحت و سلامت است یا خیر. در این مطلب به آموزش تست وبکم، با استفاده از و روش های مختلف می‌پردازیم.

اگر هنگام شروع جلسه متوجه شوید وبکم کار نمی‌کند دیگر کار از کار گذشته است و آن جلسه را از دست می‌دهید؛ به همین خاطر است که همیشه بهتر از پیش از شروع کردن یک تماس ویدیویی، با طریقه تست دوربین لپ تاپ در ویندوز 7 و 10 و 11 آشنا باشیم و مطمئن شویم وبکم ما درست کار می‌کند تا در غیر اینصورت زودتر به فکر خرید وب کم باشیم.

فهرست مطالب

آموزش تست وبکم

برای تست وبکم در ویندوز 8 و یا 11، راه‌های مختلفی پیش روی شما است. ویندوز دارای یک برنامه پیش‌فرض به نام Camera است که با بازکردن آن، بصورت خودکار و بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهید، تصویری که وب کم شما دریافت می‌کند را برایتان نشان می‌دهد. علاوه بر این برنامه، شما از طریق برنامه‌های ویدیو کنفرانس هم می‌توانید به تست دوربین جلو لپ تاپ بپردازید.

1. نرم افزار سلامت وبکم لپتاپ ویندوز؛ نحوه تست وب کم در ویندوز 10

بهترین روش تست سلامت دوربین لپتاپ، اپلیکیشن Camera است. برای باز کردن این برنامه در بخش جستجو Camera را تایپ و سرچ کنید. مطابق تصویر، برنامه Camera را خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

برنامه تست وب کم لپ تاپ / تست وب کم لپ تاپ آنلاین

در صورت سالم بودن دوربین لپ تاپ دیگر نیازی به تست اضافی ندارید چرا که در این حالت می‌توانید نمای دوربین وب کم را بلافاصله مشاهده کنید. برای آنکه خیالتان از بابت صدا هم راحت شود، روی دکمه ضبط که همان آیکون دوربین فیلمبرداری سفید رنگ است کلیک کنید. برای چند ثانیه صحبت کنید و بعد دوباره روی همان آیکون کلیک کنید تا ضبط ویدیو تمام شود.

برنامه تست دوربین لپ تاپ / نرم افزار سلامت وبکم لپتاپ

حالا برای آنکه فیلمی که ضبط کردید را ببینید، روی میانبر محتوای ضبط شده ویدیو که در پایین سمت راست برنامه هست کلیک و ویدیو را از آنجا پخش کنید. اگر فیلم همراه با تصویر و صدا پخش شد، وبکم لپ تاپ شما کاملا سالم است.

2. تست وب کم لپ تاپ با اسکایپ؛ آموزش تست وبکم

یکی دیگر از روش های تست وب کم، اسکایپ است. نحوه تست وبکم در آن مانند روش بالا بسیار راحت است. خیلی از کاربران از اسکایپ برای تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کنند و از نظرشان این برنامه بهترین انتخاب است حالا از داخل همین برنامه هم با روش زیر می‌توانید فعال بودن دوربین لپ تاپ را تست کنید.

برنامه تست دوربین لپ تاپ / بهتری برنامه تست دوربین لپ تاپ در ویندوز

برای آنکه وبکم را تست کنید و از سالم بودن دوربین لپ تاپ مطمئن شوید، ابتدا برنامه را باز کنید و سپس از پنجره سمت چپ روی سه‌نقطه افقی کلیک و Settings را انتخاب کنید. حالا در صفحه تنظیمات به Audio & Video بروید. اگر تصویر وبکم را مطابق تصویر بالا دیدید، پس همه چیز درست است. در غیر اینصورت ممکن است دوربین درست را انتخاب نکرده باشید. از بالای پنجره‌ای که تصویر وبکم را می‌بینید روی منو کشویی کلیک و دوربین درست را انتخاب کنید.

3. بررسی سلامت وبکم لپتاپ با نرم افزار زوم

درست مثل اسکایپ، می‌توانید از زوم هم به‌عنوان نرم افزار تست دوربین لپ تاپ استفاده کنید. در این برنامه هم ابتدا در صفحه اول روی آواتار حساب خود که در بالای سمت راست برنامه است کلیک کنید. در منو دراپ‌داون روی Settings کلیک کنید. در پنجره تنظیمات مثل تصویر زیر Video را انتخاب کنید.

برنامه تست دوربین لپ تاپ / برترین نرم افزار نحوه تست دوربین بر روی لپ تاپ

حالا باید تصویری که وبکم دریافت می‌کند را ببینید. در اینجا هم اگر تصویری مشاهده نکردید ممکن است دوربین به درستی انتخاب نشده باشد. از منو کشویی پایین تصویر و قسمت Camera، می‌توانید درایور وب کم را انتخاب کنید.

تست آنلاین وب کم

اگر در ویندوز 7 یا 10 خودتان نرم افزار های زوم یا اسکایپ یا Camera خود مایکروسافت را ندارید می‌توانید به یک طریقه دیگر دوربین لپ تاپ را تست کنید. به‌جای نرم افزارها می‌توانید از وبسایت‌های تست سالم بودن دوربین لپ تاپ استفاده کنید.

1. وبسایت Webcam Test

یکی از بهترین وبسایت‌ها برای انجام اینکار Webcam Test است.

نرم افزار سلامت وبکم لپتاپ / نحوه تست وب کم لپ تاپ در ویندوز 7

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو