این نشانه‌ها می‌گوید پخته شده‌اید!

منبع: دلتا پیام

23

1401/8/14

14:13


وقتی می‌گوییم فردی از لحاظ عاطفی بالغ است یا به‌اصطلاح به بلوغ عاطفی رسیده، معمولا فردی را تصور می‌کنیم که خوب خودش را می‌شناسد.

وقتی می‌گوییم فردی از لحاظ عاطفی بالغ است یا به‌اصطلاح به بلوغ عاطفی رسیده، معمولا فردی را تصور می‌کنیم که خوب خودش را می‌شناسد.

نشانه های بلوغ عاطفی در افراد

این افراد می‌توانند در موقعیت‌های سخت چطور واکنش نشان بدهند و به‌خوبی می‌توانند در این شرایط خونسردی‌شان را حفظ کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نشانه های بلوغ عاطفی در افراد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نشانه های بلوغ عاطفی در افراد

فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است بیشتر مواقع حسی مثل آرامش در میان طوفان را دارد و بدون توجه به شرایط، می‌تواند احساساتش را مهار کند.

مسئولیت‌پذیری

فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است می‌داند چه برتری‌هایی دارد و مدام در پی بهبود رفتارش است. این یعنی وقتی برایش مشکلی پیش می‌آید، سراغ سرزنش دیگران یا خودش نمی‌رود. فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است به‌جای شکایت از شرایط، دست به‌کار می‌شود و از خودش می‌پرسد برای بهبود این وضع چه کاری می‌توانم انجام دهیم؟

نشانه های بلوغ عاطفی در افراد

نشان‌دادن همدلی از نشانه های بلوغ عاطفی در افراد

فردی که از نظر عاطفی بالغ است از اطرافیان و عزیزانش حمایت می‌کند و به‌خوبی همدلی خودش را نشان می‌دهد. این فرد می‌داند چگونه خود را جای دیگران بگذارد و سعی می‌کند مسائل را از دید طرف مقابل ببیند و راهی برای کمک به او پیدا کند.

پذیرش اشتباهات

این فرد روش درست عذرخواهی‌کردن را بلد است و بیهوده بهانه‌تراشی نمی‌کند. اشتباهاتش را می‌پذیرد و سعی می‌کند راهی برای جبران اشتباهش پیدا کند. این فرد می‌داند که همیشه حق با او نیست و موقع حق‌دادن به دیگران سخت‌گیری نمی‌کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب رازهایی درباره مردان که زنان قطعا نمی دانند سر بزنید.

نترسیدن از آسیب‌پذیری

فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است درباره تجربیاتش صحبت می‌کند تا دیگران کمتر احساس تنهایی کنند. این شخص با پذیرش آسیب‌پذیری، همیشه دنبال این نیست که نشان بدهد بدون نقص و مشکل است. به‌راحتی می‌تواند از شکست‌هایش صحبت کند و ابایی ندارد که آسیب‌‌پذیر به‌نظر برسد.

شناخت و پذیرش نیازها از نشانه های بلوغ عاطفی در افراد

فردی که از لحاظ عاطفی بالغ شده است وقتی به کمک نیاز دارد یا به هر دلیلی حالش خوب نیست، از دیگران کمک می‌گیرد. این فرد از کمک‌گرفتن از دیگران یا درمیان‌گذاشتن مشکلاتش با آن‌ها خجالت نمی‌کشد.

تعیین حدومرزها

تعیین مرزها و حریم خصوصی نوعی احترام به خود و خوددوستی است. فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است برای خودش حدومرزهای درستی تعیین می‌کند و به دیگران اجازه نمی‌دهد آن‌ها را زیر پا بگذارند.

نشانه های بلوغ عاطفی در افراد

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید در یک رابطه اشتباه هستید را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو