یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ چقدر است و کی واریز می شود؟

منبع: مینویسم

21

1401/8/14

16:16


یارانه آبان ماه ۱۴۰۱ چقدر است و کی واریز می شود؟

یارانه آبان ماه 1401 هفتمین مرحله از واریز یارانه های 300 و 400 هزار تومانی است که به دهک های اول تا نهم تعلق می گیرد. برای اطلاع از مبلغ یارانه آبان ماه 1401، زمان پرداخت یارانه آبان ماه و جزئیات دیگر ادامه خبر را بخوانید.

یارانه آبان 1401 نقدی است یا کالابرگ؟

یارانه آبان ماه همانند ماه های گذشته نقدی است و پرداخت یارانه به شکل کالابرگ علاوه بر اینکه مخالفانی دارد هنوز زیرساخت های لازم برای آن فراهم نیست. به گفته میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه احتمال پرداخت یارانه به شکل کالابرگ در سال 1402 وجود دارد اما بعد از تکمیل زیرساخت های لازم و تست آزمایشی و موفقیت آمیز آن در شهر یا استانی خاص در کل کشور اجرایی می شود.

مبلغ یارانه آبان 1401 چقدر است؟ آیا افزایش می یابد؟

مبلغ یارانه آبان ماه مانند ماه های گذشته برای افراد دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان برای هر نفر و برای افراد دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان برای هر نفر می باشد و افراد دهک های نهم یارانه نمی گیرند. بنابراین برای افراد عادی افزایش یارانه نخواهیم داشت.

اما مطابق مصوبات جلسه علنی مجلس روز یکشنبه 8 آبان یارانه کمک معیشتی جانبازان 25 درصد و بیشتر که شغل و درآمد ندارند و مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 3 خرداد 86 به 5 میلیون و ششصد هزار تومان و یارانه کمک معیشت جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان معسر که فاقد شغل و درآمد هستند به چهار میلیون و پانصد هزار تومان افزایش می‌یابد./ ایرنا

یارانه آبان ماه کی واریز میشود؟

زمان پرداخت یارانه آبان ماه 1401 مانند ماه های گذشته بیستم ماه خواهد بود. بنابراین واریز یارانه آبان ماه از روز پنجشنبه 19 آبان آغاز می شود.

جاماندگان یارانه چه کنند؟

افرادی که تاکنون یارانه نگرفته اند می توانند برای ثبت درخواست خود به سامانه https://my.gov.ir مراجعه کنند. همچنین برای بازبینی دهک و وصل یارانه قطع شده افراد می توانند به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت کنند. بعد از بازبینی چنانچه افراد واجد شرایط دریافت یارانه باشند علاوه بر دریافت یارانه ماه جاری یارانه ماه های گذشته نیز به حساب آن ها واریز می شود.

همچنین بخوانید: نحوه ثبت نام یارانه معیشتی 1401 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو