زاویه سازی صورت با تزریق ژل/ روش ها، هزینه و ماندگاری

منبع: شبره

58

1401/8/14

17:29


امروزه داشتن صورت و چانه زاویه دار یکی از ترندهای زیبایی است که بسیار مورد توجه خانم ها و آقایان قرار گرفته است. با توجه به مورد توجه قرار گرفتن این موضوع، روش های زیادی برای زاویه دار کردن صورت وجود دارد زاویه سازی صورت با تزریق ژل یکی از روش هایی است که بدون […]

زاویه سازی صورت با تزریق ژل/ روش ها، هزینه و ماندگاری

امروزه داشتن صورت و چانه زاویه دار یکی از ترندهای زیبایی است که بسیار مورد توجه خانم ها و آقایان قرار گرفته است. با توجه به مورد توجه قرار گرفتن این موضوع، روش های زیادی برای زاویه دار کردن صورت وجود دارد زاویه سازی صورت با تزریق ژل یکی از روش هایی است که بدون نیاز به جراحی فرم صورت شما را اصلاح می کند. در ادامه درباره زاویه سازی صورت با تزریق ژل یا فیلر و همه نکاتی که درباره این موضوع باید بدانید صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

 

زاویه سازی صورت چیست؟

به صورت کلی زاویه سازی چهره به عملی گفته می شود که باعث اصلاح فرم فک و چانه می شود. در این روش چهره به صورت V شکل در می آید. در واقع زاویه سازی صورت همان اصطلاح کانتورینگ در آرایش صورت است که با استفاده از کانتور برخی نقاط صورت برجسته تر می شوند. برای زاویه دار کردن صورت و فک از روش های مختلفی استفاده می شود مانند زاویه سازی صورت با تزریق ژل یا فیلر، چربی، لیفت صورت با نخ، جراحی و…

بسیاری از افراد به صورت مادرزادی صورت گرد و چانه کوتاه، فک مربعی یا چانه دایره ای دارند که این امر تاثیر زیادی در چاق تر به نظر رسیدن فرم کلی صورت و بدنشان دارد از طرفی هم با افزایش سن حجم استخوان در صورت و فک کاهش می یابد و پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد یکی از بهترین روش ها برای اصلاح فرم صورت و جوان تر به نظر رسیدن چهره، زاویه سازی صورت است. هنگامی که ژل فیلر به فک پایین تزریق می شود، ظاهری برجسته تر ایجاد کرده و سبب جدایی فک از گردن می شود.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

زاویه سازی صورت بدون جراحی با تزریق ژل

زاویه سازی صورت با تزریق ژل یکی از روش های فرم دار کردن فک و صورت است که می تواند کمترین عارضه را در بین روش های موجود داشته باشد. البته اگر توسط یک فرد متخصص و حرفه ای و با استفاده از ژل مرغوب انجام شود.

بهترین ژل ها برای تزریق در ناحیه صورت، ژل هایی هستند که حاوی هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در پوست تولید می شود و وظیفه استحکام پوست را برعهده دارد.

 

زاویه سازی صورت با تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

برای زاویه سازی صورت با تزریق ژل، ابتدا آناتومی صورت شما توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به این که فرم صورت شما گرد، بیضی، کشیده یا پهن است، قسمت هایی که باید تزریق انجام شود مشخص می شود. حتما قبل از تزریق ژل باید یک جلسه مشاوره توسط پزشک متخصص داشته باشید تا فرم صورت و انتظارات شما از انجام این عمل زیبایی بررسی شود.

مقدار ژلی که باید تزریق شود بسته به نیاز شما بین 3 الی 4 سی سی متغیر است و در صورت نیاز باید در جلسه بعدی ترمیم هم انجام شود که زمان آن توسط پزشک تان تعیین می شود.

مراحل زاویه سازی صورت با تزریق ژل عبارتند از :

  • ابتدا باید پوست صورت استریل شده و با استفاده از پماد بی حسی موضعی انجام شود.
  • پس از بی حسی، با سرنگ مقدار مناسبی از ژل به محل چانه و فک تزریق می شود.
  • نتیجه نهایی کار کاملا به تجربه و مهارت پزشک شما بستگی دارد زیرا باید با توجه به فرم صورت شما تزریق ژل را انجام دهد و هیچ فرمول کلی و یکسان برای همه افراد وجود ندارد.
  • کمی التهاب، کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق طبیعی است که بعد از چند روز برطرف می شود.
  • قبل از انجام کار، اگر دارو یا مکمل خاصی مصرف می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید.

زاویه سازی فک و چانه

کبودی و تورم یک الی دو روز بعد از زاویه سازی صورت با تزریق ژل طبیعی است و بعد از آن پوست به تدریج به حالت طبیعی خود باز می گردد.

مراقبت های لازم بعد از انجام زاویه سازی فک و صورت

  • تا 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق ژل از انجام ورزش های سخت و سنگین خودداری کنید.
  • به مدت حدود یک الی دو هفته از قرار گرفتن در گرمای بیش از حد مانند سونا، جکوزی و… اجتناب کنید.
  • به محل تزریق ژل دست نزنید و فشار وارد نکنید.
  • از کانسیلر و کرم های آرایشی برای پوشاندن قرمزی و کبودی محل تزریق استفاده نکنید.
  • از ماساژ صورت در نواحی تزریق خودداری کنید.
  • با مشورت پزشک از کمپرس سرد برای کاهش ورم و التهاب محل تزریق استفاده کنید.

 

زاویه سازی صورت با تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

♦ یکی دیگر از روش هایی که زاویه سازی صورت و فک انجام می شود زاویه سازی با تزریق چربی است. در این روش ابتدا چربی از بدن خود فرد استخراج می شود سپس تصفیه شده و به صورت تزریق می شود.

♦ از آنجایی که چربی جزئی از بافت طبیعی بدن است در صورتی که رژیم بگیرید یا فعالیت شدید داشته باشید احتمال تجزیه شدن آن وجود دارد.

♦ از طرفی چربی تزریق شده تا حدی توسط پوست جذب می شود بنابراین احتیاج به تزریق مقدار بیشتری از چربی است و این عمل باید چندین بار تکرار شود.

♦ ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق ژل بیشتر از چربی است و حالتی طبیعی تر دارد.

♦ به علت نیاز به استخراج چربی از بدن و انجام تغییراتی بر روی آن، هزینه این روش نسبت به تزریق ژل بیشتر است. اما اگر ناحیه تزریق بسیار وسیع باشد تزریق چربی به صرفه تر است.

♦ تزریق چربی دوره نقاهت دارد.

♦ در صورت عدم رضایت از فرم صورت بعد از تزریق، ژل های هیالورونیک اسید را می توان با تزریق هیالورونید تجزیه کرد و صورت را به شکل قبل برگرداند ولی تزریق چربی یک روش دائمی است و فقط در صورت لاغر شدن مقداری از حجم چربی تزریق شده کم خواهد شد.

زاویه سازی صورت با ژل

زاویه سازی صورت با تزریق ژل چقدر ماندگاری دارد؟

ژل های هیالورونیک اسید به مرور زمان جذب بدن می شوند و این موضوع به تحرک و سوخت و ساز بدن و برخی عوامل دیگر بستگی دارد. تزریق ژل در ناحیه چانه ماندگاری بالاتری نسبت به باقی قسمت های صورت دارد. زاویه سازی صورت با تزریق ژل بین 1 الی 2 سال ماندگاری دارد.

 

برای ماندگاری بیشتر ژل چانه و فک انجام برخی کارها می تواند تاثیرگذار باشد:
  • قرار نگرفتن در معرض نور شدید خورشید و استفاده از ضدآفتاب
  • استفاده از محافظ فیزیکی در برابر آفتاب مانند کلاه
  • هیدراته نگه داشتن بدن و نوشیدن آب کافی
  • استفاده منظم از آبرسان
  • تغذیه سالم و کاهش استرس

 

بهترین فیلرها یا ژل ها برای زاویه سازی صورت با تزریق ژل کدامند؟

همان طور که در بالا هم بیان شد بهترین فیلرها برای زاویه سازی فک و چانه با تزریق ژل، ژل های هستند که حاوی هیالورونیک اسید هستند.

ژل ژوویدرم ولوما Juvéderm Voluma تنها فیلری است که برای تزریق چانه تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) دارد. ماندگاری این ژل حدود 2 سال است و در این مدت هیالورونیک اسید آن به مرور جذب پوست می شود.

ژل رستیلین Restylane و بلوترو Belotero و سایر ژل های هیالورونیک اسید برندهای دیگر هم برای زاویه سازی فک  استفاده می شود که هزینه کمتری دارند ولی ماندگاری آن ها نسبت به ژوویدرم کمتر است.

به طور کلی ژل هر چقدر غلیظ تر باشد، برای زاویه سازی صورت و فک مناسب تر است زیرا انعطاف پذیر نبوده و در همان ناحیه ای که پزشک آن تزریق می کند، باقی می ماند.

هزینه زاویه سازی صورت با تزریق ژل چقدر است؟

هزینه زاویه سازی صورت و فک به علت وارداتی بودن ژل ها بسیار متغیر است و به عوامل زیادی بستگی دارد. همچنین قیمت زاویه سازی صورت با تزریق ژل بسته به پزشکی که این کار را انجام می دهد، حجم ژل مصرفی، برند ژل یا فیلری که پزشک شما استفاده می کند متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید:

روش های از بین بردن ورم و التهاب صورت بعد از تزریق ژل

نکاتی که باید درباره تزریق ژل زیر چشم و عوارض آن بدانید!

تزریق چربی به صورت و مزایا و معایب آن

انواع روش های لیفت ابرو و بالا کشیدن ابروها

لیفتینگ صورت با دو روش جراحی و بدون جراحی

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو