آرایش مناسب برای عکاسی

آرایش مناسب برای عکاسی


منبع: شبره

34

1401/8/14

17:29


فرقی نمی‌کند که برای چه مناسبتی عکس می‌گیرید، چیزی که اهمیت دارد نکات آرایشی است که باید رعایت شوند. مدل آرایش مناسب برای عکاسی کمی با آرایش روزهای عادی متفاوت بوده و دانستن برخی نکات، کمک می‌کند تا ظاهر زیباتری داشته باشید. آگاهی از تکنیک‌های کاربردی آرایش برای عکاسی، به شما این امکان را می‌دهد […]

آرایش مناسب برای عکاسی

رپورتاژ

فرقی نمی‌کند که برای چه مناسبتی عکس می‌گیرید، چیزی که اهمیت دارد نکات آرایشی است که باید رعایت شوند. مدل آرایش مناسب برای عکاسی کمی با آرایش روزهای عادی متفاوت بوده و دانستن برخی نکات، کمک می‌کند تا ظاهر زیباتری داشته باشید.

آگاهی از تکنیک‌های کاربردی آرایش برای عکاسی، به شما این امکان را می‌دهد که چهره خود را برای این کار آماده کنید. بهتر است بدانید که دوربین‌ها هرگز آرایش را به همان شکلی که در آینه می‌بینید نشان نمی‌دهند.

بنابراین، بسیار مهم است که برای عکاسی آرایش بیشتری نسبت به روزهای دیگر انجام دهید. حتی اگر می‌خواهید چهره‌ای طبیعی و ساده داشته باشید، باز هم باید در آرایش صورت برای عکاسی کمی اغراق کنید. زیرا نورهای مخصوص برای عکاسی، آرایش را محو می‌کنند.

مدل آرایش مناسب برای عکاسی

بسته به این که برای چه مناسبتی عکس می‌گیرید، آرایش‌ها متفاوت هستند. برای مثال آرایش عروس با آرایش یک عکس آتلیه‌ای معمولی فرق می‌کند. اما نکاتی کلی وجود دارند که با به کار گیری آن‌ها، عکستان به ویرایش کم‌تری نیاز خواهد داشت.

برای داشتن آرایشی بی‌نقص و کامل باید از لوازم آرایشی برای صورت استفاده کنید که علاوه بر داشتن کیفیت بالا، مناسب نوع پوست شما نیز باشند. زیرا محصولات آرایشی خوب و با کیفیت، ایجاد آسیب و حساسیت نخواهند کرد.

اگر روی پوستتان لک و جوش دارید، باید از کانسیلر مناسب استفاده نمایید. برای مثال کانسیلرهای سبز رنگ می‌توانند عیوب پوست و قرمزی را پوشش دهند. تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید باید مات باشند تا از براق شدن صورت جلوگیری کنند.

اما فراموش نکنید که کمی درخشندگی روی لب‌ها می‌تواند آن‌ها را در عکس پرتر و جذاب‌تر نشان دهد. علاوه بر این، از استفاده‌ی محصولات دارای SPF برای عکاسی خودداری کنید، زیرا مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها اغلب باعث براق شدن پوست می‌شود.

آرایش کردن برای عکاسی

آرایش صورت برای عکاسی

برای اینکه آرایش مناسب عکاسی را داشته باشید، چند نکته مهم وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه بود. ندانستن نحوه آرایش صحیح باعث می‌شود عکس‌ها زیبا و جالب به نظر نرسند. اولین مرحله قبل از آرایش کردن شستشوی صورت با شوینده مناسب است.

آماده‌سازی پوست با پرایمر

قبل از اینکه از کرم پودر یا کانسیلر استفاده کنید، باید صورت خود را با یک پرایمر بپوشانید. استفاده از پرایمر بعد از شستن صورت، باعث می‌شود ظاهر بهتر و آرایش ماندگارتری داشته باشید.

پرایمر در آرایش صورت مناسب برای عکاسی علاوه بر یکدست کردن پوست و پوشاندن منافذ آن، خطوط ظریف را نیز کاهش می‌دهد. از این رو باعث جوان و طبیعی‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود. بهتر است از پرایمر در نواحی زیر چشم، بینی، پیشانی و استخوان گونه بیشتر استفاده کنید.

استفاده از کرم پودر با رنگ مناسب

برای انتخاب رنگ کرم پودر باید آن را با رنگ طبیعی پوست و گردن هماهنگ کنید. انتخاب رنگ تیره یا روشن‌تر از رنگ پوستتان چهره را مصنوعی جلوه می‌دهد. علاوه بر آن، بهترین نوع کرم پودر مدل مات است که هیچ درخششی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

استفاده از کانسیلر برای تیرگی زیر چشم

بسیاری از افراد زیر چشم خود دایره‌های تیره‌ای دارند که بیش از حد در عکس‌ها خودنمایی می‌کنند؛ شما می‌توانید با استفاده از مقداری کانسیلر، سیاهی دور چشم را پنهان کنید. اما استفاده بیش از حد از کانسیلر چهره را غیرطبیعی نشان می‌دهد.

اگر از این محصول به اندازه مناسب استفاده شود، به چهره شما ظاهر خوبی می‌دهد، لکه‌های تیره را از بین برده و چشم‌ها را درخشان می‌کند. در واقع آرایش مناسب عکاسی یعنی به کمک محصولات آرایشی مختلف، علاوه بر پوشش عیوب صورت، حالت طبیعی چهره را نیز حفظ کنید.

استفاده از رنگ‌های جیغ و پررنگ

در آرایش برای عکاسی فقط استفاده از مقداری ریمل و رژلب کافی نیست. برای بهتر شدن عکس، استفاده از رنگ‌های جیغ مانند قرمز و آلبالویی برای لب‌ها بهترین گزینه است. زیرا این کار از محو شدن آرایش در عکس جلوگیری می‌کند.

شما باید بدانید که مدل آرایش برای عکاسی کمی با آرایش معمولی فرق می‌کند. بنابراین حتی اگر طرفدار یک آرایش ساده و ملایم هستید، مهم است که برای عکاسی کمی بیشتر از محصولات آرایشی استفاده نمایید و به سراغ رنگ‌های ملایم نروید.

استفاده از پودر فیکساتور

ژست گرفتن، تغییر لباس و حتی صحبت کردن در حین عکاسی باعث می‌شود صورت کمی عرق کند، بنابراین مقدار کمی پودر فیکساتور برای جلوگیری از این امر لازم است. این پودر‌ها با ایجاد جلوه‌ای مات روی پوست، باعث یکدست شدن تمام قسمت‌های صورت می‌شوند.

این محصول برای داشتن آرایش مناسب برای عکاسی بسیار کاربردی بوده و دقیقا همان چیزی است که در آرایش به آن نیاز دارید. همچنین گاهی یک درخشش طبیعی عکس‌هایتان را زیباتر می‌کند؛ بنابراین از مقدار کمی هایلایتر برای استخوان گونه و نوک بینی خود استفاده کنید.

آرایش مناسب عکاسی

آرایش چشم‌ها

چشم‌ها اغلب مهم‌ترین بخش سوژه در عکاسی هستند، به همین دلیل مهم است که آن‌ها را زیباتر کنید. حتما از خط چشم، پرایمر ریمل چشم و ریمل مشکی استفاده نمایید و برای زیبایی بیشتر می‌توانید به سراغ مژه‌های مصنوعی بروید.

برای انتخاب سایه چشم، باید رنگ چشم خود را در نظر داشته باشید. چشم‌های آبی و سبز با سایه‌های گرم‌تری مانند قهوه‌ای و طلایی، هلویی بهتر به نظر می‌رسند، در حالی که چشم‌های قهوه‌ای با سایه‌های بنفش، خاکستری و صورتی زیباتر می‌شوند.

استفاده از رژگونه و رژلب

دوربین‌های حرفه‌ای و نورهای استودیویی معمولاً آرایش را تا حدود ۵۰ درصد ملایم‌تر می‌کنند، بنابراین مهم است که رنگ بیشتری روی گونه‌ها و لب‌ها بزنید. آرایش ساده برای عکاسی زیبا به نظر می‌رسد و می‌توانید از برق لب برای حجیم‌تر شدن لب‌ها نیز استفاده کنید.

آرایش ساده برای عکاسی

برخی از خانم‌ها آرایش ساده برای عکاسی را ترجیح می‌دهند؛ اما در همین آرایش ساده، داشتن پوستی صاف مهم است. بنابراین بهتر است از کرم پودری با پوشش کامل استفاده نمایند. در واقع یک ضد آفتاب یا مرطوب کننده رنگی پوستی صاف و یکدست ایجاد نمی‌کند.

برای عکاسی در طول روز، از سایه‌های براق و درخشان و هایلایتر استفاده نکنید. زیرا این درخشش تمام نور را به سمت دوربین منعکس می‌کند و در نتیجه عکستان جالب نمی‌شود. همچنین استفاده از کرم پودر‌هایی که پوست را درخشان می‌کنند، مناسب نیست.

رپورتاژ آگهی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو