بوتاکس مو: مزایا، معایب و هزینه‌های بوتاکس مو

بوتاکس مو: مزایا، معایب و هزینه‌های بوتاکس مو


منبع: مدیسه

26

1401/8/14

18:01


وقتی که به چین و چروک صورت خود نگاه می‌کنید، ممکن است که به تزریق بوتاکس به صورت خود هم

بوتاکس مو: مزایا، معایب و هزینه‌های بوتاکس مو

وقتی که به چین و چروک صورت خود نگاه می‌کنید، ممکن است که به تزریق بوتاکس به صورت خود هم فکر کنید که از این مواد برای صاف کردن چین و چروک صورت ناشی از پیری استفاده می‌شود. جالب است اگر بدانید موهای سر شما هم مانند پوستتان با افزایش سن و پیری قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. در ادامه این مطالب قصد داریم که محصولات جدید مو را به عنوان بوتاکس مو برای شما معرفی کنیم، زیرا این کار به پر کردن مو، صاف کردن آن‌ها و کاهش موخوره کمک می‌کند.

بوتاکس چیست؟

مواد بوتاکس مو از ماده سمی بوتولینوم نیست که به اجزای صورت تزریق می‌کنند. بوتاکس کردن مو این است که موی شما را صاف‌تر و پرتر می‌کند. بوتاکس کردن مو به عنوان آخرین درمان برای حالت دهنده عمیق موها استفاده می‌شود.

اگر موهای شما کم آب است، به صورت طبیعی موهای مجعد دارید، موهای خود را اغلب رنگ می‌کنید، از وز موهای خود رنج می‌برید یا در آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، انجام دادن بوتاکس مو می‌تواند برای شما بسیار موثر باشد.

موهای قبلی وز و شکننده و موهای بعد بوتاکس بسیار زیبا هستند.

بوتاکس کردن مو یک درمان برای حالت دهنده غیر شیمیایی است که به موهای شما درخشندگی و حالت صافی می‌بخشد و یک سد محافظ برای وز شدن مو است، به این معنی که وز شدن موها را کاهش می‌دهد و هرگونه آسیبی که به موهای شما وارد می‌شود را ترمیم می‌کند.

اگر به دنبال درمان موهای آسیب دیده خود هستید که هیچ مواد شیمیایی نداشته باشد، این مورد یک گزینه عالی برای زنان و بوتاکس مو مردانه محسوب می‌شود.

مطالب کاربردی:  چطور از وز مو جلوگیری کنیم؟

بوتاکس مو چگونه عمل می‌کند؟

دستیابی به موهای براق و درخشنده برای دختران و زنان با بوتاکس مو امکان‌پذیر است.

بوتاکس کردن مو به عنوان یک درمان برای حالت دهنده عمیق است که الیاف مو را از کراتین پر می‌کند. این درمان برای هر قسمت شکسته شده یا نازک شده تار مو، انجام می‌شود تا موها پرتر و براق‌تر به نظر برسند.

مواد تشکیل دهنده بوتاکس هم بستگی به محصول دارد که در بعضی از محصولات متفاوت است، ولی چند مورد وجود دارد که به طور معمول در همه محصولات استفاده می‌شود. مانند موارد زیر:

روش بوتاکس مو چگونه است؟

بعد از بوتاکس کردن، موهای خود را بلندتر از قبل حس می‌کنید.

در بوتاکس کردن مو، از هیچ نوع تزریقی برای موهای شما استفاده نمی‌کنند. در عوض این کار نوعی حالت دهندگی به موها است که به صورت مستقیم روی تارهای موهای شما استفاده می‌شود که می‌توانید برای این کار به آرایشگر مراجعه کرده یا در خانه این مراحل را طی کنید.

درمان با شامپو شروع می‌شود تا باعث باز شدن کوتیکول‌های موهای شما شود. سپس بوتاکس کردن مو را همراه با ماساژ از ریشه تا نوک انجام می‌دهیم. این مواد به طور معمول به مدت 20 تا 90 دقیقه روی موهای مرطوب باقی می‌ماند.

بعضی از آرایشگرها ممکن است که قبل از خشک کردن و صاف کردن موها با اتوی صاف، موها را آبکشی کنند. بعضی دیگر از آرایشگرها هم ممکن است این مواد را روی موهای خشک بگذارند و صاف کنند، تا باعث نفوذ بیشتر مواد در تار موهای شما شود. بلافاصله بعد از خشک کردن موهای خود نتیجه بوتاکس مو را مشاهده می‌کنید.

افرادی که می‌توانند از بوتاکس مو استفاده کنند

در صورت داشتن هر یک از موارد زیر می‌توانید از بوتاکس کردن مو برای درمان استفاده کنید:

  • انتهای تقسیم شده مو
  • موهای بسیار ظریف، بدون حجم و درخشندگی
  • موهای آسیب دیده
  • موهای وز شده
  • موهایی که می‌خواهند صاف باشند

به طور کلی بوتاکس مو برای هر نوع از مو ایمن و مناسب است.

هزینه بوتاکس مو چقدر است؟

هزینه بوتاکس بسته به قد مو متفاوت است.

این یک درمان معمولی است که هزینه درمان و بوتاکس کردن بستگی به محله سکونت و مواد مصرفی دارد. برای اطلاع از هزینه‌های بوتاکس کردن مو می‌توانید از آرایشگر و درمانگر خود سوال کنید. اگر این کار را در خانه انجام می‌دهید، هزینه کمتری نسبت به سالن‌های آرایشی خواهد داشت. اما در عوض خطر آسیب دائمی به مو و پوست سر خود را به همراه دارد.

مطالب کاربردی:  9 علت ریزش مو در زنان و 10 درمان سریع

مکانی برای بوتاکس مو

موهای بسیار زیبا همراه با بوتاکس کردن مو زیباتر به نظر می‌رسند.

بوتاکس کردن مو یک روش درمانی بسیار تخصصی است که معمولا در هر ناحیه‌ای از شهر موردنظرتان به راحتی در دسترس نیست. بوتاکس کردن مو را بیشتر در یک سالن تخصصی پیشرفته یا در یک کلینیک پزشکی می‌توانید انجام دهید.

دلیل اصلی این موضوع این است که بوتاکس کردن موی واقعی فقط در مکان‌های تخصصی موجود است، بنابراین به احتمال بیشتر سالن محله‌های کوچک به راحتی این روش درمانی را در فهرست خدمات خود ندارند.

مدت زمان انجام بوتاکس مو

زمان بوتاکس کردن بستگی به بلندی موهای شما دارد که تقریبی بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. به طور معمول آرایشگر موهای شما را می‌شوید تا باقی مانده‌های مواد از روی سر شما پاک شوند.

بوتاکس مو چقدر دوام دارد؟

موهای بوتاکس و درمان شده نسبت به قبل بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

بوتاکس کردن مو در حال حاضر در جامعه امروزی یک روند بسیار محبوب است، بسیاری از نسخه‌های خانگی برای این کار وجود دارد. بهترین گزینه این است که به یک سالن یا یک کلینیک مورد اعتماد مراجعه کرده و درمان خود را شروع کنید.

اثرات بوتاکس بین 2 تا 4 ماه باقی می‌ماند و این بازه زمانی در افراد متفاوت است و بستگی به نوع مو دارد. برای مراقبت از موهای بوتاکس شده بهتر است از شامپوهای کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید. این ماده بی خطر است، ولی در بعضی از موارد باعث تحریک پوست و واکنش آلرژیک می‌شود.

فواید بوتاکس کردن مو

موهای بلند که با انجام دادن بوتاکس برای دختران و بانوان باعث جذابیت بیشتر آنها می‌شود.

بوتاکس کردن مو از جنبه‌های مختلفی فواید دارد که ما در این بخش از فواید بوتاکس مو به چند مورد زیر اشاره کرده‌ایم.

  • رطوبت اضافه را می‌گیرد: موها برای سالم ماندن و بدون این که شکستگی رخ بدهد، به رطوبت و آبرسانی و درمان‌های عمیق نیاز دارد، مانند: بوتاکس کردن مو برای رطوبتی کردن تارهای مو و خاصیت ارتجاعی بخشیدن به موها‌‌.
  • نرمی و درخشندگی را به مو می‌بخشد: اگر موهای شما به صورت کدر دیده می‌شوند، احساس زبری می‌کنید و به روغن‌های مغذی نیاز دارید، بوتاکس کردن مو می‌تواند حالت درخشندگی را به موهای شما ببخشد.
  • تارهای مو را صاف می‌کند: بوتاکس کردن مو می‌تواند به روغن‌های کوتیکول کمک کند و باعث پرتر به نظر رسیدن مو و کم‌تر کردن وز‌های مو شود.

مطالب کاربردی:  راهنمایی ساده برای ایجاد یک روتین مراقبت از مو

معایب بوتاکس مو

بعضی از معایب و مضررات بوتاکس کردن مو به شرح زیر هستند.

  • گران بودن: بوتاکس کردن مو از فرمول‌های بسیار پیچیده برای ترمیم مو تشکیل شده است، به همین دلیل برای درمان موها بسیار گران تمام می‌شود.
  • مراقبت‌های سخت و ظریف: بعد از درمان باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، در غیر این صورت شامپوهای معمولی اثر بوتاکس کردن مو را از بین خواهند برد. از اتو کردن مو و سشوار هم بپرهیزید.
  • رنگ موها را تغییر می‌دهد: اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، ممکن است رنگ مو پس از درمان و بوتاکس کردن مو تغییر کند، به این دلیل که تزریق ویتامین برای بخش خارجی مو است.
  • بعد از بوتاکس کردن نمی‌توان موها را رنگ کرد: بعد از بوتاکس کردن موهای خود از رنگ کردن آنها خودداری کنید، زیرا مواد شیمیایی که در رنگ‌ها وجود دارد، تاثیر بوتاکس را کاهش می‌دهد.

مطالب کاربردی:  پاسخ به سوالات پرتکرار قبل از رنگ کردن مو

بوتاکس کردن مو بهتر است یا نکردن آن؟

انجام بوتاکس مو از رایج‌ترین روش‌های درمانی است که در سالن‌ها و برخی از مکان‌ها برای کسانی که به دنبال داشتن موهایی صاف‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر هستند، استفاده می‌شود. اگر به دنبال راه‌ حلی برای صاف کردن موهای خود، پر و براق نشان دادن آن هستید، بوتاکس کردن مو می‌تواند به شما کمک کند.

 

منبع: healthline

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو