نکات و ترفندهای نگه داری کفش سفید

نکات و ترفندهای نگه داری کفش سفید


منبع: مدیسه

112

1401/8/14

18:01


کفش‌ها و کتانی‌های سفید همیشه از دسته کفش‌های راحت، کاربردی و همه کاره بوده‌اند و هستند. آنها با هر نوع

نکات و ترفندهای نگه داری کفش سفید

کفش‌ها و کتانی‌های سفید همیشه از دسته کفش‌های راحت، کاربردی و همه کاره بوده‌اند و هستند. آنها با هر نوع استایل و رنگی به آسانی ست می‌شوند. اما همه ما می‌دانیم که تلاش برای تمیز نگه داشتن کفش سفید تقریبا دغدغه همه افراد است.

کفش‌های سفید به راحتی کثیف می‌شوند و این می‌تواند موجب از دست رفتن زیبایی ظاهری آنها شود. حتی برخی اوقات این مورد می‌تواند بعضی افراد را از خریدن کفش یا کتانی سفید منصرف کند.

همه افراد همیشه در تلاش برای تمیز نگه داشتن کفش‌ها و کتانی‌های سفید خود با ترفندهای مختلف هستند. روش‌های بسیاری برای تمیز کردن کفش سفید وجود دارد، پس اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به کفش‌های سفید علاقه دارید و به دنبال راهی برای تمیز نگه داشتن آنها هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

پیشگیری از درمان بهتر است!

حتما تا به حال این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که قبل از رسیدن به مرحله درمان، پیشگیری کنید؛ یعنی همان اول که کفش‌های سفید خود را خریدید و به خانه آوردید، آنها را با یک محلول ضد لک و ضد آب درمان کنید.

بیشتر کفش فروشی‌ها محافظ‌های چرمی یا پارچه‌ای می‌فروشند که یکی از بهترین گزینه‌ها برای محافظت از کفش سفید است. برای آشنایی با راهکارهایی برای از بین بردن کثیفی‌های روی کفش‌های سفید، در ادامه با ما همراه باشید.

کتونی سفید خیس آویزان شده

بهترین راه‌ها برای تمیز نگه داشتن کفش سفید

1. جوش شیرین و مواد شوینده

کفش‌های سفید می‌توانند مدل‌های مختلفی مانند کتونی سفید، کفش اسپرت سفید، کفش سفید عروس، کفش سفید مجلسی مردانه و … با جنس‌های متفاوتی باشند. برخی افراد برای تمیز کردن کفش‌های سفید خود از ترکیب چند مواد شوینده که در خانه همه ما وجود دارد، استفاده کرده‌اند و محلولی جدید به دست آورده‌اند.

مواد مورد نیاز برای ساخت این محلول شامل جوش شیرین، مواد شوینده و مسواک می‌شود. تنها کافی است این دو مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس با استفاده از یک مسواک منافذ کفش خود را کاملا تمیز کنید. بعد از آن کفش‌ها را بشویید و در ماشین لباسشویی قرار دهید. از برداشتن توری‌ها و کفه داخلی کفش قبل قرار دادن آن در ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است مقداری حوله به بار اضافه کنید که متعادل شود و از کوبیده شدن کفش به دیواره‌ها و آسیب دیدن آن جلوگیری کند.

چگونه می‌توانیم کفش‌های سفید را با جوش شیرین و سرکه تمیز کنیم؟

شما با استفاده از جوش شیرین و سرکه می‌توانید یک محلول فوق‌ا‌لعاده برای تمیز کردن کفش سفید خود درست کنید. برای ساختن این محلول باید یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با دو قاشق غذا خوری سرکه سفید و یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس می‌توانید یک مسواک یا پارچه قدیمی را به این محلول آغشته کرده و کفش خود را تمیز کنید. 30 دقیقه صبر کنید تا محلول جوش شیرین جادوی خود را نشان دهد، سپس کفش را با آب بشویید.

همچنین جالب است بدانید که این محلول برای تمیز کردن چرم یا بوم هم کار می‌کند. ظاهرا این روش با 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین و 2/1 قاشق غذا خوری ترکیب پراکسید هیدرژن/ آب نیز کار می‌کند.

کتونی سفید دخترانه

مطالب کاربردی:  اصولی ترین روش های نگهداری از کفش چرم

2. پاک کن جادویی

یکی دیگر از موثرترین راهکارهای تمیز کردن کفش یا کتانی سفید استفاده از پاک کن جادویی است که زیره‌های لاستیکی چسبناکی مانند ابزار تمیز کننده دارد. این مکعب کوچک و فوم سفید تقریبا می‌تواند هر نوع لکه‌ای را از بین ببرد. تنها کافی است به آن آب اضافه کرده و شروع به مالیدن لکه‌های روی کفش کنید تا تمیز شوند.

3. خمیر دندان

احتمالا شما با دیدن نام خمیر دندان برای تمیز کردن کفش سفید متعجب شده‌اید، اما نکته قابل توجه این است که اگر یک خمیر دندان آنقدر خوب است که می‌تواند دندان‌های شما را زیبا و سفید نگه دارد، صد در صد توانایی تمیز و سفید کردن کفش‌های شما را نیز دارد.

برای شستشوی کفش‌ها و کتانی سفید با خمیر دندان باید مقداری خمیر دندان را به یک مسواک قدیمی و کهنه اضافه کرده، کمی آغشته به آب کنید و قسمت کثیف کفش را بشویید. سپس اضافی آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. جالب است بدانید از خمیر دندان می‌توانید برای پاک کردن کثیفی‌های چرم، بوم و کفش‌های مشبک نیز استفاده کنید.

خمیر دندان برای تمیز کردن کتانی سفید عالی است.

4. آب میسلار

میسلار واتر یک محصول انقلابی پاک کننده آرایش است که قابلیت تمیز کردن کفش‌ها را هم دارد. فقط کافی است مقداری میسلار واتر را روی یک پارچه بریزید و روی لکه‌های کفش خود به خوبی مالش دهید و تاثیر جادویی آن را ببینید. محلول میسلار واتر روی روکش‌های چرم، لاستیک و جیر نیز کار می‌کند.

خرید میسلار وارتر

5. دستمال توالت و آب

در بعضی از کفش‌ها مانند کفش‌های کرباسی ممکن است که حتی بعد از تمیز کردن آن با استفاده از روش‌های دیگر نیز لکه‌های خیلی کمرنگ و زرد رنگی روی آن باقی بماند. در این زمان این روش که معمولا برای تمیز کردن کتونی سفید با جنس کرباسی استفاده می‌شود، به کمک شما می‌آید.

ورق‌های کاغذ توالت را با آب خیس کنید و بدنه کفش سفید خود را با ورق‌های مرطوب شده بپوشانید، سپس بگذارید 12 ساعت روی کفش بماند و خشک شود و بعد از 12 ساعت آنها را از کفش جدا کنید. بدین ترتیب می‌توانید تاثیر چشمگیر آن را مشاهده فرمایید.

کفش مجلسی مردانه یا پسرانه

مطالب کاربردی:  اصول مهم نگهداری مراقبت از لباس های سفید

شما از کدام راهکار استفاده خواهید کرد؟

در طول این مقاله، برای دوستداران کفش و کتانی سفید چندین راهکار ساده و کاربردی شرح دادیم که در صورت کثیف شدن کفش‌های سفید خود، آنها را دوباره مانند روز اول می‌کند. تجربه شما برای تمیز کردن و درخشان ماندن کفش و کتونی سفید چیست؟ اگر روشی را بلد هستید که می‌تواند به دیگران نیز کمک کند، حتما در بخش نظرات با بقیه هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: zappos

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو