آموزش میکاپ لایت مخصوص پاییز و روزهای بارانی

آموزش میکاپ لایت مخصوص پاییز و روزهای بارانی


منبع: مدیسه

36

1401/8/14

18:01


بعد از آنکه تابستان گرم تمام شد و فصل استفاده از آرایش مینیمال و رژگونه به پایان رسید، وقت آن

آموزش میکاپ لایت مخصوص پاییز و روزهای بارانی

بعد از آنکه تابستان گرم تمام شد و فصل استفاده از آرایش مینیمال و رژگونه به پایان رسید، وقت آن فرا رسیده است که آرایشی متناسب با فصل نارنجی و زرد پاییز داشته باشیم. فصل پاییز فصل کدو حلوایی و برگ‌های سرخ و نارنجی، فصلی که می‌توان در آن بدون ترس، از رنگ‌های بولد و پر رنگ برای آرایش استفاده کرد.

در سال‌های اخیر با توجه به مد روز و به اصطلاح ترند، آرایش‌های ملایم‌تر مورد توجه و استقبال اکثر افراد قرار گرفته‌اند. برای اینکه در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها بخواهیم رنگ و رویی به خود دهیم، باید ابتدا آموزش میکاپ لایت ببینیم تا بتوانیم با توجه به اصول اولیه آرایشی شیک داشته باشیم.

برای داشتن یک آرایش تمیز و بی نقص و همچنان مطابق با مد روز، بهتر است با برخی اصول پایه و ترفندهای روز دنیا آشنا شویم تا بدانیم دقیقا چه چیز مناسب پوست ما است. اگر می‌خواهید بدانید که میکاپ لایت چیست، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

میکاپ لایت چیست؟

استفاده از رنگ‌ها با تم پاییزی از جمله ترندهای هر ساله آرایش پاییزی است.

هنر محدودیت ندارد؛ بنابراین خیال نکنید چون به عنوان مثال رژ لب پررنگ ترند است، حتما باید از رنگ‌های پر رنگ استفاده کرد. در واقع موضوع این است که در برخی موارد برخی رنگ‌ها و طرح‌ها نسبت به دیگر گزینه‌ها طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند و در میان افراد بیشتر دیده می‌شوند. در این مقاله قرار است سبک‌هایی را معرفی کنیم که با حال و هوای پاییزی، فصل بارانی و سویشرت همخوانی بیشتری دارند.

آموزش میکاپ لایت اروپایی

فونداسیون کمتر

برای میکاپ لایت صورت در آرایش پاییزی در سال‌های اخیر، افراد به طور چشمگیری از کرم پودر با پوشش زیاد و پوست بدون عیب و نقص دوری کرده‌اند. در واقع در سال‌های اخیر شاهد پدیده مثبت «پذیرفتن عیب‌ها» بوده‌ایم؛ افراد دیگر تمایلی به پوشاندن کامل جای جوش، لک و زخم ندارند.

در آموزش میکاپ لایت دخترانه پاییز افراد از کرم پودرها و تینت‌هایی استفاده می‌کنند که پوشانندگی کمی دارند و حالت شادابی صورت را حفظ می‌کنند. در این آرایش تمرکز اصلی روی چشم‌ها و لب است و پوست صورت حالت طبیعی خود را حفظ کرده است.

برای آرایش پوست، بهتر است ابتدا از یک مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید تا پوست حالت کدر به خود نگیرد و شاداب به نظر برسد. در آخر نیز با یک کرم پودر سبک، پوست را تا حدی یکدست کنید.

ستفاده از کرم پودر سبک از جمله اصول آرایش پاییزی لایت است.

محصولات کرمی یا پودری؟

در آموزش میکاپ لایت جنس مواد به کار رفته بسیار مهم است. اکثر میکاپ آرتیست‌ها بر این باورند که محصولات کرمی گزینه مناسب‌تری نسبت به محصولات پودری هستند. از نظر برخی هیچ چیز به اندازه رژگونه، هایلایتر و برانزر کرمی به صورت جلوه و برق طبیعی و زیبا نمی‌دهند. افرادی که علاقه به آرایش طبیعی و اصطلاحا «آرایش بدون آرایش» دارند، بهتر است از محصولات کرمی استفاده کنند.

انتخاب بین کرمی یا پودری بودن لوازم آرایش وابسته به نوع پوست شما است.

رژگونه

برای آموزش میکاپ لایت صورت در تابستان افراد همواره علاقه دارند تا از رژگونه به گونه‌ای استفاده کنند که گویی آفتاب سوخته شده‌اند. معمولا برای این کار به شکل W از رژگونه با تناژ صورتی و قرمز روی بینی و گونه‌ها استفاده می‌شود.

این ترند همچنان در فصل پاییز نیز دیده می‌شود؛ با این تفاوت که رنگ انتخابی رژگونه در این فصل متفاوت است. در فصل پاییز بهتر است از رژگونه‌هایی با تناژ نارنجی و هلویی استفاده کنید تا با تم این فصل بیشتر همراه شوید.

برای اینکه رژگونه با حالت آفتاب سوختگی رو پوست دیده شود، کمی از آن را روی سیب گونه و مقداری روی پل بینی بزنید و برای ظاهری طبیعی‌تر و البته از بین بردن سیاهی دور چشم مقدار کمی از آن را تا زیر چشم گسترش دهید. با این روش صورت از حالت یکنواختی خارج می‌شود و جان می‌گیرد.

استفاده از رژگونه با تناژ نارنجی برای فصل پاییز بسیار مناسب است.

خرید انواع لوازم آرایش صورت

مات + خیس

در آموزش میکاپ لایت تضاد همواره یکی از عوامل زیبایی بوده است. برای فصل پاییز و برای زیبایی هر چه بیشتر آرایش، استفاده از پوست خیس و مرطوب به اضافه آرایش لب و چشم مات، جلوه خاصی به آرایش شما خواهد داد. استفاده از رنگ‌های پاییزی برای رژ مانند زرشکی، قهوه‌ای و نودهای تیره مات همواره آرایش شما را زیباتر خواهند کرد.

خط چشم گرافیکی مشکی

برخلاف تابستان که استفاده از سایه‌ها و خط چشم رنگ روشن و پاستلی بسیار مورد توجه همگان قرار می‌گیرد، در فصل پاییز استفاده از خط چشم مشکی مناسب‌تر است. البته خط چشم‌ها دیگر از حالت تک بعدی خارج شده‌اند و استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ‌های نئون و رنگ‌های پاییزی و کشیدن خطی با این رنگ‌ها در کنار خط چشم مشکی، جلوه بی‌نظیری به آرایش خواهد داد.

استفاده از خط چشم نئونی در کنار خط چشم مشکی، زیبایی چشم را دو چندان می‌کند.

خط چشم محو

خط چشم همیشه جذاب است. در هر فرمی که آن را بکشید، باعث زیباتر شدن و فرم دادن به چشمانتان خواهید شد. اما در دنیای امروز بی نقص بودن چندان اهمیتی ندارد. بنابراین نیازی نیست لزوما خطوط صاف و بی ایراد بکشید.

برای میکاپ لایت چشم می‌توانید از مداد، سایه‌های کرمی و پودری استفاده کرده تا راحتتر خط چشمتان را محو کنید. برای این کار نیز کافی است با استفاده از مداد یا سایه از انتهای گوشه بیرونی چشم شروع کرده و با یک براش، خطوط ایجاد شده را کمی محو کنید. اینگونه نیازی نیست ساعت‌ها جلوی آینه به متقارن سازی خط چشم‌ها بپردازید.

خط چشم محو از جمله ترندهای آموزش میکاپ لایت پاییز است.

خرید انواع لوازم آرایش چشم

سایه چشمی متالیک

از جمله موارد دیگر در آموزش میکاپ لایت اروپایی دخترانه امسال، استفاده از سایه متالیک یا شاین‌دار روی پلک است. از نکات مهم استفاده از این نوع سایه در میکاپ لایت چشم، دیده شدن پلک است؛ یعنی نیازی نیست پشت پلک را کاملا بپوشانید. بلکه دیدن شدن پوست پلک و به همراه اکلیل روی آن به زیباتر شدن پلک کمک شایانی می‌کند. در واقع یکی از عناصر مهم آرایش خیس و شاداب see through یا بی رنگ بودن بیس سایه است.

ضد آب بودن آرایش

ستفاده از کرم پودر با پوشانندگی بالا، دوام میکاپ شما را بالا خواهد برد.

برای اینکه آرایشی ضد آب داشته باشیم، باید از محصولات آرایشی استفاده کرد که ضد آب باشند. در یک روز بارانی اگر چتر نداشته باشید، ممکن است به گونه‌ای پیش دوستانتان ظاهر شوید که انگار گریه کرده‌اید! اما نگران نباشید؛ در اینجا ما برای شما راهکارهایی را داریم که آرایش شما را ضد آب می‌کنند.

در آموزش میکاپ لایت ضد آب اول از همه باید بدانید که استفاده از پرایمر برای آرایش ضد آب بسیار واجب است. سعی کنید از پرایمرهایی استفاده کنید که پایه آن‌ها سیلیکونی باشد؛ زیرا اینگونه مواد آرایشی بهتر روی پوست می‌خوابند.

در مرحله بعد حتما از کرم پودر ضد آب استفاده کنید؛ البته با توجه به مطالبی که گفته شد، استفاده از کرم پودر سنگین شاید این روزها بسیار پرطرفدار نباشد، اما برای اینکه آرایش ضد آب شود، لازم است حتما از آن‌ها استفاده کنید. البته اگر پوست خشکی دارید، استفاده از یک مرطوب کننده قوی فراموش نشود.

از براش برای پخش کردن بهتر کرم پودر استفاده کنید. همچنین آغشته کردن اسفنج و براش به اسپری فیکس، سبب ماندگاری بیشتر کرم پودر خواهد شد. برای اینکه رژگونه‌ها نیز از روی صورت تکان نخورد، بهتر است از رژگونه‌های ضدآب، تینت و حتی رژ لب بهره ببرید. برای سایه بهتر است از سایه‌های مایع که به خوبی روی پوست خشک می‌شوند یا از پرایمر سایه برای تداوم بیشتر سایه‌های پودری استفاده کنید.

برای ابروهای خود از مداد یا سایه ابرو استفاده نکنید؛ چون به راحتی با رطوبت یا آب از بین می‌روند. بهترین گزینه پماد ابرو و ژل فیکس کننده و ضد آب است که نمی‌گذارد ابروهایتان تکان بخورند.

ضدآب بودن آرایش در روزهای بارانی پاییز از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

مطالب کاربردی:  آموزش مدل‌های محبوب آرایش اسموکی

خط چشم و ریمل البته مهمترین عناصر در آرایش هستند که واجب است حتما ضد آب باشند. چون به راحتی می‌توانند تمام آرایش شما را بر باد دهند. بنابراین حتما به ضد آب بودن ریمل و خط چشمتان دقت کنید. از مهمترین کارهایی که می‌توان برای ضد آب کردن میکاپ انجام داد، استفاده از پودر فکس و مات کننده است که تاثیر زیادی در ضد آب کردن میکاپ شما خواهد داشت. بنابراین حتما آرایش خود را بیک کنید.

با آموزش میکاپ لایت به صورت اصولی و با رعایت نکات بالا دیگر نگران پاک شدن آرایش خود در روزهای بارانی نباشید.

آرایش شما برای روز زیبای بارانی چگونه است؟

انسان همواره دوست داشته است با توجه به شرایط حاضر، متفاوت عمل کند؛ به عنوان مثال معمولا در فصل تابستان از رنگ‌های شاد و روشن که به نوعی یادآور میوه‌های تابستانی و گل‌های مختلف هستند، برای آرایش و نوع پوشش استفاده می‌شود و در پاییز نیز سعی بر این است از رنگ‌هایی که به نوعی تداعی کننده این فصل هستند، استفاده شوند.

در آموزش میکاپ لایت و برای آرایش کردن، لزوما نباید بر طبق مد روز پیش رفت. خوبی هنر به محدود نبودن آن است. افراد می‌توانند با رنگ‌های پاستلی خط چشم بکشند و در روزهای بارانی پاییز بیرون بروند. هدف این مقاله صرفا معرفی رنگ‌ها و سبک‌های مورد استفاده آرایشی توسط آرایشگران حرفه‌ای خارجی بود. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

 

منبع: herzindagi

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو