بیوگرافی و عکس های رحمان عموزاد؛ نابغه کشتی ایران

بیوگرافی و عکس های رحمان عموزاد؛ نابغه کشتی ایران


منبع: بیتوته

17

1401/8/14

18:07


رحمان عموزاد، نابغه کشتی ایرانی است که در دوران نوجوانی در جمع قهرمانان کشتی جهان قرار گرفته است و جزو ستارگان آینده دار کشتی آزاد ایران به شمار می آید. 

بیوگرافی و عکس های رحمان عموزاد؛ نابغه کشتی ایران



کشتی رحمان عموزاد, افتخارات رحمان عموزاد, قد رحمان عموزاد

زندگی نامه رحمان عموزاد

 

رحمان عموزاد؛ پلنگ ۲۰ ساله مازندران بر بام جهان

رحمان عموزاد، نابغه کشتی ایرانی است که در دوران نوجوانی در جمع قهرمانان کشتی جهان قرار گرفته است و جزو ستارگان آینده دار کشتی آزاد ایران به شمار می آید. 

چکیده ای از بیوگرافی رحمان عموزاد

نام کامل : رحمان عموزاد خلیلی 

لقب : رحمان بی رحم 

تاریخ تولد : 26 تیر 1381

متولد : خلیل شهر استان مازندران

قد : 1.72 متر

رشته ورزشی : کشتی

سبک ورزشی : آزاد 

2022 بلگراد : قهرمانی کشتی جهان در  65 کیلوگرم 

20200 اولان باتور : قهرمانی کشتی آسیا در 65 کیلوگرم

 

بیوگرافی رحمان عموزاد 

رحمان عموزاد متولد 26 تیر 1381 در محله کشیر خیل ، خلیل شهر از توابع شهرستان بهشهر استان مازندران است. 

خانواده او همه کشتی گیر هستند. رحمان 3 برادر و 1 خواهر دارد. 

او از همان کودکی در 6 سالگی ، کشتی را با راهنمایی برادرانش شروع کرد. 

 

فرزاد عموزاد ، برادر بزرگترش به مقام قهرمانی جوانان جهان و سوم آسیا رسیده است. 

برادر دوقلوی او محمد علی و دیگر برادرانش نیز در این ورزش فعالیت دارند. 

به گفته خودش الگوی او در کشتی حسن یزدانی پهلوان با اخلاق و اسطوره است. 

او با توجه به شرایط بدنی اشت در وزن 65 کیلوگرم کشتی می گیرد و تصمیم دارد تا المپیک 2024 پاریس در همین وزن بماند. 

 

به خاطر سبک کشتی تهاجمی و بی رحمانه ای که دارد و رقیبان را با امتیازهای بالا شکست می دهد به عنوان رحمان بی رحم معروف شده هاست. 

رحمان عموزاد یکی از ستاره های تیم ملی کشتی آزاد ایران به حساب می آید. توانست تا  20 سالگی 10 مدال طلای جهان و المپیک را از آن خود کند. 

 

رحمان عموزاد خلیلی (به انگلیسی : Rahman Amouzad Khalili) متولد 26 تیر 1381 کشتی گیرآزاد ایرانی است که در رده نوجوانان توانست 2 بار قهرمانی جهان را از آن خود کند و در رده جوانان هم توانست قهرمان شود. 

 

در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا 2022 توانست با پیروزی در برابر باجرانگ پونیا ، دارنده مدال نقره و برنز جهانی و برنز المپیک توکیو ، در رده بزرگسالان قهرمان آسیا شود. 

در مسابقات قهرمانی کشی جهان 2022 در مسابقه نهایی با شکست جان دیاکومیهالیس آمریکایی به قهرمانی جهان در رده بزرگسالان دست پیدا کرد. 

 

پیشنهاد بسیار خوبی از طرف روسیه برای پیوستن رحمان عموزاد به تیم کشتی روسیه به دست او و حسن یزدانی رسیده بود که هر دو ورزشکار ترجیح دادند در کشور خودشان به کشتی ادامه دهند. 

 

 

عکس های رحمان عموزاد, زندگی نامه رحمان عموزاد, تصاویر رحمان عموزاد

فعالیت های رحمان عموزاد

 

فعالیت کشتی رحمان عموزاد در نوجوانی

در سال 2018 در انتخابی تیم ملی نوجوانان که در سیرجان برگزار می شد به عنوان نماینده مازندران شرکت کرد و به مقام سوم رسید سپس وارد اردوی تیم جوانان شد و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی نوجوانان انتخاب گردید. 

 

در سال 2018 توانست با شکست رقیبان به عنوان قهرمانی رقابت ها دست پیدا کنید. 

در سال 2018 توانست به عنوان قهرمان مسابقات دسته 45 کیلوگرم نوجوانان جهان دست پیدا کند. عموزاد در این مسابقات 47 امتیاز گرفت و فقط 1 امتیاز به حریفان واگذار کرد. 

 

رحمان عموزاد, بیوگرافی رحمان عموزاد, عکس های رحمان عموزاد

عکس های رحمان عموزاد

  

در سال 2019 عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را تکرار کرد و در مسابقات قهرمانی اسیا که در نورسلطان برگزار شد با سهپیروزی به قهرمانی دسته 48 کیلوگرم رسید و در مسابقات جهانی که در صوفیه برگزار گردید با کسب 30 امتیاز و از دست دادن 5 امتیاز در چهار مسابقه به عنوان قهرمان دسته خودش انتخاب شد. 

 

یکی از خیره کننده ترین مسابقات رحمان عموزاد در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی 2019 در برابر استیو بولین آمریکایی رفت خورد. او در وقت دوم مسابقه با اجرای فن ، یک دست و یک پا حریف را بالای سر برد و با امتیاز 12 – 0 برنده مسابقه شد. 

عملکرد درخشان عموزاد در سال 2019 باعث شد که از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین نوجوان آزاد کار سال انتخاب شود.

 

رحمان عموزاد در مسابقات کشتی رده جوانان

در سال 2021 رحمان عموزاد با شرکت در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در اوفای روسیه با پیروزی بر لهستان ، آذربایجان ، روسیه و هند توانست به مدال طلا برسد. 

 

زندگی نامه رحمان عموزاد, تصاویر رحمان عموزاد, رحمان عموزاد خلیلی

رحمان عموزاد کشتی گیر

 

رحمان عموزاد در مسابقات کشتی بزرگسالان

در سال 2020 به تیم کشتی دانشگاه آزاد پیوست و با مربیگری علیرضا رضایی وارد لیگ برتر کشتی آزاد ایران شد. در دور رفت فصل عادی مسابقات در وزن 61 کیلوگرم توانست احسان رنجبر و یونس سرمستی را شکست دهد. او به عنوان قهرمان نوجوانان جهان جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی بزرگسالان را بدست آورد. 

 

در نوامبر 2020 در دسته 57 کیلوگرم با امتیاز 4 – 4 به رضا اطری باخت و سپس در مسابقه بعدی به دلیل عدم حضور نادر حاج آقا برنده اعلام شد  و در آخرین مسابقه با امتیاز 10 – 8 توانست بر علیرضا سرلک پیروز شودو به مقام سوم مسابقات برسد. 

در دور برگشت مسابقات توانست رضا خلاقی از تیم فرش ایران و عرفان جعفریان از تیم استقلال تهران را شکست بدهد. 

 

در این دوره مسابقت تیم دانشگاه آزاد به عنوان تیم دوم گروه خود به مسابقات نیممه نهایی رسید ولی عموزاد به دلیل حضور به عنوان نماینده ایران در مسابقات انفرادی جام جهانی ،  در دور نهایی لیگ شرکت نکرد. 

 

در سال 2020 به عنوان تنها نماینده ایران در رقابت های انفرادی جام جهانی کشتی آزاد در بلگراد صربستان توانست با پیروزی بر شعبان کیزیلتاش از ترکیه ، کیوی داویدوی از ایتالیا با امتیاز فنی بالا و دیامانتینو اونا فافه از گینه بیسائو با ضربه فنی به نیمه نهایی برسد.

 

در مرحله نیمه نهایی در مبارزه با زائو اوگوپف قهرمان جان در سال های 2018 و 2019 از روسیه در حالی که در وقت دوم 4 – 1 عقب مانده بود ضربه فنی شد و در بازی بعدی با امتیاز 4 – 0 ولادیسلاو آندریو نماینده بلاروس را شکست داد و به مدال برنز جهان رسید. 

 

 در سال 2021 در مسابقات کشتی آزاد جهانی در اولین بازی با نتیجه 5 – 0 در مقابل گمزاتگادزی هالیدوف مجارستانی پیروز شد . در مسابقه دوم در مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر 23 سال ژاپن قرار گرفت و با نتیجه  9 – 5 مغلوب شد و به دلیل شکست حریف ژاپنی در مرحله نیمه نهایی ، عموزاد از دور رقابتها حذف شد.

 

در سال 2022 رحمان عموزاد در رقابت های کشتی آزاد آسیا در وزن 65 کیلوگرم حاضر شد و در اولین مسابقه با نتیجه 11 – 0 توانست بر عنایت اله پاکستانی پیروز شود . در دور دوم با نتیجه 9 – 0 بر کایکی یاماگوچی ، قهرمان جوانان جهان پیروز شد  و بهنیمه نهایی راه پیدا کرد.  در نیمه نهایی با نتیجه 6 – 0 توانست بر تسوگبادراخ تسیویسوزن مغول پیروز شود . در مرحله نهایی با نتیجه 3 – 1 توانست بر پاجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان پیروز شده و به مدال طلا برسد. 

 

قد رحمان عموزاد, رحمان عموزاد و همسرش, رحمان عموزاد صربستان

مسابقات رحمان عموزاد

 

بازگشت به اوج رحمان عموزاد

در سال 2022 دوباره توانست به اوج بازگردد و در مسابقات آزاد کشتی قهرمانی جهان بلگراد صربستان در وزن 65 کیلو حاضر شد و در مسابقه اول با نتیجه 8 – 1 بر جونسیک یون از کره جنوبی پیروز شد . در مسابقه دوم با نتیجه 6 – 0 بر اسماعیل موساکایف مجارستانی دارنده مدال برنز جهان پیروز شد و سپس با نتیجه 13 – 2 بر عادل اوسپانوف قزاقستانی پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید. 

 

در مسابقه نیمه نهایی در مقابل حاجی علیف آذربایجانی ، دارنده 3 مدال طلای جهانی و برنز المپیک قرار گرفت و با نتیجه 9 – 2 پیروز شد. 

در مسابقه نهایی با نتیجه 13 – 8 در از جان دیاکومیهالیس آمریکایی ، پیشی گرفت و به مدال طلای جهان رسید. 

 

رحمان عموزاد و همسرش, رحمان عموزاد صربستان, مسابقات رحمان عموزاد

افتخارات و جوایز رحمان عموزاد

 

افتخارات رحمان عموزاد

2018 : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان آسیا در تاشکند

2018 : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان جهان در زاگرب

2019 : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان آسیا در نورسلطان

2019 : قهرمان مسابقات کشتی نوجوانان جهان در صوفیه 

2019 : بهترین کشتی گیر نوجوان آزاد کار در مسابقات جهانی

2021 : قهرمان جهان مسابقات آزاد کشتی جوانان جهان در اوفای روسیه

2022 : قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان

2022 : قهرمانی جهان در رده بزرگسالان

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو