تولید روپوش پزشکی عمده تهران

منبع: نمکستان

12

1401/8/14

18:14


امروزه استفاده از روپوش پزشکی در بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد شما می توانید از فروشگاه پخش لباس پزشکی شیک به صورت تک و عمده ارزان در اصفهان انواع مدلهای مورد نظر خود را خریداری نمایید.

امروزه استفاده از روپوش پزشکی در بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد شما می توانید از فروشگاه پخش لباس پزشکی شیک به صورت تک و عمده ارزان در اصفهان انواع مدلهای مورد نظر خود را خریداری نمایید.

روپوش سفید در اواخر دهه ۱۸۰۰ به پزشکی معرفی شده که به یک نماد پاکیزگی نیز تبدیل شده است.

استفاده از روپوش سفید تقریبا به بیش از ۱۰۰ سال پیش می‌رسد، در سال‌های گذشته برگزاری جشن روپوش سفید برای دانشجویان که در رشته پزشکی تحصیل می کنند گسترش پیدا کرده، مطالعاتی که در کشور انگلستان انجام گرفت در این زمینه که بیماران معمولا تمایل دارند و ترجیه می دهند تا پزشکان خود را با روپوش سفید ببینند اما ترجیح اکثر پزشکان امروزه استفاده از لباس های دیگری مانند گان جراحی می باشد.

در حالیکه در این زمینه روان پزشکان تمایل کمتری به استفاده از روپوش سفید دارند که به صورت  روپوش پزشکی عمده به بازار عرضه می شود، معمولاً ترجیح به پوشیدن گان جراحی را توصیه می کنند همچنین بعضی از پزشکان معتقداند که روپوش سفید باعث گرم شدن و ناراحت کننده می باشد و عفونت را نیز گسترش می دهد همچنین باعث می‌شود که در بعضی از بیماران پرفشاری خون ایجاد گردد که در محیط بیمارستان فشار خون ثبت شده بیشتر از فشار خون در خانه می باشد و این نوع را به نام سندروم روپوش سفید می شناسند.

در سال ۱۹۸۹ در یکی از دانشگاه های پزشکی شیکاگو برای اولین بار جشنی به نام جشن روپوش سفید برگزار شد که امروزه در برخی از دانشگاه های پزشکی نیز مرسوم شده است.

معمولاً جنس روپوش استفاده شده در بیمارستانها معمولا از تترون، ترگال، پلی استر و کتان می باشد که در مراکز های بیمارستانی از روپوش های مختلفی استفاده می شود.

برای پرسنل و کارکنان همچنین برای نگهبانان و قسمت پذیرش یا قسمت اداری و خدماتی مانتو های مخصوص طراحی شده که برای خانم ها از مانتو و برای آقایان نیز از شلوار و یا پیراهن فرم استفاده می کنند.

تولید روپوش پزشکی

یکی از مهمترین لباسها در صنعت درمان و بهداشت روپوش پزشکی می باشد که در حال حاضر با انواع رنگها تولید می شود.

در هر محیطی استفاده از لباس و فرم مخصوص به آن محیط علاوه بر ایجاد نظم باعث می شود تا از افراد دیگر متمایز شوید  و علت سفید بودن اکثر روپوشها به دلیل رعایت تمیزی و بهداشت می باشد.

روپوشهای مخصوص به آزمایشگاه از طرح و مدلهای متفاوتی تولید می شود که از جنس پارچه های مختلفی برای دوخت آنها استفاده می کنند و این روپوشها را علاوه کادر آزمایشگاه بقیه ی پرسنل و بیمارها نیز استفاده می کنند که لباسهای مخصوص آقایان کوتاه و برای خانمها بلندتر دوخته می شود و معمولا برای روپوشهای پزشکی از پارچه هایی با جنس پلی استر و کجوار استفاده می شود.

تولید روپوش پزشکی

پرستارها و پزشکان بر خلاف بقیه ی کارکنان به روپوش خود اهمیت بسیاری می دهند و مدلهای طرح دار و شیک که در تولید روپوش پزشکی وجود دارد را بیشتر ترجیح می دهند و امروزه با پیشرفت دنیای مد روپوشها با انواع متفاوت و جذابی تولید می کنند و جنس پارچه های تولیدی آنها شامل موارد زیر می شود:

فلامنت پنبه نرم

اسپان بدون بافت

فلامنت ارزان

ویسکوز

پارچه های مخصوص ماسک

تترون

کجرا

ترگال ساده

روپوش پزشکی تهران

اصلی ترین پوشش کارد درمان در سالهای اخیر روپوش سفید پزشکی بوده است که در استان تهران و دیگر شهرهای ایران تولید شده و به کل کشور پخش می گردد.

برای حفاظت لباس پزشکان از آلوده شدن به لکه های خون یا عفونت از روپوش مخصوص استفاده می شده است این مسئول رفته رفته به تنها لباس کار و نشانه شغل پزشکی تبدیل شده است.

رنگ این لباس به این علت سفید انتخاب می شود که تمام آلودگیها و لکه ها روی آن نمایان باشد و به توان به طور مرتب آن را شست و شو داد و نظافت آن رعایت شود.

روپوش پزشکی تهران

با وجود تغییراتی که مد و لباس در این سالها داشته است فرم و رنگ روپوش پزشکی تهران دچار تغییر نشده است تنها برای استفاده در بیمارستانهای کودکان از انواع طرح دار این لباس بهره برده می شود.

جنس پارچه به کار رفته در ساخت این محصول باید از کیفیت مرغوب برخوردار باشد تا در شستشوهای مکرر خراب نشده و دچار پوسیدگی نشود همچنین الیاف محصول به گونه‌ای طراحی شده باشد که لکه ها را به خود جذب نموده و قابلیت شستشوی بالایی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو