چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

منبع: آکا

16

1401/8/14

18:54


 

آکاایران: اگر بخواهیم محصولات لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم چند راه حل وجود دارد که بعضی از آن ها شامل توجه به شناسه کالا، شماره سریال، داشتن گارانتی و ضمانت معتبر، وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش، وجود برچسب اطلاعات روی بدنه محصول، شکل ظاهری کالا، فروشگاه های لوازم خانگی معتبر و … همه ملاک های بالا را به صورت جداگانه بررسی می کنیم همراه ما باشید.

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برند محصول

راهکار نخست توجه به نام برند است که باید به صورت درست نوشته شده باشد.

 

چگونه از طریق شناسه کالا بفهمیم محصول اصل است؟

یکی از مهم ترین راه حل ها برای تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل که در مورد همه محصولات درست است دقت به شناسه کالا می باشد. در موقع خرید لوازم خانگی حتما به این نکته دقت کنید محصولی که انتخاب کرده اید دارای شناسه کالا باشد.

محصولات اصل روی بسته بندی یا همان کارتن خود دارای یک کد چند رقمی می باشند که از این روش می توانید از وجود گارانتی اطمینان پیدا کنید.

حال شاید شما با خود بگویید که چگونه از راه شناسه کالا بفهمیم محصول دارای گارانتی است. برای اینکار فقط لازم هست که وارد سایت سامانه جامع گارانتی شوید و کد شناسه کالا را در کادر وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در صورتی که محصول شما دارای گارانتی باشد و ضمانت آن به وسیله سامانه جامع گارانتی تایید گردد اطمینان پیدا کنید که محصول اصل است.

 

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی,لوازم خانگی فیک از اصلی,راهکارهای تشخیص لوازم خانگی اصلی از تقلبی

کارتن دستگاه

از دیگر شیوه های تشخیص کالای اصل از تقلبی بررسی کارتن دستگاه است زیرا اجناس اصل و تقلبی در بیشتر موارد از این نظر با هم فرق دارند.

 

قالب و کیفیت اجناس

کالاهای اصل و تقلبی از نظر قالب و کیفیت دارای تفاوت‌های چشمگیری هستند که با کمی دقت می‌توانید آنها را تشخیص دهید. 

 

مدل و مشخصات فنی دستگاه

یک مورد دیگر که از راه آن می‌توانید کالای اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، مدل و مشخصات فنی دستگاه است. می‌توانید مدل یا کد موجود بر روی دستگاه و جعبه را چک کنید تا از اصل بودن محصول خود اطمینان پیدا کنید. 

 

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی,لوازم خانگی فیک از اصلی,تشخیص راحت لوازم خانگی اصل از بدل

برچسب اصالت کالا چیست؟

برچسب اصالت کالا مشخص کننده هویت کالای خریداری شده است. چنانچه از خصوصیات برچسب اصالت کالا مطلع شوید، متوجه خصوصیات خاص آن خواهید شد. این برچسب شامل مواردی از جمله؛ بارکد محصول تولید شده، زمان تولید یا تاریخ تولد محصول، تاریخ انقضا و سریال های خاص هر کالا می باشد.

برچسب اصالت کالا در تازه ترین وضعیت خود به رنگ سفید در زمینه ای از رنگ زرد شناسایی می شود. این لیبل را بر روی همه محصولاتی که از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت می کنند، زده خواهد شد. اشخاص سودجو برای بدل کردن برچسب اصالت کالا از هیچ کاری غافل نمی شوند. برچسبی که اشخاص متقلب می سازند دارای بارکد QR بوده که هیچ نوع اعتبار قانونی ندارد. برچسب های جدیدی که به وسیله وزرات بهداشت و سازمان غذا و دارو بر روی محصولات درج می شوند، قدری در طراحی ظاهری به نسبت لیبل های قدیمی تر فرق دارند.

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی,لوازم خانگی فیک از اصلی,روش های تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم خانگی

شناسایی از راه شماره سریال و بارکد

نخستین راه برای تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی که درمورد همه محصولات از برندهای گوناگون صدق می کند، شناسایی از روش شماره سریال و کد حک شده روی محصولات می باشد.

شناسایی لوازم خانگی اصل را با انجام مراحل زیر و البته با صبر و حوصله انجام دهید:

قدم اول: نخستین کاری که باید انجام دهید خواندن شماره سریال حک شده محصـول به روی بدنه خارجی آن است تاکید می کنیم که شماره حک شده است.

قدم دوم: به هیچ عنوان به برچسب هایی که بروی قسمت های گوناگون محصول وجود دارد به آنها اعتماد نکنید، چون که افراد سودجو به آسانی برچسب های محصولات گوناگون را چاپ و به صورتی که برای خریداران قابل تشخیص نباشد به قسمت های گوناگون می چسبانند.

قدم سوم: چنانچه شماره سریال محصول را بروی بدنه خارجی آن پیدا نکردید بهتر است از خرید آن محصول خودداری کنید چون که آن محصول تقلبی و غیر اصل است.

قدم چهارم: پس از پیدا کردن شماره سریال آن را بدون هیچ کم و کاست در گوگل جستجو کنید. نیاز است بدانید که شماره سریال محصولات به طور کامل خاص و منحصربفرد می باشند.

قدم پنجم: از بین نتایج نمایش داده شده بهترین سایت، سایت مرجع آن محصول می باشد، بنابراین حواستان باشد که از ورود به سایت دیگر دوری کنید.

قدم ششم: اگر شماره سریال حک شده در محصول در سایت مرجع هم موجود بود آن محصول اصل است و با خیال آسان می توانید کالای مورد نظر را خریداری کنید.

قدم هفتم: چنانچه شماره سریال حک شده روی محصول را در نتایج جستجـو پیدا نکردید حتما آن محصول تقلبی و فیک می باشد و از خرید آن دوری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو