معرفی فیلم پرستار خوب 2022 (The Good Nurse) | تریلر، داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم پرستار خوب 2022 (The Good Nurse) | تریلر، داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

29

1401/8/14

21:08


معرفی فیلم پرستار خوب 2022 (The Good Nurse) | تریلر، داستان، بازیگران و نمرات

فیلم پرستار خوب 2022 یکی از جدیدترین آثار سینمایی درام جنایی است که توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند. برای آشنایی با فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲ در این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم پرستار خوب 2022 یک فیلم سینمایی جدید با حضور بازیگران برجسته‌ای چون جسیکا چستین (Jessica Chastain) و ادی ردمین (Eddie Redmayne) است. کارگردانی این اثر را توبیاس لیندهولم (Tobias Lindholm)، کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح دانمارکی برعهده دارد. ژانر The Good Nurse 2022 درام جنایی است. این فیلم بر اساس یک کتاب جنایت واقعی به همین نام و به قلم چارلز گریبر (Charles Graeber) ساخته شده است. مدت زمان فیلم پرستار خوب 2022  حدود 121 دقیقه است. این فیلم ابتدا در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به نمایش در آمد و پس از اکران در چندین سینما، در تاریخ 26 اکتبر 2022 (4 آبان 1401) توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲ می‌پردازیم و از جزئیات آن می‌گوییم.

قبل از هرچیزی پیشنهاد می‌کنیم تریلر فیلم سینمایی پرستار خوب را تماشا کنید تا بیشتر با فضای آن آشنا شوید.

فهرست مطالب:

خلاصه فیلم پرستار خوب 2022

فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲

داستان فیلم سینمایی پرستار خوب درباره یک پرستار ICU به نام ایمی لوگرن است. او یک مادر تنها و مبتلا به نوعی بیماری قلبی است و برای اینکه بتواند از پس هزینه‌های جراحی قلب بربیاید، شیفت‌های شب بیمارستان را برعهده می‌گیرد. چارلز کولن، یک پرستار با تجربه است که در این شیفت‌ها به او کمک می‌کند. به مرور زمان رفاقتی بین این دو شکل می‌گیرد اما با مرگ مشکوک چند بیمار، انگشت اتهام به سوی چارلز می‌رود و حالا ایمی باید واقعیت را کشف کند.

بازیگران فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲

خبر ساخت فیلمی بر اساس کتاب جنایت واقعی «پرستار خوب: یک داستان واقعی درباره دارو، دیوانگی و قتل» به کارگردانی توبیاس لیندهولم و نویسندگی کریستی ویلسون کایرنز (Krysty Wilson-Cairns) در نوامبر 2016 اعلام شد. در آگوست 2018 نیز مذاکره با جسیکا چستین و ادی ردمین درباره نقش‌آفرینی در این پروژه آغاز شد. پیشرفت دیگری در پروسه ساخت فیلم صورت نگرفت تا اینکه در سال 2020 حضور این دو بازیگر در فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲ تأیید شد. سایر بازیگران نیز در مارس 2021 به فیلم پیوستند. در ادامه با بازیگران فیلم The Good Nurse 2022 آشنا می‌شویم.

جسیکا چستین در نقش ایمی لوگرن

بررسی فیلم پرستار خوب 2022

جسیکا چستین بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 24 مارس 1977 برابر با 4 فروردین 1356 است. او که بیشتر برای حضورش در فیلم‌های فمینیستی شناخته می‌شود، جوایز و افتخارات متعددی را از آن خود کرده که جایزه اسکار و گلدن گلوب از مهم‌ترین آن‌ها هستند. او در سال 2012 توسط مجله تایم به‌عنوان یکی از 100 شخص تأثیرگذار جهان معرفی شد.

برخی از بهترین آثار جسیکا چستین، بازیگر فیلم پرستار خوب 2022، عبارتند از: فیلم کمدی-درام تاریخی The Help محصول 2011، فیلم تریلر Zero Dark Thirty محصول 2012، فیلم علمی تخیلی Interstellar محصول 2014، فیلم علمی تخیلی The Martian محصول 2015، فیلم ترسناک It Chapter Two محصول 2019، مینی سریال Scenes from a Marriage محصول 2021 و فیلم بیوگرافی The Eyes of Tammy Faye محصول 2021 که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد.

ادی ردمین در نقش چارلز کولن

معرفی فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲

ادی ردمین بازیگر انگلیسی متولد 6 ژانویه 1982 برابر با 16 دی 1360 است. ردمین بیشتر برای حضورش در فیلم‌های ژانر بیوگرافی و البته فیلم‌های پرفروش سینما شناخته می‌شود. او جوایزی چون اسکار، تونی، بفتا و اولیویه را در فهرست افتخارات خود ثبت کرده است.

برخی از آثار ادی ردمین، بازیگر فیلم پرستار خوب 2022، عبارتند از: فیلم بیوگرافی My Week with Marilyn محصول 2011، فیلم موزیکال تاریخی و افسانه‌ای Les Misérables محصول 2012، فیلم بیوگرافی و عاشقانه The Theory of Everything محصول 2014، فیلم درام عاشقانه و بیوگرافی The Danish Girl محصول 2015، فیلم‌های فرنچایز جانوران شگفت‌انگیز از جمله Fantastic Beasts and Where to Find Them محصول 2016، فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald محصول 2018 و Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore محصول 2022.

سایر بازیگران فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • نامدی اسوموگا (Nnamdi Asomugha) در نقش دنی بالدوین؛ یک کارآگاه پلیس و مسئول پرونده مرگ مشکوک در بیمارستان پارکفیلد
  • نوآ امریچ (Noah Emmerich) در نقش تیم بران؛ یک کارآگاه پلیس و مسئول پرونده مرگ مشکوک پارکفیلد
  • کیم دیکنز (Kim Dickens) در نقش لیندا گارن؛ پرستار سابق پارکفیلد و مسئول بخش مدیریت ریسک
  • مالک یوبا (Malik Yoba) در نقش سم جانسون؛ رئیس پلیس

نقد و نمرات فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲

نقد The Good Nurse 2022

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، فیلم پرستار خوب 2022 پس از اکران با نظرات عمدتا مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز از مجموع 126 نظر منتقدان، امتیاز مثبت 79 درصدی را دریافت کرد. نمره آن در سایت متاکریتیک 64 از 100 و در آی‌ام‌دی‌بی نیز 6.9 از 10 است. در ادامه مروری بر نقد The Good Nurse 2022 توسط منتقدان برجسته سینمایی خواهیم داشت.

Observer / رکس رید: 100

این فیلم یک مثال عالی از هیجان‌انگیز بودن همکاری دو هنرمند فوق‌العاده بااستعداد برای تبدیل یک تریلر معمولی به یک اثر به یادماندنی است.

Original-Cin / کارن گوردون: 91

با حمایت دو ایفای نقش بی‌نظیر دو بازیگر برنده اسکار، فیلم پرستار خوب 2022 از کارگردان توبیاس لیندهولم یک فیلم جنایت واقعی ملایم و ظریف است که ماجرای متوقف کردن یک سلسله جنایت هولناک را به تصویر می‌کشد.

Screen Daily / وندی آید: 90

این فیلم تریلر با ایفای نقش‌های عالی (جسیکا چستین و ادی ردمین، هر دو می‌درخشند) دقیقا مانند اثر قبلی لیندهولم ساختارمند و پیچیده است.

نمرات فیلم سینمایی پرستار خوب ۲۰۲۲

Collider/ راس بونایم: 83

فیلم پرستار خوب 2022 یک فیلم شوکه‌کننده است که با سنگدلی و وحشتش به اعماق وجودتان نفوذ می‌کند. با این حال لیندهولم داستانی درباره یک شخص آزارگر را تبدیل می‌کند به داستانی درباره اهمیت مهربانی و توجه به دیگران در مقیاس بزرگتر.

Paste / آرورا امیدون: 83

وقتی فیلم پرستار خوب نشان می‌دهد که یک اتفاق کاملا مشکوک در جریان است، به سرعت به ملقمه‌ای از یک فیلم تریلر کارآگاهی با بازی پلیس‌های مشکوک دنی بالدوین (نامدی اسوموگا) و تیم بران (نوآ امریچ)، یک فیلم روانشناسی دلخراش و ویترینی سرگیجه‌آور از چستین و ردمین که دو تا از بهترین پرفورمنس‌های سال را دارند، تبدیل می‌شود.

IGN / رایان لستون: 80

فیلم پرستار خوب نوری بر تاریکی ذاتی یک سیستم درمان سودمحور می‌تاباند در حالیکه مخفیگاه‌های تاریکی که اجازه شکوفایی به یک قاتل سریالی می‌دهند را بررسی می‌کند. این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، یک آزمون وحشتناک از شکست‌های سیستماتیک و لاپوشانی‌های بیمارستان‌های منفعت طلب است.

ژانر The Good Nurse 2022

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

در دستان کارگردان دانمارکی توبیاس لیندهولم و فیلمنامه‌نویس کریستی ویلسون-کایرنز (فیلم 1917 و دیشب در سوهو) و با تشکر از دو ایفای نقش قوی از دو بازیگر هزارچهره، چستین و ردمین، فیلم پرستار خوب 2022 یک اثر تریلر پزشکی خوب اگرچه سنتی است که از ریتم کند خود غلبه می‌کند و پایان تلخ و شیرینی دارد.

The Boston Globe / مارک فینی: 63

فیلم پرستار خوب در بهترین حالت یک فیلم پزشکی پلیسی است. اینکه نوآ امریچ و نامدی اسوموگا که نقش پلیس‌ها را ایفا می‌کنند بازی‌های خوبی و قابل درکی دارند نیز بسیار مفید است.

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 50

من از این بازیگرها خوشم می‌آید. ای کاش آن‌ها را در یک فیلم بهتر می‌دیدم.

کلام آخر

مدت زمان فیلم پرستار خوب 2022

در این مقاله به بررسی فیلم پرستار خوب 2022، اثر جنایی جسیکا چستین و ادی ردمین پرداختیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا دانلود The Good Nurse 2022 را به خوانندگان پلازا پیشنهاد می‌کنید؟ نظرتان درباره نقش‌آفرینی چستین و ردمین در این فیلم چیست؟ فراموش نکنید که از طریق بخش دیدگاه‌ها نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو