سرفه ای که در کودکان رخ می دهد هشدار بر این است که کودک شما می خواهد از ماده تحریک کننده خود را خلاص کند. در این مقاله ما سعی داریم در سلام دنیا، شما را با علت ها و درمان های خانگی و داروهای گیاهی سرفه کودکان و شربت برای رفع سرفه کودکان را با شما آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت سرفه کودکان

  • عفونت: سرماخوردگی یا هر بیماری دیگری می تواند کودک شما را مبتلا به عفونت و ایجاد سرفه های طولانی مدت کند.
  • رفلاکس: سوزش سر دل یا رفلاکس که با علائمی مانند حالت تهوع، عفونت و ... شروع میشود.
  • آلرژی: با خارش گلو، سرفه و آبریزش بینی همراه است و باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد که کدام آلرژی باعث بیماری شده است.
  • آسم: در کودکی می تواند به سختی تشخیص داده شود چون در هر کودک متفاوت است. شاید در شب خس خس و یا سرفه را به همراه داشته باشد. 

حتما بخوانید: درمان سرفه خشک حساسیتی


درمان خانگی سرفه کودکان

  • استراحت کافی.
  • خوردن شلغم چون خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد.
  • خوردن عسل به همراه شیر یا آب جوش برای درمان سرفه.
  • بخور دادن کودک باعث نرم شدن سینه و گلو آن شده.

درمان خانگی سرفه کودکان با عسل

درمان سرفه کودکان با آویشن

طبق تحقیقات صورت گرفته شربت گیاهی با ترکیب آویشن و عشقه برای کودکانی که دچار سرفه های مزمن و عفونی شده اند بسیار موثر است. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالای این دو گیاه بسیار موثر برای رفع التهاب گلو و سرفه های خشک و عفونی است.

درمان سرفه کودکان با عسل

یک روش درمان سرفه آب جوش به همراه عسل است که عسل بیشترین بهبود دهندگی برای رفع سرفه است که والدین کودک می توانند برای درمان سرفه های کودک خود از عسل در آب جوش یا چای کمرنگ استفاده کنند تا از خاصیت آنتی اکسیدانی عسل بهره ببرند. 


حتما بخوانید: فواید عالی اب و عسل برای سلامتی و پوست


درمان سرفه کودکان با ویکس

با زدن ویکس به پاهای خود طبق تحقیقات صورت گرفته در شب می تواند سرفه های شما را کاهش داده و به روند بهبود سرفه کمک کند. طریقه مصرف ویکس را اینگونه بیان کرده اند که ویکس را به طور کامل به پاهای خود بزنید و جوراب بپوشید بعد از مدتی با بیدار شدن می بینید که هم سرفه های شما رفع شده و با احساس بهتری حتی از خواب بلند شده اید. 

درمان سرفه کودکان با طب سنتی

  • سوپ مرغ: با خاصیت ضد التهابی و دارای منبع زیادی از پروتئین به روند بهبود سرفه کمک می کند.
  • لیمو ترش: با خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند به بهبود سرفه کودکان موثر باشد.
  • عسل: یک ماده بسیار مهم و سرشار از ویتامین ها است که خاصیت ضد ویروسی دارد و به روند بهبود سرفه بچه شما کمک می کند.
  • بادام: با استفاده از مقداری بادام خیسانده شده و کره یک خمیر درست کنید و با خوراندن فرزندتان طی روزهایی سرفه آن کاهش و یا درمان شده.

درمان سرفه کودکان با طب سنتی

  • حمام آب گرم: با رطوبتی که به بدن بچه شما می رسد و این رطوبت خیلی برای رفع سرفه و باز شدن سینوس ها مفید است.
  • استراحت کافی: با استراحت کافی فرزندتان باعث رفع التهابات بوجود آمده و حفظ و جذب مواد مقوی که خورده است کمک می شود که برای سرفه بسیار مفید داست.
  • خوردن شلغم: شلغم پخته یا خام یک آنتی بیوتیک بسیار قوی با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا است که برای درمان سرفه بسیار مفید است.
  • استفاده از مایعات: همانطور که برای تشنگی مصرف می شود باید در زمان هایی که بدن دچار سرماخوردگی شده بیشتر مایعات مصرف شود تا به درمان سرفه کودک خود کمک کنید.
  • خوردن آب کافی: با خوردن آب کافی گلو خشک نمی ماند و باعث ورم و التهاب گلو نمی شود.

حتما بخوانید: غذاهای مفید و مضر برای سرفه


درمان سرفه کودکان با شربت

درمان سرفه کودکان با شربت دکسترومتورفان

معمولا انتخاب هر پزشک برای فرزند شما استفاده و تجویز شربت دکسترومتورفان است چرا که عوارض کمتری دارد. این شربت داروی ضد سرفه است که به حالات التهابی گلو و رفع سرفه کمک می کند.

درمان سرفه کودکان با شربت کوریزان

شربت کوریزان، یک داروی سرماخوردگی است که برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند سرفه و تب و ... استفاده میشود.

درمان سرفه کودکان با شربت

درمان سرفه کودکان با شربت اکسپکتورانت

اگر سرفه کودک شما با خلط همراه باشد با تجویز این شربت برای فرزند خود و روند بهبود سرفه های فرزندتان که سینه و مخاط را رقیق می کند استفاده می شود.

درمان سرفه کودکان با شربت دیفن هیدرامین

یکی از موثر ترین شربت های موجود دیفن هیدرامین است که هم خاصیت ضد سرفه ای و با ایجاد خواب آلودگی که باعث استراحت بیشتر و بهتر شدن سرفه های موجود برای فرزند شما ایجاد می کند.

سخن آخر

در این جا یک جمع بندی داشته باشیم که یک نکاتی را هم به شما بگوییم و برای شما باید مفید باشد. یک نکته این است که اگر دیدید هیچ یک از این درمان های به روند بهبود کودک شما بسنده نکرد باید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا کودکتان عذاب نکشد. اگر کودک شما به دارویی حساسیت دارد باید سریعا با پزشک تماس گرفته و راه جایگزین را که دکتر به شما می گوید را پیش ببرید.