با شماری از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه آشنا شویم

با شماری از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه آشنا شویم


منبع: همگردی

78

1401/8/14

22:00


کاپادوکیه، منطقه ای افسون کننده از مناظر صخره های آتشفشانی است که بنظر می رسد این بخش از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه توسط شخصیت های افسانه ای خلق شده و همیشه درصدر فهرست جاذبه های گردشگری ترکیه قرار می گیرند. صخره ها و نوک تپه های این منطقه بی نظیر جایگاه صخره های موجی شکل یا قله های کوچک با اشکال غیر عادی و عجیب و غریب هستند که توسط وزش باد و جریان آب در طول هزار سال شکل گرفته اند. انسانها از زمان عصر بیزانس در میان مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه سکونت گزیده اند و با دست بردن در صخره های آتشفشانی جهت ادامه زندگی، اثر خود را بر این سرزمین شگفت انگیز ثبت نموده اند. حقیقتا، دیدنی های مشهور کاپادوکیه برای علاقمندان جالب هستند.

مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه روستاهایی هستند که درون تپه ها کنده کاری شده اند؛ کلیساهای دوره بیزانس با نقاشی های دیواری درخشان که درون صخره ها حفر و طراحی شده اند و شهرهای زیرزمینی پیچ در پیچ که مسیحیان اولیه در آنها پنهان می شدند تا از هجوم دشمنان خود محفوظ بمانند. کاپادوکیه Cappadocia سرزمینی جادویی و شگفت انگیز است که عاشقان طبیعت و علاقمندان به تاریخ از وقت گذرانی در آن لذت خواهند برد. اگر می خواهید محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه را بشناسید این نوشتار جذاب و خواندنی را بخوانید.

کاپادوکیه

موزه فضای باز گورمه Göreme Open-Air Museum

پارک ملی گورمه Goreme National Park در مرکز ترکیه و دقیقا خارج از روستای گورمه Göreme قرار دارد و به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. این منطقه یکی از دیدنی های مشهور کاپادوکیه بوده و بخاطر شکل های عجیب صخره ها، مجموعه دودکش ها، مخروط ها و ستون های طبیعی که در یک منطقه آتشفشانی بوجود آمده اند عنوان موزه فضای باز گورمه Göreme Open-Air Museum را کسب کرده است. مجموعه کلیساهای کنده شده در صخره ها و سلولهای راهبان که دارای نقاشی های دیواری حیرت انگیز هستند و قدمت آنها به قرن دهم تا دوازدهم می رسد، دیده می شوند؛ یعنی زمانی که کاپادوکیه Cappadocia یک مرکز مهم مذهبی دوران بیزانس بشمار می رفت.

بیشتر این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه توسط فرسایش طبیعی بوجود آمده است، اما دست انسانها نیز در شکل گرفتن آن نقش داشت. به این صورت که در اوایل قرن چهارم میلادی، راهبان مسیحی به این منطقه فرار کردند تا از محکوم شدن توسط رومی ها در امان باشند. آنها درون صخره های عجیب این منطقه، اقامتگاه ها و صومعه خانه های شگفت انگیز خود را تراشیدند. امروزه هنوز برخی از این بناها نقش اقامتگاه مردم را بازی می کنند و برخی دیگر رسما به هتل تبدیل شده اند. بازدیدکنندگان می توانند اقامت منحصر بفردی در این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه را تجربه کنند.

کلیسا و نیایشگاه های متعددی در این منطقه موجود هستند، اما مهمترین آنها کلیسای سیب Elmali Kilise با نقاشی معراج مسیح بر سردر آن است و نیایشگاه سنت باربارا Azize Barbara Sapeli با دکوراسیون داخلی سرخ رنگش، کلیسای مار Yilanli Kilise با نقاشی های دیواری از سنت جورج و سنت اونوفریوس سحرآمیز، کلیسای تاریک Karanlik Kilise با نقاشی های دیواری بازسازی شده و فوق العاده اش و کلیسای غار مانندی به اسم کلیسای قلاب Tokali Kilise با نقاشی های دیواری شگفت انگیز.

موزه فضای باز گورمه Göreme Open-Air Museum

گورمه Göreme

روستای گورمه Göreme بسیار زیباست و برای عکاسی ایده آل. این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه درون تپه های منطقه کنده کاری شده و نمای سنگی خانه هایش مارپیچ اتاق های غاری شکل درونش را پنهان کرده اند. کلیسای پر از نقاشی دیواری چشم نظر El Nazar Kilise و کلیسای پنهان Sakli Kilise هر دو در موزه قادسی در مسیر موزه فضای باز گورمه قرار دارند. این بخش از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه برای کسانی که قصد پیاده روی یا تپه نوردی در این منطقه را دارند، یک محل اقامت عالی محسوب می شود، زیرا دره های اصلی که از این روستا انشعاب می گیرند، گستره ای از مسیرهای منتهی به صخره های عجیب باستانی را به بازدیدکنندگان ارائه می کنند.

گورمه Göreme

بالن سواری لذت بخش

یکی از بهترین روش ها برای بازدید از پارک ملی گورمه Goreme National Park و تماشای منطقه صخره ای کاپادوکیه Cappadocia این است که سوار بالون شوید و از بالا مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه را تماشا کنید. بالن سواری صبحگاهی برای بسیاری از گردشگران مهمترین و جالب ترین بخش سفر بشمار می رود. در فصل های پر گردشگر سال، گاهی بیش از صد بالن دقیقا بعد از طلوع آفتاب در آسمان شناور می شوند و نمای دره ها و صخره های شگفت انگیز را از بالا برای شما به نمایش می گذارند. بالن سواری نزدیک به یک ساعت زمان می برد و در تمامی طول سال امکانپذیر است.

آژانس های مسافرتی متعددی وجود دارند که تورهای مختلفی را برگزار می کنند و در این تورها شما را صبح زود به این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه می برند تا طلوع آفتاب را تماشا نمایید. تمامی تورها شامل حمل و نقل و جابجایی شما از هتل و برگرداندنتان به محل اقامت هستند.

بالن سواری لذت بخش

شهر زیرزمینی کایماکلی Kaymakli

شهرهای زیرزمینی کاپادوکیه Cappadocia برای اولین بار در عصر برنز در زمین های این منطقه تراشیده شدند و بیشتر بخاطر تاریخچه دوره بیزانس خود شهرت دارند؛ زمانیکه مسیحیان این منطقه برای فرار از مهاجمان عرب و پارسی که به این منطقه هجوم می بردند، زندگی در زیر زمین را انتخاب کردند. شهر زیرزمینی کایماکلی Kaymakli با تو در تویی از اتاق ها که توسط تونل به هم متصل شده اند، بزرگترین نمونه شهرهای زیر زمینی کاپادوکیه Cappadocia بشمار می رود. البته بازدیدکنندگان تنها می توانند از چهار طبقه این شهر دیدن کنند. رفتن به درون این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه و قدم گذاشتن به درون شبکه تو در توی تونل هایش یک تجربه خارق العاده است. اما، آنهایی که فوبیای ماندن در فضاهای بسته را دارند، می بایست بسیار مراقب باشند، چرا که برخی از تونل ها بسیار باریک هستند.

شهر زیرزمینی کایماکلی Kaymakli

موزه فضای باز زلوه Zelve Open-Air Museum

با وجود صخره های نوک تیز و اقامتگاه های غاری شکل، قدم زدن در موزه فضای باز زلوه Zelve Open-Air Museum تجربه ای منحصر بفرد از قدم گذاشتن در گذشته کاپادوکیه Cappadocia است. این مجموعه از قرن نهم میلادی به عنوان یک صومعه شکل گرفت و تا قرن بیستم میلادی یک روستای زنده و پرشور بود. اما، در سال 1952 به علت فرسایش و خطرات ریزش صخره ها این روستا متروکه شد. هم اکنون تمامی این روستا و منطقه اطرافش به صورت یک موزه درآمده که با عنوان موزه فضای باز زلوه Zelve Open-Air Museum شهرت دارد.

چندین نیایشگاه جالب در این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه موجود هستند؛ کلیسای انگوری Üzümlü Kilise که سالمترین کلیسای این مجموعه است و یک کلیسای بسیار زیبا و چشم نواز که درون صخره ها کنده کاری شد. اما، لذت اصلی بازدید از این منطقه، گشت و گذار در مسیرهای کنار صخره ها، تماشای فضاهای داخلی سیاه رنگ اقامتگاه های غاری شکل و زل زدن به چشم اندازهای خیره کننده اطراف است.

موزه فضای باز زلوه Zelve Open-Air Museum

شهر زیرزمینی درینکویو Derinkuyu

شهر زیرزمینی درینکویو Derinkuyu عمیق ترین پناهگاه زیرزمینی کاپادوکیه Cappadocia محسوب می شود و درست مانند شهر زیرزمینی کایماکلی Kaymakli برای فرار مسیحیان از تهاجم دشمنان مورد استفاده قرار می گرفت. تونل های این دو شهر گاهی بسیار تنگ و تار هستند، چرا که هرچه بیشتر به عمق زمین رفته اند و همین برای کسانی که دارای فوبیای ماندن در فضاهای بسته هستند، قابل تحمل نیست. در این شبکه تو در تو، یک نیایشگاه غاری شکل و بسیاری نقاط مسکونی و انبار شکل وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

همچنین، می توانید سیستم تهویه هوای 55 متری استفاده شده توسط ساکنان شهر زیرزمینی درینکویو Derinkuyu را ببینید. شهرهای زیرزمینی درینکویو Derinkuyu و کایماکلی Kaymakli به هم نزدیک هستند؛ بنابراین می توانید در یک تور از هردوی آنها بازدید کنید. اما، اگر تنها برای بازدید از یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه زمان دارید، شهر زیرزمینی درینکویو Derinkuyu کمتر شناخته شده و می توانید بدون مزاحم در آن به گشت و گذار مشغول شوید.

شهر زیرزمینی درینکویو Derinkuyu

دره های سرخ Red و رز Rose

زیباترین دره های کاپادوکیه Cappadocia بین روستاهای گورمه Göreme و کاووسین Çavusin قرار گرفته اند. در دره سرخ صخره های به هم چسبیده دارای نقش های موازی به رنگ های صورتی، زرد و نارنجی هستند که توسط انفجار آتشفشانی و هزاران سال فرسایش توسط آب و باد شکل گرفته اند. بین صخره ها، باغ های سرسبز و مزرعه های سبزیجات که توسط مردم محلی و مرزعه داران نگهداری می شوند، قرار گرفته اند. درون صخره های این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه هم کلیسا و مخفیگاه های پنهانی کنده کاری شده اند که قدمت آنها به دوره بیزانس می رسد.

بیش از ده ها مسیر پیاده روی و تپه نوردی در این منطقه وجود دارند؛ بنابراین یک فرصت ایده آل دارید تا کفش های پیاده روی و کوه وردی خود را استفاده کنید و این مسیرها را بپیمایید. سه جاذبه مهم دره رز Rose Valley کلیسای ستون دار Kolonlu Kilise، کلیسای صلیب Haçli Kilise با صلیب عظیمی که روی سقف سالن غاری شکلش حک شد و کلیسای سه صلیب Uç Haçli Kilise با کنده کاری های خارق العاده روی سقف و نقاشی های دیواری جالبش هستند.

دره های سرخ Red و رز Rose

دره ایهلارا Ihlara Valley

دره سرسبز و باریک ایهلارا Ihlara Valley در عمق 100 متری گلوگاهی در جنوب غربی کاپادوکیه Cappadocia قرار دارد و برای علاقمندان به طبیعت یک مقصد عالی به نظر می رسد. دره ایهلارا Ihlara Valley که توسط صخره های پرشیب احاطه شده، بهشتی سرسبز از درختان بلند و مزارع کشاورزی است که در کنار رودخانه ملندیز Melendiz River قرار گرفته اند؛ رودخانه ای که از روستای ایلهارا Ihlara تا روستای سلیمه Selime در جریان است. در دوران بیزانس این دره مقصدی محبوب برای جامعه راهبان بود؛ همان راهبانی که مجموعه های کلیسایی و صومعه ها را درون صخره های این منطقه حفر کرده اند.

کلیسای خوشبو Kokar Kilise، کلیسای مار Yilanli Kilise و کلیسای سنت جورج Kirk Dam Alti Kilise سه عدد از بهترین و دیدنی ترین بناهای این منطقه بشمار می روند. اما، تعداد بیشمار دیگری از کلیسا و صومعه ها وجود دارند که می توانید در مسیرتان آنها را ببینید. در روستای سلیمه Selime، صومعه خانه سلیمه Selime Monastery بسیار تماشایی است و ارزش بازدید را دارد.

دره ایهلارا Ihlara Valley

کاووسین Çavusin

جاذبه های گردشگری اصلی در روستای کاووسین Çavusin، دو کلیسای زیبا و دوست داشتنی دوره بیزانس هستند. در نزدیکی ورودی روستا، کلیسای کاووسین Çavusin Church قرار گرفته است؛ کلیسایی که با عنوان کلیسای خانه کبوتر بزرگ Big Pigeon House Church نیز نامیده می شود، چرا که در اوایل قرن بیستم میلادی به عنوان خانه کبوتران بکار می رفت. این بخش از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه دارای فضای داخلی حیرت انگیز و نقاشی های دیواری خیره کننده است. در مرکز قدیمی روستا، بعد از اینکه از خانه ها عبور کردید و به سمت بالا به تپه نوردی مشغول شدید، کلیسای سنت جان تعمیدگر Church of St. John the Baptist قرار دارد. گفته می شود این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه قدیمی ترین کلیسا بوده و ستون های پهنش واقعا تماشایی هستند.

کاووسین Çavusin

سوگانلی Soganli

دره های دوقلوی سوگانلی Soganli دارای صخره های هرمی شکل هستند که برای اولین بار در دوره رومی ها کشف شده اند. زمانیکه دوران بیزانس در اوج شکوفایی خود بود، سوگانلی Soganli به یک مرکز بزرگ رهبانی تبدیل شده بود و صخره هایش کنده کاری بودند تا به نیایشگاه و اقامتگاه راهبان مبدل شوند. کلیسای کلاه سیاه Karabas Kilise، کلیسای مار Yilanli Kilise و کلیسای مخفی Sakli Kilise از مجموعه کلیساهایی بوده که نقاشی های دیواری آنها حفظ شده اند و قابل بازدید هستند. این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه بخاطر جاده فوق العاده اش که با روستاهای پر آرامش و مجموعه های جالب تاریخی تزئین شده است، مکانی عالی برای یک سفر یک روزه بشمار می رود.

سوگانلی Soganli

پاشابگ Pasabag

صخره های قارچی شکل دره پاشابگ Pasabag به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه شناخته می شوند. در اوایل دوران بیزانس، یک جامعه مذهبی که پیروان سنت سیمون St. Simeon بودند، زندگی خود را در این منطقه وقف تعالیم مذهبی خود کردند. البته به جای زندگی روی ستون، سلول های اقامتی خود را بر بالای این صخره ها ساختند تا به عبادت و دعای همیشگی مشغول شوند. یکی از این سلول های اقامتی قابل بازدید است و گردشگران می توانند از آن دیدن کنند. شما به آسانی می توانید در سفر خود به ترکیه، بازدید خود از دره پاشابگ Pasabag را با بازدید از موزه فضای باز زلوه Zelve Open-Air Museum ترکیب کنید، چرا که این دو مکان تماشایی تنها دو کیلومتر از هم فاصله دارند.

پاشابگ Pasabag

اوشیسار Uçhisar

روستای اوشیسار Uçhisar دارای قلعه ای عظیم کنده شده در صخره و سنگ است که مارپیچی از تونل و غارها درون آن وجود دارند. این مکان نیز مانند شهرهای زیرزمینی منطقه، روستاییان را از هجوم دشمنانشان در دوره رومی ها و بیزانس حفظ می کرد. شما می توانید به بالاترین نقطه قلعه بروید و از آنجا مناظر پانورامایی از دره های زیبایی که روستا را احاطه کرده اند، تماشا کنید. روستای اوشیسار Uçhisar همچنین یک نقطه شروع عالی برای گشت و گذار در دره است؛ بویژه مسیرهای داخل دره کبوتر و دره سفید شما را از اینجا به گورمه می برند.

اوشیسار Uçhisar

آوانوس Avanos

آوانوس Avanos شهری پر جنب و جوش بوده که در کناره رودخانه قزل ایرماق Kizilirmak River واقع شده است. بخش قدیمی تر این شهر در مارپیچی از خیابان های سنگفرش که عمارت های دوره عثمانی در آن ردیف شده اند، به بالای تپه کشیده می شود. اصلی ترین جاذبه گردشگری آوانوس Avanos، صنعت سفالگری آن است. این شهر دارای تاریخچه ای غنی از سفالگری بوده که قدمتش به دوران هیتی ها می رسد و اکنون نیز مانند گذشته هنرمندان محلی از گل سرخ رنگ و خارق العاده رودخانه قزل ایرماق Kizilirmak River استفاده می کنند تا آثار هنری سفالین خود را بسازند.

کارگاه های سفالگری و فروشگاه های ظروف سفالین در امتداد خیابان اصلی مرکز شهر و در کنار رودخانه موجود هستند و بسیاری از مالکان این کارگاه ها و فروشگاه ها به شما اجازه می دهند نحوه کار آنها را تماشا کنید یا حتی خودتان دست به کار شوید و اثر هنری را بسازید. موزه سرامیک گورای Guray Ceramic Museum برای تجلیل از میراث سفالگری شهر با کلکسیون فوق العاده ای از سفال و سرامیک از سرتاسر ترکیه افتتاح شده است. این موزه بخاطر موقعیتش نیز ارزش بازدید را دارد، چرا که مجموعه ای از غارها در زیر کارگاه سفالگری گورای Guray Pottery Workshop کنده شده اند.

آوانوس Avanos

صومعه خانه اسکی گوموشلر Eski Gümüsler Monastery

صومعه خانه اسکی گوموشلر Eski Gümüsler Monastery در فاصله ده کیلومتری از شمال شرق شهر نیج Nigde قرار گرفته است. این کلیسای بزرگ سنگی که درون یک صخره تراشیده شد، نقاشی های دیواری شگفت انگیزی دارد که با نقاشی های دیواری کلیساهای مشهورتر نزدیک گورمه Göreme رقابت می کنند. قدمت این نقاشی ها به قرن یازدهم میلادی می رسند و شامل بشارت Annunciation و مریم باکره و مسیح نوزاد Virgin Mary with baby Jesus هستند. مجموعه تو در توی تونل های این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه نیز مانند نقاشی های دیواری آن جالب هستند. این تونل ها بتازگی بازسازی و به روی عموم باز شده اند.

صومعه خانه اسکی گوموشلر Eski Gümüsler Monastery

قیصریه Kayseri

بیشتر بازدیدکنندگان تنها هنگام آمدن از فرودگاه یا رفتن به آن برای پرواز برگشت قیصریه Kayseri را می بینند. این شهر شلوغ و پر جنب و جوش دارای بناهای تاریخی جالبی از دوره سلجوقی و عثمانی بوده که می توانند نقاط خوبی برای وقت گذرانی و بازدید باشند. شهر قدیم دقیقا در مرکز شهر قیصریه Kayseri واقع و بین فروشگاه های مدرن و خیابان های شلوغ تنیده شده است. مدرسه جفته Çifte Medrese یکی از اولین مدارس پزشکی جهان بوده و هم اکنون موزه تمدن سلجوق Museum of Seljuk Civilisation در آن قرار گرفته است؛ موزه ای با مجموعه ای فوق العاده از آثار هنری.

موزه باستان شناسی قیصریه Kayseri's Archaeological Museum نیز ارزش آن را دارد که به بازدیدش بروید و از نمایشگاه های آثار تاریخی دوره هیتی ها دیدن کنید. وقتی در قیصریه Kayseri هستید، در هر نقطه از شهر که باشید، کوه ارکیس Mount Erciyes را می بینید که بر فراز شهر قرار گرفته است. شهر بسیار به این کوه نزدیک بوده و به اندازه یک رانندگی کوتاه از آن فاصله دارد. دقیقا در جنوب شرقی، کاروانسرای سلجوقی سلطان خانی Seljuk caravanserai of Sultanhani قرار گرفته که می تواند ایستگاه خوبی برای توقف و بازدید باشد.

قیصریه Kayseri

حاجی بکتاش Hacibektas

حاجی بکتاش Hacibektas یک مرکز زیارتی برای پیروان درویشان بکتاش است که توسط فیلسوف و صوفی ایرانی صوفی حاجی بکتاش ولی Haci Bektas Veli تاسیس شد. موزه این مرکز مکانی برای پرستش و عبادت خداوند است و آرامگاه حاجی بکتاش ولی Haci Bektas Veli و چندین نمایشگاه بسیار جالب در مورد ایمان و اعتقاد در آن قرار گرفته اند. در جاده بین شهرهای نیوشهیر Nevsehir و حاجی بکتاش Hacibektas، روستای گلشهیر Gulsehir قرار گرفته که دارای دو جاذبه گردشگری بسیار جالب است.

صومعه خانه صخره ای آشیک سرای Açik Saray که احتمالا در قرنهای ششم و هفتم میلادی توسط راهبان مورد استفاده قرار می گرفت و چندین اتاق غاری شکل جالب در این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه قرار دارند. کمی پایین تر در جاده، کلیسای قرن سیزدهمی سنت جان St. Jean Church قرار گرفته که با وجود فضای داخلی فوق العاده اش که با نقاشی های دیواری رنگارنگ پوشانیده شده است، بازدیدکنندگان کمی دارد.

حاجی بکتاش Hacibektas

اورگوپ Ürgüp

اورگوپ Ürgüp دارای جاذبه های گردشگری متعددی نیست؛ اما بخاطر بوتیک هتل ها و رستوران های عالیش برای بازدیدکنندگان نقطه ای محبوب بشمار می رود. کنده کاری های مربوط به دوره سلجوقی در مسجد کارامان اوقلو Karamanoglu Mosque و آلتی کاپی توربسی Alti Kapi Türbesi بسیار دیدنی و قابل توجه هستند. بخش شهر قدیم که از مرکز شهر فاصله دارد و به روی تپه ها کشیده شده است، دارای خانه های سنگی و قدیمی دوره عثمانی بوده که بسیاری از آنها بخوبی بازسازی و به بوتیک هتل تبدیل شده اند. در همان نزدیکی، روستای کوچک مصطفی پاشا Mustafapasa قرار گرفته که تا مبادله جمعیت بین ترکیه و یونان در سال 1923، جامعه ای مرکب از یونانی ها و ترک ها در آن در کنار هم زندگی می کردند.

بسیاری از خانه های قدیمی سنگی که در خیابان های سنگفرش و ساکت این بخش از دیدنی های مشهور کاپادوکیه قرار دارند، به یونانی ها تعلق دارند. کلیسای آگیوس کنستانتینوس النی Agios Konstantinos-Eleni Church دقیقا در مرکز روستا واقع شده است؛ در حالیکه کلیسای قرن دوازدهمی آیوس واسیلیوس Ayios Vasilios Church بر بالای تپه ای در کناره روستا قرار دارد.

اورگوپ Ürgüp

اسب سواری و تپه نوردی در Cappadocia

بالن سواری آنچنان لذت بخش و خاطره انگیز است که تمامی شکوه سفر به این منطقه را در بر می گیرد؛ اما فعالیت های دیگری نیز میتوان در این منطقه انجام داد تا به شما در تماشای بهترین چشم اندازهای دره های دیدنی کمک کنند. اسب سواری بویژه در دره های سرخ Red و رز Rose بسیار محبوبیت دارد. اما به علت مسیر صخره ای و ناهموار، بیشتر مسیرهای اسب سواری برای سوارکاران باتجربه مناسب تر هستند تا سوارکاران تازه کار. تمامی دره ها دارای مسیرهای تپه نوردی هستند که در میان صخره های عجیب و شگفت انگیز پیچ می خورند؛ مسیرهایی که پیمودن آنها بین چند ساعت تا یک روز طول می کشد. همچنین، بسیاری از تورهای محلی به گردشگران دوچرخه کرایه می دهند تا بتوانند در این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی کاپادوکیه با دوچرخه به گشت و گذار مشغول شوند.

اسب سواری و تپه نوردی در Cappadocia

محل اقامت در Cappadocia

تمامی روستاهای مرکز دارای محلهای مختلف اقامتی هستند و هر کدام نیز فضای خاص و منحصر بفرد خود را دارند. اما سه نقطه اصلی برای اقامت، گورمه Göreme، اورگوپ Ürgüp و اوشیسار Uçhisar هستند. گورمه Göreme دقیقا در مرکز منطقه قرار دارد و دارای بیشترین تنوع بوتیک هتل های کوچک و مهمان خانه ها است. اورگوپ Ürgüp و اوشیسار Uçhisar بیشتر روی مراکز اقامتی و هتل های لوکس و گرانقیمت تمرکز دارند.

هتل های لوکس و گرانقیمت

هتل سوتا کاپادوکیه Sota Cappadocia یکی از بوتیک هتل های اورگوپ Ürgüp است که بخاطر خدمات عالی شخصی و دکور شیک و مدرن اتاق های غاری شکلش شهرت دارد. صبحانه برای مهمانان این هتل رایگان بوده و چشم اندازهای پانورامایی از تراس های مختلف آن قابل ارائه هستند. هتل هیزن کیو Hezen Cave Hotel در اورتاهیسار Ortahisar مشرف به قلعه روستا و دارای اتاقهای غاری شکل است، سرویس عالی ارائه می دهد و صبحانه فوق العاده اش رایگان است.

هتل های لوکس و گرانقیمت

هتل های متوسط

کلبک اسپشال کیو هتل Kelebek Special Cave Hotel در گورمه Göreme دارای اتاقهای غاری شکل و تراشیده شده در سنگ است که در تنوعی از هزینه ها ارائه می شوند و چشم اندازهای عالی از روستا از تراس هایش قابل تماشا هستند. امکانات این هتل شامل استخر و حمام ترکی بوده و صبحانه برای مهمانان رایگان است. همچنین، در گورمه Göreme ارنبی کیو هتل Erenbey Cave Hotel نیز دارای تنوعی گسترده از اتاق های غاری شکل و تراشیده شده در سنگ است که فضایی بسیار دوستانه دارند و صبحانه آن بطور رایگان ارائه می شود.

هتل های متوسط

هتل های ارزان

خانه غاری کیسمت کیو هاوس Kismet Cave House دارای اتاق های دنج تراشیده شده در سنگ است که با فرش های ترکی و کاشی های سنتی تزئین شده اند. این هتل کوچک دقیقا در قلب روستای گورمه Göreme قرار دارد و صبحانه آن برای مهمانان کاملا رایگان است.

هتل های ارزان

نکات نهایی برای داشتن بهترین بازدید

اگر به اندازه کافی زمان ندارید که خودتان بطور شخصی به گشت و گذار بروید و دلتان می خواهد بازدید از چندین جاذبه گردشگری مهم این بخش از ترکیه را در یک روز خلاصه کنید، تورهای کاپادوکیه Cappadocia بهترین گزینه برای انتخاب هستند. تور کامل یک روزه شما را به بازدید از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه می برد؛ از جمله موزه فضای باز گورمه Göreme Open-Air Museum، روستای کاووسین Çavusin، پاشابگ Pasabag، شهر سفال و سفالگری آوانوس Avanos، روستای اوشیسار Uçhisar و شهر زیرزمینی کایماکلی Kaymakli. هزینه رفت و برگشت، ورودی موزه ها و شهر زیرزمینی و ناهار شما در هزینه تور گنجانده شده اند. سیستم حمل و نقل عمومی عالی است و بین روستاها و نقاط دیدنی مهم وجود دارد. همین باعث می شود تا گشت و گذار در این منطقه بسیار آسان باشد.

فصل تابستان پرگردشگرترین و شلوغ ترین فصل است؛ اما بهار با گلهای وحشی و پاییز با رنگهای متنوع دره هایش بعد از شسته شدن گرد و خاک تابستانی توسط باران، بهترین چشم اندازها را برای عکاسان و علاقمندان به طبیعت ارائه می کنند و بسیار خلوت تر و پر آرامش تر هستند.

نکات نهایی برای داشتن بهترین بازدید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو