چگونه از قیمت لحظه ‌ای میلگرد مطلع شویم؟

منبع: فوت و فن

24

1401/8/15

08:03


قیمت روز میلگرد نیز همانند بسیاری از کالاهای موجود در ایران با نوسان مواجه می‌شود، نوساناتی که گاها هیجانی و زودگذر هستند.

چگونه از قیمت لحظه ‌ای میلگرد مطلع شویم؟

افرادی که در کشور ایران زندگی می‌کنند با تغییر همیشگی قیمت‌ها کاملا آشنا هستند؛ تغییراتی که روزانه و لحظه‌ای در بخش‌های مختلف صنعت مشاهده می‌شود. صنایع غذایی، پوشاک، خودرو، ساختمان و … به طور مداوم این تغییرات‌ را مشاهده می‌کنند. با توجه به این موضوع اگر در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارید یا از فعالان حوزه آهن هستند، اطلاع از قیمت لحظه ‌ای آهن آلات برای شما اهمیت بالایی پیدا می‌کند. یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در کشور ما میلگرد است. قیمت روز میلگرد نیز همانند بسیاری از کالاهای موجود در ایران با نوسان مواجه می‌شود، نوساناتی که گاها هیجانی و زودگذر هستند. این تغییرات نیاز مصرف کننده به اطلاع از قیمت لحظه‌ ای میلگرد را افزایش می‌دهد به همین دلیل در این مطلب ما قصد داریم روش‌های اطلاع از آخرین قیمت روز آهن را به شما معرفی کنیم.

قیمت میلگرد

اهمیت اطلاع از قیمت روز میلگرد

قبل از اینکه روش‌‌های دستیابی به دقیق‌ترین قیمت را بررسی کنیم بد نیست دلیل نیاز به قیمت آهن امروز را با هم مرور کنیم. اگر شما از دسته افرادی هستید که به این اطلاعات آگاهی دارید، می‌توانید به تیتر بعد مراجعه کنید، هرچند مطالعه این بخش خالی از لطف نخواهد بود.

همانطور که می‌دانید میلگرد یکی از اصلی‌ترین مقاطع در ساختمان سازی است؛ مقطعی که ساخت و ساز بدون آن امکان‌پذیر نخواهد بود. همان‌گونه که با گران شدن آرد، نان نیز گران می‌شود؛ افزایش قیمت میلگرد نیز گرانی خانه را به همراه دارد. از طرفی افزایش نرخ خانه باعث بالا رفتن اجاره خانه نیز خواهد شد.

می‌توان افزایش قیمت میلگرد را به علائم یک بیماری تشبیه کرد؛ علامتی که می‌تواند بالا بودن بازار در صنایع مختلف را به شما نشان دهد. شاید این حرف به نظرتان عجیب بیاید اما یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن قیمت آهن آلات، افزایش نرخ ارز و قیمت دلار در بازار است پس با بالا رفتن قیمت میلگرد باید سراغ وضعیت ارز را گرفت؛ چراکه در سال‌های اخیر دیدیم که بالا رفتن دلار روی تمام بخش‌های بازار ایران تاثیر می‌گذارد.

نکته بالا برای اطلاع از قیمت میلگرد امروز را می‌توان دلیل عمومی نیازمندی به قیمت نام برد؛ حال عده‌ای از فعالان حوزه آهن وجود دارند که برای نیاز تخصصی خود باید از این فاکتور آگاه باشند. اطلاع از قیمت می‌تواند تصمیم گیری برای کسب و کار این افراد را آسان کند. زمانی که فرد از قیمت روز آگاه باشد می‌تواند به سوالات مهم قبل از خرید پاسخ دهد برای مثال با توجه به وضعیت فعلی قیمت‌ها، خرید کار درستی است یا باید صبر کنیم؟ با توجه به نمودار قیمت میلگرد در چند ماه گذشته چند درصد امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد؟ قیمت میلگرد کدام کارخانه در ماه‌های اخیر بهتر است؟ و …. حال که اهمیت اطلاع از قیمت روز و نوسانات فولاد را فهمیدیم می‌خواهیم سراغ بهترین و مطمئن‌ترین کانال‌های ارتباطی برای دریافت قیمت لحظه‌ای آهن برویم.

کانال قیمت میلگرد

بهترین کانال قیمت لحظه ای میلگرد

قیمت آهن، میلگرد، پروفیل و دیگر مقاطع فولادی به صورت روزانه دستخوش تغییرات می‌شود به همین دلیل برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها شما باید کانال‌های به‌روز را بشناسید. مرکزآهن اصفهان چندین کانال ارتباطی برای ارائه قیمت مقاطع فولادی با آخرین تغییر روز در اختیار کاربران قرار داده است. یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت قیمت امروز میلگرد، مراجعه به وبسایت مرکزآهن (www.markazeahan.com) است، شما می‌توانید در سایت نوع یا کارخانه محصول مورد نظر را سرچ کرده، با مراجعه به صفحه کالا، آخرین آپدیت قیمت را مشاهده و در نهایت برای خرید اقدام کنید.

دومین ابزاری که برای بررسی لحظه‌ای قیمت‌ فولاد و مقاطع مرتبط با آن در اختیار شما قرار داده شده است، اپلیکیشن مجموعه مرکز آهن است. اپلیکیشن این مرکز کاملا رایگان بوده و استفاده از آن بسیار ساده است؛ شما می‌توانید قیمت تیرآهن، قیمت ورق، میلگرد، سیم و کابل و تمام مقاطع مورد نیاز خود را در آن جست‌وجو کنید و تغییرات قیمت را به راحتی مشاهده کنید. نمودار قیمت میلگرد تمامی کارخانه‌ها در بازه یک ساله نیز از طریق اپلیکیشن قابل مشاهده است.

سومین روش کاربردی برای مشاهده این فاکتور، مراجعه به کانال تلگرام است. شما می‌توانید با عضویت در کانال تلگرام مرکزآهن علاوه بر قیمت روز هر مقطع فولادی، نوسانات بورس و مهم ترین اخبار صنعت آهن را نیز دنبال کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که کانال‌های ارتباطی مجموعه مرکزآهن را به منبعی قابل اعتماد برای دسترسی به آخرین قیمت تبدیل کرده است، از مهم‌ترین آن‌ها وجود تیمی خبره و همیشه در صحنه است؛ گروهی که روزانه قیمت‌ها را برای دسترسی آسان شما بروز رسانی می‌کنند.

اهمیت قیمت به‌روز در خرید میلگرد

حتما برای شما پیش آمده در زمان خرید کالا، محصول را با قیمتی بالاتر از عدد درج شده روی بسته‌بندی به شما بفروشند. با اینکه در غیراخلاقی بودن این موضوع شکی نیست اما دلیل اینکار اعلام قیمت‌های جدید به بازار است. حال در بازار آهن‌الات خرید از طریق کارخانه انجام شده به همین دلیل تغییر قیمت روزانه بیشتر از دیگر صنایع مشاهده می‌شود. پس اگر بار تولید دیروز باشد باز هم با قیمت امروز به فروش می‌رسد. پس درصورتی‌که نیاز به خرید میلگرد و آهن دارید، اطلاع از قیمت بروز برای محاسبه هزینه‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. امیدواریم این مطلب بتواند کمکی باشد برای دریافت قیمت آهن آلات در تمام روزهای سال.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو