فواید و عوارض استفاده از لنز چشم طبی

فواید و عوارض استفاده از لنز چشم طبی


منبع: نصرینو

32

1401/8/15

09:47


لنز چشم طبی یکی از محصولاتی می باشد که به شما این امکان را می دهد به جای استفاده از عینک های طبی جهان را همان گونه که می باشد مشاهده کنید. اما آنا دارای عوارضی نیز می باشند که در ادامه بیان می شود.

امروزه با توجه به گسترش علم امکانات مختلفی برای افراد کم بینا به وجود آمده است که یک نمونه از آنها را می توان لنز چشم طبی نامید. استفاده از این وسیله در ابتدا ممکن است باعث شگفتی شما بشود به این دلیل که دیگر بدون نیاز به عینک می توانید دنیا را همان گونه که هست مشاهده کنید و کار های مختلفی که انجام آنها به وسیله عینک مشکل به نظر می آمد را به راحتی انجام دهید. اما استفاده طولانی مدت از این لنز چشم طبی می تواند دارای عوارضی باشد که ما در ادامه به بررسی برخی از مهمترین آنها می پردازیم. اگر شما نیز از علاقه مندان به این محصولات می باشید می توانید ما را در ادامه مطلب همراهی بفرمایید.

لنز چشم طبی و عوارضی که می تواند به جای بگذارد

لنز چشم طبی

ریسک های مختلف و مضراتی که استفاده از لنز های چشمی می توانند برای شما به جای بگذارند در زیر آمده است.

از عوارض لنز چشم طبی خشکی چشمها می باشد

استفاده از انواع مختلف لنز های چشمی اشک چشمان شما را کاهش می دهد چرا که بیشتر اشک چشم را برای نرم نگه داشتن خود جذب می کند. و باعث ایجاد سندروم چشم خشک می شود. که نتیجه آن احساس سوزش، قرمزی چشمها و تحریک پذیری می باشد. در صورتی که چشمها بیش از اندازه خشک شوند ممکن است باعث زخم شدن قرنیه شوند که بسیار دردناک می باشد. شما می توانید از لینک درمان خشکی چشم نیز استفاده کنید.

تاثیر در عکس العمل های قرنیه

عینک بهتر است یا لنز

هر گاه کوچکترین فشار به چشمان شما وارد شود از سمت ذهن به قرنیه هشدار وارد می شود که برای محافظت از چشمان شما عمل پلک زدن انجام می گیرد. اگر شما از لنز استفاده کنید جلوی واکنش های طبیعی قرنیه را می گیرید. که باعث ضعیف و کند شدن این واکنش های مختلف می شود.

ساییدگی قرنیه

لنز چشم طبی

این امکان برای لنز چشم طبی وجود دارد که باعث ساییدگی قرنیه چشم شما شود. اگر این لنز های مختلف به درستی نصب نشوند مشکل چند برابر نیز می شود. و همچنین اگر چشمان شما بیش از اندازه خشک بشوند.

قرمزی چشم

یکی دیگر از عوارض لنز چشم طبی قرمزی چشم می باشد. در صورتی که به مدت زمان طولانی از این وسیله استفاده شود این امکان را برای پرورش انواع ویروس های مختلف به وجود می آورد که همین موضوع سبب می شود چشمان شما به رنگ قرمز در بیایند. توجه داشته باشید که گذاشتن لنز های چشمی باعث می شوند که اکسیژن کمتری وارد قرنیه چشم شود که به همین دلیل بدن با انواع باکتری های مختلف و ویروسها مبارزه نمی کند که منجر به بیماری های مختلفی می شود. شما می توانید از لینک رفع قرمزی چشم برای درمان آن استفاده کنید.

جلوگیری از تامین اکسیژن مورد نیاز چشم

عینک استفاده کنید یا لنز

با توجه به این که لنز های چشمی به طور کامل بر روی قرنیه قرار می گیرند و مانع رسیدن اکسیژن به آن می شوند. در نتیجه مقدار اکسیژن لازمی که به چشم های شما می رسد کاهش پیدا می کند. تامین اکسیژن برای چشمها یک امر حیاتی می باشد که اگر شما قصد استفاده از لنز های چشمی را دارید از نوع نرم آن استفاده کنید چرا که اکسیژن بیشتری را به چشمان شما می رساند.

منبع: آرگــامــگ

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو