جشن میانه پاییز؛ جشنی برای رهایی از غم و اندوه

جشن میانه پاییز؛ جشنی برای رهایی از غم و اندوه


منبع: همگردی

21

1401/8/15

10:00


پاییز فصل عاشق شدن است؛ فصل قدم زدن با یار در زیر رگبار و غرش ابرها؛ ابرهایی که با هر وصال یا هجران بر حال آدمیان این کره خاکی گریه می کنند یا از ته دل به شادمانی می پردازند. این خصلت پاییز است که هم عاشق می کند و هم دل زده و دل مرده. پاییز هزار رنگ به نیمه خود رسیده و مردمان ایران زمین خود را مهیای جشنی زیبا می کنند. آری، به جشن میانه پاییز رسیده ایم؛ جشنی که حال و هوای دیگری دارد؛ حال و هوای آماده شدن برای سرمای دی. با ما در مقاله جذاب جشن میانه پاییز چه روزی است، همراه شده تا با شیوه برگزاری جشن میانه پاییز آشنا شوید.

جشن میانه پاییز

جشنی ماندگار و تاریخی برای عروس فصل ها

این جشن به معنای آغاز سرما نامگذاری شد. آغاز سرما در زندگی کشاورزی و دامپروری هنگامی است که گله های گوسفند از چراگاههای خود به محل زمستانی باز می گردند. عنصر دینی برگزاری جشن پاییز خواندن نیایش بوده که موبدان آن را انجام می دهند و حاضرین در جشن دست یکدیگر را گرفته و هم پیمان می شوند زیرا، پیروزی و کامیابی در یگانگی و همدلی است. شرکت در مراسم وظیفه دینی برای همه بوده و هزینه اش را همه داوطلبانه و هر کس به اندازه درآمد و تواناییش می دهد. همه زرتشتیان در آن شرکت کرده، در یکجا گرد هم می آیند و از یک سفره و از یک غذا می خورند که این امر باعث همبستگی بیشتر اجتماعی می شود. در پایان، آنچه از خوردنی باقی ماند، به خانه افراد نیازمند فرستاده می شود که این جزئی از نیکوکاری است.

جشنی ماندگار و تاریخی برای عروس فصل ها

این جشن، یک جشن محبوب برداشت محصول در چین و ویتنام بوده که در هشتمین ماه تقویم چینی برگزار می شود. تهیه و صرف کیک ماه یکی از بخشهای این جشن هست. این جشن به 3 منظور انجام می شود: دور هم جمع شدن، دیدار خانواده و دوستان و برداشت محصول با کمک یکدیگر، شکرگزاری برای برداشت محصول و دعا و نیایش برای نوزادان، همسر، زیبایی، طول عمر یا یک آینده خوب.

جشن میانه پاییز در چین و ویتنام

پایانی خوش

پاییز زیبا و دلفریب به میانه راه خود رسیده و این رسم کهن که از قدیم برای ما به یادگار ماند، ما را وسوسه می کند تا حتی برای مدتی کم هم شده، کنار هم باشیم و برای رهایی از نخوت و غم به پایکوبی بپردازیم.

پایانی خوش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو