دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس ☀️ قیمت تفریحات

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس ☀️ قیمت تفریحات


منبع: تاپ تراول

94

1401/8/15

10:00


دریاچه چیتگر تهران در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تهران به سراغ یکی از جاذبه های بسیار زیبای تهران…

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس ☀️ قیمت تفریحات

دریاچه چیتگر تهران

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تهران به سراغ یکی از جاذبه های بسیار زیبای تهران یعنی دریاچه چیتگر می رویم. دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه ی مصنوعی در تهران است که در شمال غرب این شهر و در منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است. در ادامه با  تاپ تراول همراه باشید…

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه ی مصنوعی در تهران است که در شمال غرب این شهر و در منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است. این دریاچه دارای مساحت 130 هکتار است و در مجاورت آن 120 هکتار مجموعه تفریحی ایجاد شده اس. این دریاچه در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته است و جنوب دریاچه به بزرگراه همدانی، شمال آن به بزرگاه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می رسد و از غرب نیز به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران متصل است. آب این دریاچه از رودخانه کن تامین می شود و به واسطه سیکل بسته و ایزوله سامانه انتقال آب آن هیچگونه آب دیگری وارد این دریاچه نمی شود.

بیشتر روزها هوای این منطقه به دلیل جهت وزش باد در تهران که عموما غربی-شرقی است این محدوده از تهران آب و هوای پاکیزه و مطلوب تری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد.یکی از دلایلی هم که باعث جذب مردم به این دریاچه تفریحی شده است,هوای مناسب آن نسبتا به سایر مکان های تفریحی می باشد.

در این مجموعه ,امکانات تفریحی برای عموم بوجود آورده اند از جمله,ساحل سنگی می باشد.ساحل سنگی دریاچه چیتگر در بخش شمالی دریاچه ساخته شده است که می توانید یک پیاده روی خوبی بدون جوراب و کفش داشته باشید.

خدمات دیگر دریاچه چیتگر که برای عموم فراهم کرده اند از جمله پارکینگ، زمین بازی و رستوران های بزرگ و کوچک, آب نمای موزیکال و سرویس های بهداشتی و نمازخانه و همچنین وجود دستفروشی ها مانند بلال فروشی ها است که باعث استقبال مردم شده است.

دریاچه چیتگر تهران

دریاچه خلیج فارس یا چیتگر دارای سه جزیره با نام های شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی می باشد که این جزایر با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری برای بازدید کنندگان گرداوری کرده اند.هر یک از این جزایر با رویکرد مختلف طراحی شده که جزیره شهدای تنب بزرگ با کاربری فرهنگی و مذهبی در مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع ,جزیره شهدای تنب کوچک با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری در مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و جزیره شهدای ابوموسی با کاربری خدماتی، تفریحی که شامل اسکله، قایق برقی و قایق امداد و همچنین قایقهای تفریحی و پدالی و سالن پذیرایی در مساحت ۱۳۰۰۰ مترمربع طراحی شده است.

شما میتوانید در این دریاچه مصنوعی یک روز پر هیجان همراه با تفریحات سالم ماننده قایق سواری مفرح روز خوبی  داشته باشید.امکانات تفریحی دیگر که برای علاقه مندان تشکیل شده ماننده پیست دوچرخه سواری و سرزمین بازی,پیست پرواز و ماشین کوبنده ,چرخ و فلک با چشم انداز زیبا,چرخ و فلک با چشم انداز زیبا و همچنین تفریحات دیگر .

نکاتی که شما باید در آنجا رعایت کنید,از شوخی های بی جا در قایق های انفرادی و گروهی پرهیز کنید ,زیرا دریاچه بیش از ۱۰ متر عمق دارد.

دریاچه چیتگر تهران

مجموعه تفریحی

مجموعه ­های تفریحی شامل: درضلع غرب دریاچه (سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین کوبنده)، ضلع شمال دریاچه (پیست پرش در آسمان، سرسره­های سقوط آزاد، رول گرایدر) همگی برای اولین بار در ایران، ضلع شرق دریاچه (مجموعه­های چرخ و فلک بزرگ دریاچه، دریفتینگ، اسکای فلایر و  بازیهای کودکان و هم­چنین وی­آر لند در مجموعه بام لند) به همراه امکانات تفریحی دیگر آماده پذیرایی از هموطنان عزیز می­باشد .

شرایط بازی­های :

اسکیت یو: بالای 12 سال، نداشتن ناراحتی قلبی، مهیج، 35.000 تومان

اسکای فلایر:  بالای 12 سال، قد بالای 150 سانتی متر، 40.000 تومان

چرخ و فلک: خانوادگی ، 35.000 تومان

خانه وارونه: بالای سه سال بلیط تهیه کنید، 50.000 تومان، خانوادگی

پرش در آسمان: بالای 8 سال، 25.000 تومان، مهیج

سافاری وحشت: بالای 12 سال، 25.000 تومان، ترسناک

سرسره­های خروشان (برج هیجان): سن بالای 8 سال، وزن حداکثر 150 کیلوگرم، 35.000 تومان، مهیج

رول گلایدر (برج هیجان): بالای 8 سال، 45.000 تومان، مهیج

دریفتینگ: تک نفره، 40.000 تومان

ماشین کوبنده: بالای 7 سال بلیط الزامی است. 25.000 تومان

بازی­های کودکان: مری گوراند، تاب کودکان، قطار، کشتی صبا، آکروجت، مینیوم، رالی، ترامپولین، استخر توپ و…

دریاچه چیتگر

از چه مسیری به دریاچه چیتگر برویم؟

اگر قصد رفتن با ماشین شخصی دارید می توانید مسیر بزگراه همت غرب را انتخاب کنید و سپس به خروجی شهید خرازی رفته و از این خروجی، دریاچه خلیج فارس مشاهده می شود و ادامه مسیر تابلو های راهنما وجود دارد.

همچنین مسیر دوم که اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید,بزرگراه آزادگان شمال است که وقتی وارد خروجی شهید خرازی می شوید، خروجی دریاچه روبروی شما قرار دارد.

اما اگر قصد رفتن با وسیله عمومی به دریاچه چیتگر دارید می توانید پایانه اتوبوس صادقیه بروید و با استفاده از اتوبوس شهرک دریا، خود را به دریاچه خلیج فارس برسانید.یا اینکه از اتوبوس جنب مترو چیتگر استفاده کنید .

اگر محل اقامت شما سمت خیابان شریعتی و میرداماد و تجریش است می توانید به سه راه ضرابخانه، پایین خیابان میرداماد رفته و از ان جا، اتوبوس های BRT مترو چیتگر را سوار شده و با اتوبوس دیگری به دریاچه چیتگر بروید.

اگر قصد رفتن با مترو به دریاچه چیتگر دارید هم می توانید به ایستگاه مترو چیتگر و استفاده از پایانه اتوبوس آن برای سفر به شهرک شهید باقری و دریاچه خلیج فارس تهران انتخاب کنید.

ساعات کاری دریاچه چیتگر

ساعات کاری دریاچه خلیج فارس(چیتگر): شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۱۵٫۳۰ الی ۲۲ و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳


مقالات بیشتر بخوانید :


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو