روستای حیله ور با مکان های تاریخی زیبا و سبک معماری خاص

روستای حیله ور با مکان های تاریخی زیبا و سبک معماری خاص


منبع: آرگا

63

1401/8/15

10:10


روستای حیله ور یکی از مناطق تاریخی و زیبا در استان آذربایجان شرقی بوده که به دلیل وجود کنده کاری های درون زمین زیبا است. این روستا قدمتی تاریخی داشته و مورد توجه گردشگران می باشد.

یکی از جاذبه های بسیار زیبا در استان آذربایجان شرقی، روستای زیبای حیله ور بوده که دارای معماری های بسیار زیبایی برای گردشگران است. این روستای صخره ای معماری بسیار منحصر به فردی به خود اختصاص داده و امروزه نیز یکی از مهم ترین جاهای دیدنی در استان آذربایجان شرقی می باشد.

بازدید از حیله ور

معرفی روستای حیله ور

این روستای صخره ای شگفت انگیز در ۱۸ کیلومتری از اسکو و در ناحیه غربی کندوان قرار دارد. شما گردشگران و علاقمندان با سفر به این روستا می توانید جاذبه های مهمی از آن را بشناسید. روستاگردی در این نواحی یکی از تجربه های بکری بوده که شما علاقمندان می توانید از آن لذت ببرید. این روستا از دیدنی های آذربایجان شرقی است.

منطقه حیله ور

این روستای شناخته شده به نواحی کندوان گره خورده و روستایی با معماری بسیار چشمگیر می باشد. برای بازدید از این روستا باید به آذربایجان شرقی سفر کنید. همانطور که می دانید، نواحی کندوان دارای خانه های سنگی بوده و در این روستا نیز می توانید چنین جاذبه هایی را مشاهده کنید. در این بخش جاذبه های شگفت انگیزی از این روستا را می شناسید.

روستای حیله ور

چرا به این روستا سفر کنیم؟

این روستای تاریخی و زیبا امروزه یکی از دیدنی های اسکو بوده و در پای یکی از ارتفاعات آتشفشانی سهند واقع شده است. معماری صخره ای و باشکوه این روستا از یک سو و از سوی دیگر بکر بودن آن مورد توجه می باشد. این روستای دیدنی در دل زمین کنده شده و همانند زاغه هایی است که زیبا و دیدنی هستند. این خانه ها به نوعی برای استتار در مقابل دشمن ساخته شده اند.

دهکده حیله ور

این نواحی روستایی با سبک معماری خاص هستند. خانه هایی که در دل زمین کنده شده اند و به شکل ویژه ای جلب توجه می کنند. این خانه ها در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. در واقع برخی از این خانه ها مخفی بوده و متروکه هستند. در واقع مردمان این روستا خانه ها را در میان رسوبات آتشفشان بنا کرده اند. این روستا جاذبه هایی همانند روستای کندوان دارد. شما در راهنمای بازدید از روستای کندوان می توانید با این منطقه بیشتر آشنا شوید.

بنای باستانی حیله ور

پیشینه تاریخی روستا:

این خانه ها در واقع نوعی زاغه بوده که البته بسیار قدیمی هستند. در این مجموعه ۲۰۰ خانه با چنین سبک معماری وجود دارند. قدمت این روستا به طور دقیق مشخص نیست اما سفالینه هایی از دوران ایلخانی در این نواحی کشف شده اند. برخی می گویند قدمت این روستا به زمان صفویان نیز باز می گردد. در پژوهش ها عنوان شده که علت ترک این روستا حمله مغول ها بوده است.

مناطق قدیمی حیله ور

روستای حیله ور جذابیت های گردشگری زیادی دارد. اما بسیاری از گردشگران به دلیل بازدید از خانه های ویژه و تاریخی به این نواحی صفر می کنند. شما با بازدید از بخش های مختلف این روستا و تماشای جاذبه های طبیعی آن نیز می توانید، شگفتی های زیادی را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو