۱۰ بهترین گیاهان دارویی کاهنده فشار خون

۱۰ بهترین گیاهان دارویی کاهنده فشار خون


منبع: ردمگ

33

1401/8/15

10:58


گیاهان کاهش دهنده فشار خون به طرق مختلف باعث کاهش فشار خون و کمک به درمان آن می‌شوند. بعضی از

۱۰ بهترین گیاهان دارویی کاهنده فشار خون

گیاهان کاهش دهنده فشار خون به طرق مختلف باعث کاهش فشار خون و کمک به درمان آن می‌شوند. بعضی از آنها با اثر دیورتیک و بعضی هم با اثر گذاری بر فرایندهای افزایش دهنده فشار خون عمل می‌کنند.

بسیاری از افراد بزرگسال در سراسر دنیا مبتلا به پرفشاری خون هستند که فشار خون بالا هم نام دارد. کارشناسان سلامت به درمان این بیماری با تغییر در سبک زندگی و داروها را توصیه می‌کنند.اگر به فکر امتحان کردن داروهای گیاهی برای درمان چه بصورت گیاه کامل یا مکمل هستید، ابتدا با پزشکتان صحبت کنید.

تا کنون هیچ گیاهی که به طور رسمی توسط متخصصان درمان فشار خون معرفی شده باشد، وجود ندارد. بعضی از گیاهان بخصوص در مقادیر زیاد، معمولا عوارض ناخواسته‌ای ایجاد می‌کنند یا با داروهای دیگر تداخل دارند. برای آشنایی با گیاهان کاهش دهنده فشار خون ادامه مطلب را بخوانید.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: ریحان

گیاهان کاهش دهنده فشار خون

ریحان یک گیاه دارویی خوشمزه است که در انواع غذاها استفاده می‌شود. این گیاه همچنین یکی از گیاهان کاهش دهنده فشار خون است.

در تحقیقات حیوانی مشخص شده که عصاره ریحان باعث کاهش فشار خون می‌شود اگر چه بصورت جزئی است. ماده شیمیایی اوجنول که در ریحان موجود است، مواد خاصی را که رگها را تنگ می‌کند، مسدود می‌کند. این منجر به افت فشار خون می‌شود.

البته باید تحقیقات بیشتری انجام شود. افزودن ریحان تازه به رژیم غذایی آسان است و مشخصا به شما صدمه نمی‌زند. می‌توانید یک گلدان کوچک از گیاهان را در باغچه آشپزخانه نگهداری کنید و برگهای تازه آن را به پاستا، سوپ، سالاد و کاسرول اضافه کنید.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: دارچین

غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

دارچین ادویه خوش طعم دیگری است که باید سعی کنید آن را بیشتر به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و ممکن است فشار خون را تا چند شماره پایین بیاورد.

یک تحقیق انجام شده در مورد حیوانات نشان داد که عصاره دارچین هم فشار خون بالای ناگهانی و هم طولانی مدت را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید با پاشیدن آن روی غلات صبحانه، اوتمیل و حتی در قهوه، مصرف آن را در رژیم غذایی بیشتر کنید. به هنگام شام، دارچین طعم غذاهای سرخ کردنی، کاریها و خورشها را تقویت می‌کند.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: هل

گیاهان کاهش دهنده فشار خون

هل ادویه‌ای ست که از هند منشا گرفته و اغلب در آشپزی جنوب آسیا استفاده می‌شود. یک تحقیق کوچک در مورد ۲۰ نفر برای بررسی اثرات سلامتی هل نشان داد که شکرت کنندگان مبتلا به فشار خون بالا کاهش چشمگیری در قرائت فشار خون پس از مصرف ۱/۵ گرم پودر هل به صورت دو بار در روز به مدت ۱۲ هفته شدند. شما می‌توانید دانه‌های هل یا پودر آن را در ادویه‌ها، سوپها، انواع خورش و انواع دمنوش و حتی غذاهای بسته بندی برای ایجاد طعمی دلنشین و استفاده از فواید بهداشتی آن استفاده کنید.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: تخم کتان

علائم استروژن بالا در زنان و مردان و روشهای تشخیص و درمان آن چیست؟

تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و در بعضی از تحقیقات مشخص شده که جزو گیاهان کاهش دهنده فشار خون است. یک بررسی جدید نشان داد که مصرف ۳۰ تا ۵۰ تخم کتان کامل یا پودر آن در هر روز بیش از ۱۲ هفته فواید بسیاری دارد. تخم کتان از بدن در برابر بیماری سختی عروق قلبی بوسیله کاهش کلسترون خون، بهبود تحمل گلوکز و عمل کردن به عنوان یک آنتی اکسیدان، محافظت می‌کند.

شما می‌توانید از تخم کتان در نان تخم کتان و یا برای استفاده از آن بصورت پودر در اسموتی صبحانه استفاده کنید. بهترین کار این هست که آن را بصورت کامل خریداری کنید و برای استفاده هر بار به اندازه نیاز از آن برداشته و پودر کنید چون چربیهای امگا ۳ سریعا فاسد می‌شود. برای نگهداری هم سعی کنید حتی الامکان آنها را در یخچال نگهداری کنید و نگهداری آنها در فریزر حتی بهتر است.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: سیر

تغذیه دوره شیمی درمانی

این گیاه طعم دهنده یکی از گیاهان کاهش دهنده فشار خون است که به حد کافی مشهور است. علاوه بر این که نقش ضد عفونی کنندگی بسیاری دارد و یک پربیوتیک قوی است.

سیر قابلیت کاهش فشار خون را با کمک به افزایش ماده‌ای در بدن به نام اسید نیتریک دارد که می‌تواند موجب آرام کردن و گشاد کردن رگها شود و به این ترتیب فشار خون را پایین بیاورد. این باعث می‌شود که خون بیشتری آزادانه جریان یابد و فشار خون را کاهش دهد.

می‌توانید سیر تازه را به انواع غذاها اضافه کنید. اگر به نظرتان بوی آن خیلی تند است، سیر را ابتدا برشته کنید. و اگر نمی‌توانید آن را بخورید سعی کنید از مکملهای آن استفاده کنید.


گیاهان کاهش دهنده پر فشاری خون: زنجبیل

خواص زنجبیل

زنجبیل ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند. در تحقیقات حیوانی مشخص شده که به گردش خون و آرامش عضلات اطراف مویرگهای خونی کمک کرده و کاهش دهنده فشار خون است.

مطالعات انسانی تا کنون بی نتیجه بوده است. در آشپزی آسیایی زنجبیل یک ماده همه کاره است که می‌توان آن را به شیرینیها و نوشیدنیها هم اضافه کرد. زنجبیل را می‌توان به صورت نگینی، ریز شده یا تازه رنده شده به غذاهای سرخ کردنی، سوپهاف نودل یا غذاهای سبزیجات و انواع خورشها استفاده کرد یا آن را به دسرها یا چای برای طعمی تازه اضافه کرد.


گیاهان کاهنده فشار خون: زالزالک

گیاهان کاهش دهنده فشار خون با 10 نوع مختلف

زالزالک یک درمان گیاهی برای فشار خون بالا است که هزاران سال در طب سنتی چین استفاده می‌شد. در تحقیقات روی جوندگان، به نظر می رسد عصاره زالزالک فواید ارزشمندی در مورد سلامت قلبی عروقی دارد از جمله کمک به کاهش فشار خون، پیشگیری از سخت شدن عروق و کاهش کلسترول.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: تخم کرفس

گیاهان کاهش دهنده فشار خون با 10 نوع مختلف

تخم کرفس گیاه طعم دهنده به سوپها، خورشها، کاسرول و انواع غذاهای خوشمزه است. از گذشته در چین از کرفس برای درمان پرفشاری خون استفاده می‌شد و تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده است که ممکن است موثر باشد.

می‌توانید هم از دانه‌ها و هم از آب گیاه کرفس استفاده کنید. کرفس مدر نیز هست که احتمالا علت اثر آن بر روی فشار خون را تشریح می‌کند. پژوهشگران بر این باورند که مواد زیادی در کرفس هستند که در کاهش فشار خون نقش دارند. البته باید پژوهشهای انسانی هم باید انجام شود.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون بالا: اسطوخودوس فرانسوی

درمان آلرژی با اسطوخودوس

عطر و بوی زیبای اسطوخودوس تنها جنبه مفید این گیاه خوشبو نیستند. عصاره اسطوخودوس در تحقیقا حیوانی مشخص شده که ضربان قلب را کاهش می‌دهد. شما هم می‌توانید از لوسیون بدن اسطوخودوس پس از حمام و عطر آن بر روی بالش به هنگام خواب استفاده کنید. همچنین می‌توانید گلهای خشک آن را به عنوان یک دمنوش آرامبخش و رفع کننده اسپاسم استفاده کنید.


گیاهان کاهش دهنده فشار خون: گیاه پنجه گربه

گیاهان کاهش دهنده فشار خون

پنجه گربه یک گیاه دارویی است که در طب سنتی چین برای درمان پرفشاری خون و همچنین مشکلات سلامتی استفاده می‌شود. تحقیقات در مورد پنجه گربه به عنوان درمانی برای فشار خون در حیوانات نشان داد که به احتمال زیاد در کاهش فشار خون بوسیله اعمال بر روی کانالهای کلسیم در سلولهای بدن موثر است. می‌توانید گیاه پنجه گربه را از عطاریها تهیه کنید.


نگاهی گذرا به فشار خون بالا

فشار خون بالا یا پرفشاری خون یکی از مشکلات عروقی ست که گریبانگیر بخش زیادی از جامعه شده و خود عامل ایجاد کننده بسیاری از بیماریها و مشکلات از جمله انواع سکته قلبی و مغزی است. چندین عامل برای بالا بردن فشار خون ذکر شده از جمله:

  • ژنتیک
  • استرس
  • رژیم غذایی
  • سیگار کشیدن
  • ورزش ناکافی

به دلیل بی علامت بودن پرفشاری خون به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود. به همین دلیل بررسی و چک کردن مرتب فشار خون بسیار مهم است. ابتلا به فشار خون بالا خطر مشکلات بهداشتی را افزایش می‌دهد از جمله:

  • حمله قلبی
  • سکته
  • دیابت
  • نارسایی قلبی
  • بیماری کلیه
  • کاهش دید
  • سندرم متابولیک

ملاحظاتی در مورد گیاهان کاهش دهنده فشار خون

به دلیل کمبود علائم، فشار خون بالا می‌تواند قبل از اینکه حتی از وجود آن مطلع شوید به شما صدمه بزند بنابراین از کنترل مرتب فشار خون غفلت نکنید. گاهی اوقات درمان این بیماری شامل مصرف دارو هم می‌شود.

با پزشکتان در مورد گزینه‌های درمانی صحبت کنید که اینها معمولا شامل دارو، تغییر سبک زندگی یا درمانهای جایگزین هستند. باید قبل از مصرف هر گیاه دارویی یا مکملی با پزشکتان در مورد آنها صحبت کنید. در مجموع، مصرف داروهای تجویز شده را بدون صحبت با مسئول درمانی خود قطع نکنید.

لازم است که بخاطر داشته باشید که شواهد کافی برای مصر مکملهای گیاهی به جای داروها برای درمان فشار خون بالا وجود ندارد. تحقیقات انجام شده با گیاهان و داروهای گیاهی در انسانها خیلی کم است. پژوهشها قادر به مشخص کردن عوارض، دوز مصرفی یا اثرات طولانی مدت مکملها نیستند.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: healthline

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو