معروفترین غذاهای فرانسه

معروفترین غذاهای فرانسه


منبع: ایران ناز

26

1401/8/15

12:27


معروفترین غذاهای فرانسه

معروفترین غذاهای فرانسه

 

به دلایل زیادی کشور فرانسه به یکی از محبوب ترین کشورهای جهان تبدیل شده است و یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این کشور، مربوط به غذاهای خوشمزه فرانسوی می باشد.

 

معروف‌ترین غذاهای فرانسه امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد که توانسته است نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نماید.

 

طعم بی نظیر غذاهای فرانسوی، به دلیل مهارت و تجربه بسیار زیاد آشپزهای فرانسوی می باشد که با استفاده از یک روش عالی و با استفاده از بهترین ادویه ها این غذاها را می پزند.

 

معروفترین غذاهای فرانسه

 

فرانسه کشوری می باشد که غذاهای خوش طعم بسیار زیادی دارد و در هر شهر و منطقه ای از این کشور می توانید غذاهای بسیار خوشمزه را تجربه نمایید.

 

اگر شما خوانندگان عزیز قصد سفر به کشور فرانسه و شهر زیبای پاریس را دارید، این پیشنهاد را به شما می دهیم که این غذا را در طول سفر امتحان کنید و از طعم بسیار خوشمزه و لذیذ غذاهای فرانسوی نهایت لذت کافی را ببرید.

 

یکی از غذاهای خوش طعمی که در کشور پاریس طرفداران بسیار زیادی دارد مربوط به سوپ پیاز می باشد که این غذا به راحتی پخته می‌شود و در عین اینکه ترکیبات بسیار ساده ای دارد، در لیست بهترین و خوشمزه ترین غذاهای فرانسوی قرار گرفته شده است.

 

از غذاهای معروف دیگری که بتوانیم در این قسمت به شما معرفی کنیم و جزو غذاهای معروف کشور فرانسه می باشد، مربوط به کروک موسیو می باشد که یک میان وعده محبوب فرانسوی نیز به شمار می‌رود که علاقمندان زیادی دارد که امروزه افسانه فراوانی در مورد چگونگی کشف این اسنک خوشمزه وجود دارد، ولی اکثر محلی ها بر این باورند که در گذشته چند کارگر فرانسوی هنگام صرف ناهار متوجه شدند که پنیر ساندویچ های ژامیون بر اثر گرما آب شده و فهمیدند که ترکیب پنیر و نان چقدر می تواند خوش طعم و خوشمزه باشد. امروزه این غذا را از تفت نان تست با کره و پنیر ذوب شده و چندلایه ژامبون درست می کنند.

 

رقابتی عجیب بین رستوران های کشور فرانسه در سرو این غذا وجود دارد، چرا که هم باید این غذا برشته باشد و هم ترد و کره ای، به طوری که این غذا در دهان آب شود.

 

به دلیل اینکه در تهیه و طبخ غذاهای معروف فرانسوی از ادویه های معروف فرانسوی استفاده می شود، باعث ایجاد طعم عجیب و بی نظیر این غذاها می شود و باعث شود نظر بسیاری از مسافران و توریست را به سمت خوردن و امتحان کردن این غذاها جلب نماید.

 

از علاقه مندان سفر هستید! حتما سری به تور اروپا در سایت روشنی گشت زده و با تخفیفات شگفت انگیز آن بیشتر آشنا شوید

 

کیش لورن

اگر بخواهیم در این قسمت یکی از خوشمزه ترین غذای فرانسه را به شما معرفی کنیم، می توانیم به غذای کیش لورن اشاره مستقیمی داشته باشیم که در این قسمت می خواهیم ترکیبات این غذا و همچنین طرز تهیه و پخت آن را به شما توضیح دهیم.

 

کیش لورن یکی از غذاهای اصلی و مهم کشور فرانسه محسوب می‌شود که از خمیر پای و مواد شور و شیرین تهیه می‌شود و در کشور فرانسه بسیار محبوبیت دارد.

 

اگر بخواهیم درباره تاریخچه این غذا سخن بگوییم می‌توانیم بگوییم که این غذا برای شرق فرانسه می باشد.

 

در مرحله اول از تهیه غذا شما ابتدا باید خمیر این غذا را تهیه کنید و بعد از آن را با مواد پرکرده و داخل فر قرار دهید تا به طور کامل پخته شود. این غذا علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد، ظاهر زیبایی نیز دارد و اشتهاآور است و فرانسوی‌ها این غذا را در مهمانی های خود مورد استفاده از قرار می دهند.

 

مواد لازم برای تهیه این خمیر عبارت است از کره، نمک و آب سرد و مواد میانی این غذا عبارت است از ژامبون، پنیر پیتزا، پنیر خامه ای، تخم مرغ، پرک بادام، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم که شما برای شروع تهیه خمیر باید آرد و نمک را در داخل کاسه ریخته و کره سرد یخچال را تکه تکه کنید و داخل این مخلوط بریزید و با چنگال خوب مخلوط کرده و با آرد هم بزنید تا آرد به شکل خرده نان شود و یا دانه‌ها درشت شود و بعد به تدریج آب سرد اضافه کنید و با نوک انگشت مواد را جمع کنید.

 

بهتر است برای تهیه خمیر از غذاساز استفاده کنید.

 

در مرحله بعد مواد میانی مورد علاقه خود را به صورت خلالی خورد کنید وآن را به همراه کمی نمک و فلفل به این مخلوط اضافه کنید و در مرحله سوم خمیر را از داخل یخچال خارج کرده و لابلای آن مواد میانی را ریخته و مخلوط را در قالب بریزید و با دمای ۱۸۰ درجه داخل فر بگذارید و بعد از چهل دقیقه این غذای خوشمزه را بیرون بیاورید و آن را میل کنید.

 

استیک فریت

یکی از غذاهای معروف فرانسه که بیشتر افرادی که به کشور فرانسه سفر می‌کنند تمایل بسیار زیادی به خوردن این غذای خوش طعم دارند، مربوط به استیک فریت می باشد.

 

در ابتدا مواد لازم که برای تهیه این غذا مورد نیاز می باشد را بیان می‌کنیم که این مواد عبارتند از فیله گوساله، کالباس تنوری، مرغ، پنیر گودا، آرد سفید، تخم مرغ، آرد سوخاری، روغن مایع و کره.

 

در مرحله اول فیله های گوساله را درون یک کیسه بریزید و با استیک کوب آن را به طور کامل بکوبید و دقت کنید که گوشت ها سوراخ نشود.

 

در مرحله دوم یک تکه کالباس و دو تکه پنیر را کوچکتر از اندازه گوشت را برش دهید، طوری که لبه های گوشت یک تا دو سانتی متر فاصله داشته باشد و در مرحله بعدی کالباس را بین دو قطعه پنیر گذاشته و سپس کالباس و پنیر را بین دو تکه فیله قرار دهید و آن را به طور کامل در آرد سفید بغلتانید و سپس مواد را در تخم مرغی که آن را با چنگال زده اید، بریزید و در مرحله آخر در داخل مخلوط آرد سوخاری ریز و درشت بغلتانید و تابه را گرم کرده و با حرارت ملایم در داخل آن سرخ کنید و سپس آن را می توانید در وعده های غذایی مختلف میل نمایید.

 

کسوله

در این قسمت می خواهیم یکی دیگر از غذاهای خوشمزه فرانسوی را به شما معرفی کنیم تا شما به طور کامل با روش پخت و تهیه این غذا آشنا شده و بتوانید به راحتی آن را تهیه کرده و میل نمایید. این غذا مربوط به غذای کسوله می باشد.

 

مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از گوشت قرمز ،سوسیس، لوبیا ،پیاز ، ساقه کرفس، روغن زیتون مخلوط آب و نمک دریایی و فلفل سیاه و گوجه رسیده ، روغن زیتون ،مخلوط آویشن و جعفری و نعنا و آبلیمو، ران اردک و خرده نان.

 

طرز تهیه این غذا به این صورت می باشد که ابتدا لوبیا را خیسانده و سپس بپزید و روغن زیتون را روی اجاق بگذارید، پیاز را کمی تفت دهید و گوشت را به آن اضافه کنید و سپس به میزان کافی آب روی آن بریزید و در این فاصله ران اردک را تفت دهید و به خوراک اضافه کنید و هم بزنید و به همراه سیر و مخلوط آویشن، جعفری و نعناع به خوراک اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا پخته شود.

 

در مرحله بعدی گوجه فرنگی و هویج را تفت داده و سپس سیر، مخلوط آویشن، جعفری، نعنا، آبلیمو نمک دریایی و فلفل را به این خوراک اضافه کنید و اجازه بدهید تا این خوراک پخته شود و جا بیفتد و سپس سوسیس ها را در قدری روغن تفت داده و به این خوراک اضافه کنید، بعد از چند دقیقه خورشت شما آماده است.

 

اگر به دنبال اخذ ویزای مولتی کانادا هستید پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت آن لینک را دنبال نمایید

 

معروفترین غذاهای فرانسه ، موله فریت

 

موله فریت

اگر بخواهیم محبوب ترین غذای فرانسه را در این قسمت به شما معرفی کنیم، می توانیم به غذای موله فریت اشاره مستقیمی داشته باشیم که این غذا عطر و طعم فوق العاده ای دارد.

 

این غذا جزو خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای فرانسوی به حساب می‌آید که با صدف سیاه درست می شود و این غذا دستور پخت های متفاوتی دارد که به واسطه سلیقه های مختلف به وجود آمده است، اما دستور پخت اصلی آن به این صورت است که صدف سیاه همراه با سیب زمینی سرخ شده، سبزیجات معطر و لیمو سرو می شود.

 

این غذا طرفداران بسیار زیادی را در کشور فرانسه دارد.

 

حلزون

یکی دیگر از غذاهای مهم کشور فرانسه که جزو محبوب‌ترین غذاهای فرانسه نیز می‌باشد، حلزون است و بهترین غذاهای فرانسوی نیز به حساب می آید.

 

آشپزهای کشور فرانسه در این زمینه ثابت کرده‌اند که مهارت بسیار بالایی دارند که از این موجودات کوچک می توانند غذای لذیذ و خوشمزه ای را درست کنند.

 

ممکن است که این غذا به ذائقه همه خوش نیاید و نتوانند این غذا را سرو کنند و طرز تهیه این غذا به این صورت است که حلزون با سیر و کره و جعفری تفت داده می‌شود. این غذا در رستوران های فرانسه به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پیشنهاد میکنیم سری به تور اسپانیا و شرایط دریافت آن زده و تخفیفات شگفت انگیز سایت روشنی گشت را دنبال نمایید

 

معروفترین غذاهای فرانسه ، بوف بورگونیون

 

بوف بورگونیون

یکی از بهترین غذا های فرانسه که در لیست بهترین و محبوب ترین غذای فرانسه نیز قرار گرفته است، مربوط به بوف بورگونیون می‌باشد که در این قسمت طرز تهیه و مواد لازم برای پخت غذا را به شما معرفی می کنیم.

 

مواد لازم جهت تهیه این غذا عبارت است از روغن زیتون، آرد، عصاره گوشت، کرفس خرد شده، پیاز،چربی، گوشت سردست، سیر خرد شده، پیاز کوچک، نمک و فلفل به مقدار لازم.

 

در مرحله اول چربی را درون قابلمه ای که پر از آب است می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می‌دهیم بپزد، سپس آن را از داخل قابلمه درآورده و خشک می کنیم و مجددا در قابلمه دیگر با کمی روغن زیتون تفت داده و گوشت را با قطعات کوچک تقسیم بندی و تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود.

 

پیاز، هویج و کرفس را به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید و کره را مخلوط کرده تا خمیر یکنواختی به دست آورید، سپس آن را به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید، گوشت را برگردانید تا طرف دیگر آن پخته شود.

 

چربی ها را کوچک کنید و به آب اضافه کنید تا روی غذا را بپوشاند و شعله ی گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید به مدت سه ساعت غذا با شعله آرام بپزد و در این فاصله غذا را چند بار هم بزنید.

 

غذا هنگامی آماده می‌شود که چنگال به راحتی در گوشت وارد شود. قارچ ها را در کره سرخ کرده و به مخلوط اضافه کنید و برای تزئین و زیباتر شدن این غذا می توانید از جعفری استفاده کنید.

 

جهت اخذ ویزای شینگن و آشنایی با شرایط دریافت آن لینک را دنبال نمایید

 

جگر غاز

یکی از غذاهای خوشمزه فرانسه که می‌توانیم بگوییم طعم بی‌نظیری دارد و جزوه غذاهای تجملی کشور فرانسه محسوب می‌شود و قیمت آن کمی بالا می باشد، مربوط به خوراک جگر غاز می باشد. خوراک جگر غاز تنها از کبد چرب این پرنده تهیه می شود.

 

اگر بخواهیم درباره تاریخچه پیدایش خوراک جگر توضیح مختصری را در قسمت بیان کنیم می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که این غذا پس از سقوط رم به صورت موقت از غذاهای اروپایی ها حذف شد اما به طور ناگهانی مجدداً وارد لیست غذاهای این کشور شد.

 

در واقع خیلی ها معتقدند که کشاورزان فرانسوی در زمان سقوط رم این کار را انجام می دادند که در این برهه زمانی گوسفند و خوک حیوانات قابل و پرورش این کشور بودند. این غذا به شکل های مختلفی مثل سوخاری و خوراک به همراه سبزیجات سرو می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو