بهترین رستوران های پوکت تایلند با عکس (۹ معروفترین)

بهترین رستوران های پوکت تایلند با عکس (۹ معروفترین)


منبع: مینویسم

134

1401/8/15

13:03


9 مورد از بهترین و معروفترین رستوران های پوکت تایلند همراه با عکس و ساعت کار رستوران را به شما معرفی می کنیم که غذعهای خوشمزه و مکانی زیبا دارند.

بهترین رستوران های پوکت تایلند با عکس (۹ معروفترین)

پوکت تایلند؛ فستیوالی از غذاها با طعم های تکرار نشدنی …

پوکت منطقه ای با پس زمینه همیشه سبز درختان استوایی، سواحل زیبا و شگفتی های طبیعی نفس گیر است. اما این فقط طبیعت پوکت نیست که در میان توریست ها پرطرفدارش کرده! غذاهای پوکت هم یکی از مهم ترین عوامل جذب توریست در این منطقه به حساب می آیند! تقریبا هر سبک آشپزی را می توان در پوکت پیدا کرد! از غذاهای تایلندی اصیل گرفته تا انواع ریسیپی های بین المللی! تعداد رستوران های پوکت تایلند آنقدر زیاد است که اکثر توریست ها می مانند برای خوردن غذای مورد علاقه خود کدام را انتخاب کنند. البته جای هیچ نگرانی نیست!

9 مورد از بهترین رستوران های پوکت در تایلند

با من و مجله «مینویسم» در این مطلب همراه باشید تا بهترین رستوران های پوکت تایلند را، که واقعا ارزش پول دادن و زمان گذاشتن دارند به شما معرفی کنم.

بلو الفنت پوکت (فیل آبی در پوکت)

بهترین رستوران های پوکت تایلند: رستوران بلو الفنت پوکت

این رستوران یکی از پرآوازه ترین رستوران های پوکت تایلند در سرو غذاهای تایلندی است. سرآشپزها در این رستوران ترکیبی خاص و بی همتا از مزه ها و چاشنی ها را به هم می آمیزند؛ ترکیبی که پیش از این فقط برای کاخ سلطنتی سرو می شد. تک تک بشقاب های منوی متنوع و رنگارنگ این رستوران طعم و مزه ای خارق العاده داشته و در بهترین حالت ممکن سرو می شوند. اگر به این رستوران سر زدید حتما «سنگ وا گونگ پلا داک فو» را که بشقابی سلطنتی با تمرکز بر میگو است سفارش دهید. باید اعتراف کرد که جدایی از غذای عالی این رستوران، طراحی فضا هم در این رستوران خیلی چشم نواز است. این رستوران از طراحی «فرا پیتاک چینپراچا» که در گذشته منزل یکی از دولتمردان تایلند بوده است الهام گرفته شده. چنین فضای لوکسی برای یک شب غذا خوردن واقعا عالی به نظر می رسد. و در نهاتیت باید به کلاس های آشپزی بلو الفنت هم اشاره کنم. در این رستوران کلاس های آشپزی برگزار می شود تا توریست های کنجکاو بتوانند در مورد رمز و راز آشپزی به سبک سلطنتی تایلندی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

  • ساعت فعالیت رستوران: همه روزه از 11 ظهر تا 9 شب

همچنین بخوانید: راهنمای سفر به تایلند

رستوران لاکچری در پوکت تایلند: رستوران جاراس

بهترین رستوران های پوکت تایلند: رستوران جاراس

رستوران جاراس در طبقه همکف اقامتگاه اینتر کانتیننتال پوکت قرار داشته و در محیطی بسیار شیک و لاکچری با ویو سواحل کامالا از مهمانان خود پذیرایی می کند. منو این رستوران شامل انواع و اقسام غذاهای تایلندی و اصیلی می شود که مواد اولیه شان از کشاورزان و ماهی گیران خودِ پوکت خریداری می شود. البته به جز غذهای تایلندی، غذاهای بین المللی دیگری هم در ست منو و لا کارته وجود داشته و قابل سفارش هستند. منوی نوشیدنی های این رستوران هم بسیار متنوع و گسترده بوده و شامل انواع نوشیدنی های الکلی و بدون الکل از نقاط مختلف دنیا می شود؛ از جمله چای تایلندی، قهوه تایلندی، انواع آبجوهای دست ساز، کوکتل ها، شراب ها و … یکی از پیشنهادات سرآشپز این رستوران، نوی، غذایی اصیل تایلندی است به نام «چو چی گونگ»! این غذا نوعی کاری تایلندی است که از میگو ببری و برگ های لیمو ترش کافیر تهیه می شود. هر توریستی باید یک بار هم که شده به جاراس برود و طعم عالی غذاهای تایلندی اش را با ویو دریا تجربه کند!

  • ساعت فعالیت رستوران: از دوشنبه تا یکشنبه ساعت 12 ظهر تا 10 شب  

رستوران استیک و گریل سم

بهترین رستوران های پوکت تایلند: رستوران استیک و گریل سم

سم یکی از بهترین رستوران های کلاسیک در پوکت تایلند برای خوردن استیک و گریل است. منوی این رستوران شامل انواع و اقسام بشقاب های اروپایی خوشمزه و کلاسیکی می شود که توسط سرآشپز توانای این رستوران و تیمش آماده می شود. جدایی از بهترین غذای این رستوران که گوشت گاو واگیو است و استیک های عالی این رستوران که همگی از استرالیا وارد می شود، غذاهایی مانند گوشت بره، سالمون و خرچنگ دریایی هم بخشی از منوی بلند بالای این رستوران هستند. البته در این میان باید به دسرهای خوشمزه این رستوران از جمله پنکیک سوزت با بستنی وانیلی که روی میز مهمان های آماده و سرو می شود هم اشاره کنم. رستوران سم، دکوری عالی، هماهنگی بی نظیر در طراحی و سرویس دهی بی نقص دارد. بنابراین یکی از بهترین رستوران های پوکت در تایلند برای خوردن شامی عالی همین جاست!

  • ساعت فعالیت رستوران: از چهارشنبه تا یکشنبه، ساعت 6 غروب تا 11 شب

بلک جینجر (Black Ginger Restaurant)

بهترین رستوران های پوکت تایلند: رستوران بلک جینجر

رستوران جینجر یکی از آن رستوران های تایلندی با محیط عالی است که در اقامتگاه اسلیت قرار دارد. این هتل-اقامتگاه دنج در میان دریاچه ای دوست داشتنی و کوچک در ساحل بانگتائو قرار گرفته است. وقتی به ساحل دریاچه برسید، قایقی کوچک به دنبال تان خواهد آمد. مهمانان این رستوران در مراسمی با شکوه از میان آب هایی که شعله ور هستند عبور کرده و نهایتا به بلک جینجر می رسند تا خوشمزه ترین غذاهای سنتی تایلند را با چاشنی های مدرن و طعم و مزه ای خلاقانه امتحان کنند. اگر شانس این را داشتید که به بلک جینجر بروید حتما تام یام، سام تام، کاری پانائنگ و میگو برشته شده و کره ای با برگ های چا پلو را امتحان کنید. غذای ویژه سرآشپر در این رستوران «پو پیا سود» بوده و واقعا ارزش امتحان کردن و پول دادن دارد. ترکیب دیزاین بی نقص این رستوران در کنار غذاهای عالی اش برای هر توریستی با هر سلیقه ای تجربه ای فراموش نشدنی به ارمغان خواهد آورد.

  • ساعت فعالیت رستوران: همه روز هفته از ساعت 6 غروب تا 11 شب

رد داک (اردک قرمز)

بهترین رستوران های پوکت تایلند: رستوران رد داک

هر کسی که به دنبال غذای خوشمزه؛ تازه و اصیل تایلندی باشد باید رد داک (red duck) را امتحان کند. هر بشقابی از منوی این رستوران درست همان قدر که عالی به نظر می رسد خوشمزه هم هست؛ به بهترین شیوه ممکن پخته شده و با بهترین ظاهر ممکن روی میز مهمانان سرو می شود. از بهترین غذاهای رد داک می توان به سالاد پاپایا، تام یام، برنج سرخ شده، اسپرینگ رول، کاری ماسامان و مرغ ساتای اشاره کرد. این رستوران غذای گیاه خواری هم سرو کرده و از این نظر برای هرتوریستی با هر رژیم غذایی مناسب است. باید اعتراف کرد که فضای رستوران خیلی کوچک است اما بشقاب ها آنقدر زیبا دیزاین می شوند که اصلا متوجه فضا نخواهید شد. علاوه بر این رد داک خیلی هم دنج است و توریست ها در آن احساس آرامشی و راحتی دارند که در کمتر رستوران بزرگی حس خواهند کرد.

  • ساعت فعالیت رستوران: دوشنبه ها از 4 بعد از ظهر تا 11 شب و سه شنبه تا یکشنبه ساعت 12 ظهر تا 11 شب

پد تای شاپ (Pad Thai Shop) از بهترین رستوران های قدیمی پوکت تایلند

بهترین رستوران های پوکت تایلند: پد تای شاپ

اگر به دنبال این هستید که غذای سنتی تایلندی ها، «پاد تای»، را در یکی از رستوران های محلی و قدیمی، با مزه ای واقعی بخورید، به جای یکی از چند رستوران لاکچری پوکت به «پاد تای شاپ» بروید. این رستوران در یکی از خیابان های پشتی ساحل کارون قرار داشته، کوچک است و ظاهری کاملا معمولی دارد. اما اجازه ندهید ظاهر معمولی اش شما را گول بزند. همان طور که از نام این رستوران پیداست، بهترین و اصیل ترین غذایی که در آن سرو می شود پاد تای تایلندی است. پس فرقی ندارد قبلا این غذا را امتحان کرده اید یا اینکه به دنبال تجربه ای جدید هستید؛ بهترین جا برای خوردن پای تای، پاد تای شاپ است. البته در این رستوران به غیر از پاد تای غذاهای دیگری هم سرو می شوند؛ از جمله سوپ نودل گوشت و پاد سی ایو.

  • ساعت فعالیت رستوران: دوشنبه تا شنبه ها از ساعت 7 صبح تا 5 غروب. یکشنبه ها بسته است.

لا گائتانا، رستورانی ایتالیایی

بهترین رستوران های پوکت تایلند: لا گائتانا

یکی از بهترین رستوران های ایتالیایی پوکت، لا گائتانا است. این رستوران که خانوادگی اداره می شود، ممکن است کوچک باشد اما برای بشقاب های خوشمزه ای که سرو می کند ستاره میشلین گرفته و همین نشانه ای است از کیفیت و طعم عالی غذاهایش! در این رستوران می توانید انواع و اقسام غذاهای کلاسیک ایتالیایی، خصوصا غذاهای کلاسیک جنوب شرقی این کشور را امتحان کنید. غذاهایی مانند پاستا، لمونچلو و ژلاتو از معروف ترین و بهترین غذاهای این رستوران هستند که به صورت خانگی آماده می شوند. البته که لا گائتانا بهترین نوشیدنی های دنیا را هم برای مهمان هایش سرو می کند. جدایی از غذاها و نوشیدنی های مثال زدنیِ این رستوران ایتالیایی، اتمسفر لا گائتانا هم خیلی گرم و دنج است. دیزاین این رستوران، هنری و پر از ترکیبِ رنگ های زیباست. ترکیب غذای عالی و اتمسفر دلنشین همان چیزی است که توریست ها می پسندند! پس یک بار هم که شده باید لا گائتانا را امتحان کرد!

  • ساعت فعالیت رستوران: دوشنبه ها، سه شنبه ها و جمعه ها از ساعت  12 ظهر تا 2 بعد از ظهر و از ساعت 6 غروب تا 10 شب. پنجشنبه ها، شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 6 غروب تا 10 شب. چهارشنبه ها بسته است.

مام تریز کیچن (آشپزخانه مامان تری)

بهترین رستوران های پوکت تایلند: مام تریز کیچن

مام تریز کیچن (Mom Tri’s Kitchen) یا همان آشپزخانه مامان تری، یکی از قدیمی ترین رستوران های پوکت است که در ساحل کاتا نوی قرار دارد. این رستوران یکی از اولین رستوران های جزیره بود که غذای اصلیل تایلندی سرو می کرد. بنابراین یکی دیگر از رستوران هایی که باید امتحان شوند مام تریز کیچن است. امروز، منوی این رستوان شامل هر نوع غذایی می شود؛ از کلاسیک ترین و اصیل ترین غذاها در تایلند گرفته تا ترکیبی از خلاقیت های مدرنِ طعم و چاشنی در این سرزمین. یکی از محبوب ترین بشقاب های این رستوران که هرگز نباید از دستش داد، ماهی تن پروونشال است با پوره هویج، رست فلفل زرد و کچاب گوجه گیلاسی!

تمام بشقاب های این رستوران نه تنها خیلی خوشمزه هستند، بلکه با بهترین دیزاین روی میز مهمان ها آورده می شوند. اگر بخواهید بدانید چرا این رستوران را در چنین لیستی جای گرفته است باید به بیش از 750 غذای خوشمزه موجود در منو و نوشیدنی های سردخانه این رستوران اشاره کنم که کم نظیر نه، بی نظیر هستند! علاوه بر این باید اعتراف کرد که دیزاین و طراحی رستوران هم به اندازه خودِ غذاها عالی است. این رستوران روی صخره ای کوچک با ویو خیره کننده ای از دریا قرار داشته و می توان بهترین غذاهای تمام تایلند را در آن امتحان کرد.

  • ساعت فعالیت رستوران: همه روزه از 12 ظهر تا 10 شب

رستوران آکوا

بهترین رستوران های پوکت تایلند: رستوران آکوا

یکی دیگر از رستوران هایی که هر توریستی باید در لیست تجربه کردن هایش داشته باشد، رستوران آکوا (acqua) است. این رستوران ایتالیایی برای غذاهای خوشمزه و محیط عالی اش برنده جایزه شده و در ساحل کالیم، کمی دورتر از ساحل پاتونگ، دریای آندامان قرار دارد. دیزاین این رستوران بسیار زیبا و محیط آن بسیار تمیز است. ترکیب این فاکتورها در کنار هم باعث می شوند تجربه غذا خوردن در آکوا برای هر توریستی با هر سلیقه ای عالی باشد. هر بشقاب این رستوران با سلیقه خاص سرآشپز آلساندرو و تیمش دیزاین شده و روی میزها ظاهر می شود. غذاها با دقت بسیاری آماده می شوند؛ بنابراین هم از طعم اصیل ایتالیایی لذت خواهید برد هم دیزاین ایتالیایی! تن ماهی زرد باله و ماهی شمشیری کارپاچیو با کَبَر (گونه ای گیاه از راسته کلم سانان) پانتلیایی (منطقه ای در ایتالیا) و گوجه گیلاسی را در این رستوران از دست ندهید.

  • ساعت فعالیت رستوران: همه روزه از ساعت 5/5 غروب تا 11 شب

کلام آخر…

رستوران هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردم غذاهایی متفاوت در محیط هایی متفاوت ارائه می دهند؛ از تایلندی اصیل گرفته تا ایتالیایی! اما همگی یک چیز به اشتراک دارند؛ و آن هم چیزی نیست جز، طعم عالی!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو