درمان دیسک کمر با لیزر، بدون نیاز به جراحی

11

1401/8/15

14:01


در گذشته اکثر افرادی که دچار دیسک کمر و به دنبال درمان کمردرد بودند در نهایت چاره‌ای جز عمل جراحی نداشتند، همچنین امکان درمان قطعی پس از عمل نیز وجود نداشت.

درمان دیسک کمر با لیزر، بدون نیاز به جراحی

در گذشته اکثر افرادی که دچار دیسک کمر و به دنبال درمان کمردرد بودند در نهایت چاره‌ای جز عمل جراحی نداشتند، همچنین امکان درمان قطعی پس از عمل نیز وجود نداشت.

اما امروزه با تکنیک‌های پیشرفته‌ای که متخصصین درد برای بیماران در نظر گرفته‌اند، سعی بر این دارند با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و موثرترین راهکارها، درمانی را برای بیماران در نظر بگیرند تا به صورت بسته و همراه با کمترین عوارض درمانی باشد.

امروزه درمان دیسک کمر با لیزر محبوبیت زیادی بین بیماران پیدا کرده است؛ چراکه طی این روش می‌توانند با روشی کاملا بسته و حداقل تهاجمی دیسک کمر را درمان کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

این روش برای افرادی که دچار فتق دیسک کمر یا تنگی کانال نخاعی هستند، می‌تواند روش درمانی بسیار موثری باشد.

درمان دیسک کمر با لیزر، بدون نیاز به جراحی

میزان موفقیت نتیجه لیزر دیسک چقدر است؟

این عمل بسته به همان اندازه جراحی باز می‌تواند نتیجه موفقیت آمیزی به همراه داشته باشد، با این تفاوت که دوره بهبودی کوتاه‌تری دارد و همچنین عوارض ناشی از این روش درمانی به مراتب کمتر از جراحی باز است.

به همین جهت در صورتی که بیمار شرایط انجام این روش درمانی را داشته باشد، قطعا این راهکار به او برای درمان توصیه می‌شود.

به طور مثال بیماری‌هایی از جمله دژنراتیو ستون فقرات باید تحت عمل جراحی باز درمان شود؛ اما بیماری‌هایی مانند فتق دیسک کمر بهتر است با لیزر دیسک درمان شود.

از مزایای این روش درمانی نسبت به روش درمانی باز می توان به چنین مواردی اشاره کرد:

  • پرداخت هزینه کمتر برای درمان
  • روند بهبودی سریع‌تر
  • تجربه خونریزی بسیار کمتر
  • ایجاد برش کمتر
  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • بدون آسیب به بافت سالم
  • عدم نیاز بیمار برای بستری شدن
  • بدون برش و اسکار
  • پروسه انجام لیزر دیسک چگونه است؟

    هدف از انجام لیزر دیسک، تبخیر بخشی از بیرون زدگی دیسک است. لیزر دیسک، پروب لیزری است که در فضای بین مهره قرار داده می‌شود.

    این روش درمانی تحت بی حسی موضعی و تزریق آرامبخش برای بیمار انجام می‌گیرد. سپس تحت هدایت فلوروسکوپی یک سوزن نخاعی به قسمت هسته دیسک وارد می‌شود و فیبر نوری از طریق سوزن وارد خواهد شد.

    در واقع انرژی لیزر به واسطه فیبر نوری برای تبخیر بخشی از دیسک بیرون زده وارد خواهد شد. نکته مهم دیگری که در خصوص این روش درمانی وجود دارد این است که از عود مجدد این بیماری جلوگیری می‌شود.

    زمان بهبودی پس از لیزر دیسک کمر چقدر است؟

    همانطور که گفتیم طی این روش هیچ اقدام تهاجمی صورت نمی‌گیرد، در نهایت خونریری و جراحتی وجود ندارد، به طبع بیمار به زمان کمتری برای رسیدن بهبودی نیاز خواهد داشت.

    زمان بهبودی بیمار پس از لیزر دیسک کمر برخلاف جراحی باز کمتر از 6 هفته است. در صورتی که عمل جراحی باز برای بهبود دیسک کمر انجام دهید به زمان حدود 3 تا 6 ماه نیاز دارید.

    معمولا افراد اگر شغل سنگینی نداشته باشند، می‌توانند یک هفته پس از درمان با مشورت پزشک به محل کار خود بازگردند.

    هزینه لیزر دیسک کمر چقدر است؟

    از آنجایی که این روش درمانی پروسه کوتاهی برای درمان دارد، از هزینه کمتری نسبت عمل جراحی برخوردار است.

  •  

    در طی عمل جراحی باز بیمار نیاز به بیهوشی عمومی دارد و همچنین اقدامات بیشتری برای بیمار انجام می‌گیرد. علاوه بر این باید مراحل بیشتری را برای درمان از جمله بستری شدن در بیمارستان بگذارند، به همین جهت بیمار متحمل هزینه‌های بیشتری می‌شود.

    در حالی که افرادی که لیزر دیسک را برای درمان کمردرد انجام می‌دهند، نیازی به پرداخت هزینه‌هایی از جمله بستری شدن در بیمارستان، هزینه بیهوشی و... ندارند، در نهایت از هزینه کمتری برخوردار خواهد بود.

  • برای مطلع شدن از هزینه دقیق لیزر دیسک کمر برای درمان کمردرد باید به صورت حضوری به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید؛ چرا که عواملی مختلفی می‌تواند تعیین‌کننده قیمت باشد که این موارد به شرح زیر است:

  • شهری که سکونت دارید.
  • کلینیکی که مراجعه می‌کنید.
  • مهارت و تجربه پزشک در زمینه لیزر دیسک و درمان کمردرد نیز در تعیین قیمت موثر است.
  • و...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو