سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت ؛ آقای رئیس جمهور پاسخی نداشت!

منبع: تکراتو

14

1401/8/15

15:32


سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده است. به نظر می‌رسد رئیس جمهور در حال حاضر در این باره تصمیم خاصی ندارد.

سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت ؛ آقای رئیس جمهور پاسخی نداشت!

سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده است. به نظر می‌رسد رئیس جمهور در حال حاضر در این باره تصمیم خاصی ندارد.

غلامرضا نوری نماینده مجلس، از سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت صحبت کرد. این نماینده مجلس، دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت را حق همه کاربران دانست. در ادامه نوری، عدم دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت در کشور را با طرح صیانت مقایسه کرد و آنها را عامل آسیب به کشور دانست.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت

هفته گذشته اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی جلسه‌ای برگزار کردند که بر اساس روایت این نماینده مجلس، در آن انتقاداتی نسبت به محدودیت‌های اخیر اینترنت مطرح شده است. «غلامرضا نوری» عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به این موضوع در گفتگو با ایلنا گفت:

من بحث فضای مجازی را در آن جلسه مطرح کردم و به رئیس‌جمهور گفتم محدودیت‌هایی که در روزهای اخیر برای اینترنت پیش آمده و بعضاً برخورد‌های موردی که با برخی از فعالان در این حوزه شده است، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را با مشکل مواجه کرده است. این شرکت‌ها در حقیقت پیشران‌های اقتصادی ما در این حوزه هستند و در حال تعدیل نیرو یا تعطیلی کلی کسب‌و‌کار خود هستند. حتی بعضی از متخصصان این شرکت‌ها دارند مهاجرت می‌کنند و کشور آسیب می‌بیند.

سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت

البته به گفته نوری در حین طرح این صحبت‌ها، نماینده دیگری از اقدام شجاعانه دولت و رئیس‌جمهور با این عنوان که «شما نوجوانان و جوانان کشور را از دست فضای مجازی رها کردید» تشکر کرد؛ او از رئیسی خواست همین راه را ادامه دهد که البته در این زمینه هم رئیس جمهور اظهارنظری مبنی بر رد یا تایید این صحبت‌ها نداشت.

سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت اقدامی تعجب‌آور است. عضو کمیسیون طرح صیانت در پاسخ به این سوال که برداشت او از این سکوت چیست و آیا محدودیت‌ها پایدار است، گفت: «امیدوارم کسب‌و‌کارها و مردم را درک کرده و بیش از این در این حوزه به کشور خسارت و آسیب وارد نکنند. امیدوارم دسترسی‌ها و گردش آزاد اطلاعات در کنار تقویت پلتفرم‌های داخلی فراهم شود، الان بعضا داخلی‌ها هم گله‌مند هستند و مشکل دارند.»

غلامرضا نوری با بیان اینکه هیچگاه طرفدار ولنگاری در فضای مجازی نیست و علاقمند است که مانند خیلی از کشور‌ها این حوزه قانون‌مند شود، عنوان کرد:

شاه‌بیت قوانین آن‌ها تعامل در حوزه اینترنت و ارتباطات با دنیا است نه تقابل. با این تعاملات می‌توانند اهداف و برنامه‌های خودشان، منافع مردم و امنیت خودشان را در فضای مجازی پیگیری کنند و می‌توانند با تعرفه‌گذاری‌ها پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنند.

وی تاکید کرد بایستی حق اساسی مردم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، به رسمیت شناخته شود: «این باید مطلع آن قانونگذاری باشد و در قالب آن به مسائلی همچون امنیت کاربران و مسائل امنیتی کشور هم پرداخته شود و همه این دغدغه‌ها باید تامین شود. اما اگر سبک و سیاق مانند طرح صیانت و صرفا برای مسدودی و آنچه که الان با آن مواجه هستیم باشد، قطعا کشور آسیب می‌بیند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت چیست؟ لطفا نظرات خود در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو