سایت‌های همسریابی برای ازدواج، خوب است یا بد؟

سایت‌های همسریابی برای ازدواج، خوب است یا بد؟


منبع: دلتا پیام

21

1401/8/15

15:45


همیشه هدفی که از توسعه تکنولوژی وجود داشته است این بوده که به رفاه و راحتی زندگی انسان‌ها کمک کند. اما در همه زمینه‌ها و همیشه این اتفاق نیفتاده و مواقعی نیز بوده که مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

همیشه هدفی که از توسعه تکنولوژی وجود داشته است این بوده که به رفاه و راحتی زندگی انسان‌ها کمک کند. اما در همه زمینه‌ها و همیشه این اتفاق نیفتاده و مواقعی نیز بوده که مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

سایت های همسریابی برای ازدواج

۸۱ / ۱۰۰

آشنایی اینترنتی به قصد ازدواج یکی از مواردی است که تکنولوژی در آن موفق نبوده است. اما نه تنها کارها را راحت‌تر نکرده است بلکه مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان تاثیر سایت های همسریابی برای ازدواج می‌پردازیم.

سایت های همسریابی برای ازدواج

با پیشرفت تکنولوژی و رخنه کردن گوشی‌های موبایل بیش از پیش، سایت‌ها و گروه‌هایی تحت عنوان همسریابی به‌وجود آمدند و زمینه‌ساز به‌وجود آمدن اصطلاحی تحت عنوان ازدواج اینترنتی شدند.

آیا همسریابی در فضای مجازی صحیح است؟

هیچ چیز خوب و یا بد مطلق نیست. اگر بخواهیم منصف باشیم انتخاب همسر از طریق ازدواج اینترنتی خوبی‌هایی نیز دارد ولی در مقابل بدی‌های آن امتحان کردنش اصلا نمی‌ارزد. البته باید بگویم تجربه ازدواج اینترنتی تا حد زیادی به آداب و رسوم و فرهنگ مرتبط است زیرا طبق تحقیقات و نتایج آن‌ها اینگونه ازدواج در کشورهای اروپایی و آمریکایی موفق‌تر بوده است.

سایت های همسریابی برای ازدواج

گسترده بودن فضای مجازی

طبیعتا همه افراد در شهرهای بزرگ یا خانواده‌های شلوغ به دنیا نیامده‌اند و ممکن است شرایط به‌گونه‌ای فراهم نباشد که بتوانند با افراد زیادی آشنا شوند. اما فضای مجازی این مشکل را برطرف کرده است و این محدودیت‌ها را ندارد. شما می‌توانید با هرکس حتی در نقاط دور از خودتان آشنا شوید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب رازهایی درباره مردان که زنان قطعا نمی دانند سر بزنید.

سرعت بالای آشنایی از نکات سایت های همسریابی برای ازدواج

در دنیای حقیقی آشنا شدن با افراد مختلف زمان‌بر است و اگر بخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد. در صورتی که فضای مجازی به این گونه نیست و تجربه نشان داده است معمولا افراد در فضای مجازی خیلی راحت‌تر به سراغ اصل مطلب می‌روند و خواسته خود را بیان می‌کنند.

عدم توانایی برقراری ارتباط

ممکن است که همه شرایط برای شما در دنیای حقیقی فراهم باشد و شما گزینه‌های زیادی را برای انتخاب داشته باشید. ولی به دلیل اینکه فردی خجالتی هستید و مهارت‌های ارتباطی ضعیفی دارید به آشنایی از طریق چت برای ازدواج روی می‌آورید. باید در نظر داشته باشید تا وقتی که مشکل ارتباطی خود را حل نکنید به ازدواج اینترنتی موفق دست نخواهید یافت.

سایت های همسریابی برای ازدواج

تصویرسازی زیبا از نکات سایت های همسریابی برای ازدواج

در پشت صفحه گوشی می‌توانید تصویر بسیار زیبایی از خودتان بسازید و عیب‌ها و کاستی‌های خودتان را پوشش دهید. در صورتی که اگر بخواهید در فضای حقیقی این کار را انجام دهید غیر ممکن خواهد بود. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها می‌گوید در یک رابطه اشتباه هستید سر بزنید.

اطلاعات غلط، اصلی‌ترین مشکل ازدواج اینترنتی

آشنایی برای ازدواج در فضای مجازی مشکلات خاص خودش را دارد و مسائلی وجود دارد که باعث می‌شود اینگونه ازدواج‌ها موفقیت‌آمیز نباشند. عدم صداقت در بین کسانی که خواهان آشنایی از طریق ازدواج‌های اینترنتی هستند باعث شده است که تنها درصد کمی از اینگونه رابطه‌ها به ازدواج ختم شوند. افرادی که در این فضا وجود دارند سعی می‌کنند همیشه یک تصویر ایده‌آل از خودشان به نمایش بگذارند. آن‌ها درمورد تحصیلات، شرایط اقتصادی، مشخصات ظاهری، خانواده و حتی محل زندگی خود دروغ می‌گویند. ساده‌ترین دروغی که در فضای مجازی پیدا می‌کنید عکس پروفایل افراد است که آنقدر دستخوش تغییر می‌شود که هیج شباهتی به خودشان ندارد.

وابستگی احساسی، مشکل اصلی

کمی که از آشنایی اینترنتی برای ازدواج می‌گذرد دو طرف به یکدیگر عادت می‌کنند و درحقیقت آن تصویر زیبایی که برای یکدیگر درست کرده‌اند را می‌پسندند. این آشنایی و احساس نزدیکی تا حدی پیش می‌رود که تصمیم می‌گیرند در دنیای واقعی یکدیگر را ببینند. پس از مدتی که از آشنایی می‌گذرد تصمیم می‌گیرند تا رابطه‌شان را جدی‌تر کنند به همین دلیل به فکر ازدواج می‌افتند.

ازدواج اینترنتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز نباید با این افراد وارد رابطه‌ عاطفی شوید را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو