آنچه می خواستید در مورد آرت دبی بدانید اما می ترسیدید بپرسید

منبع: ایران آرت

26

1401/8/15

16:01


آرت دبی (3 تا 5 مارس 2023 مصادف با 12 تا 14 اسفند ماه 1401) در مدینه جمیرا دبی برگزار خواهد شد .

ایران آرت : محمد یوسف در گلف تودی نوشت: آرت دوبی؛ یکی از پلتفرم های جهانی پیشرو برای هنر و هنرمندان مننطقه خاورمیانه و آسیا محسوب می شود .

این رویداد جهانی در چهار بخش هنر معاصر، هنر مدرن، باوابا و هنر دبی دیجیتال باحضور بیش 100 گالری از 43 کشور برپا خواهد شد .

در این دوره 30 شرکت کننده برای اولین بار حضور خواهندداشت و بیش از 60 درصد برنامه های ویژه این آرت دوبی از هنر کشورهای درحال توسعه گرفته شده تا جایگاه نمایشگاه به عنوان یک بازار پیشرو برای هنر این منطقه تأیید شود.

پابلو دل وال؛مدیر هنری آرت دبی گفت: «آرت دبی یک نمایشگاه جهانی است و ما در این دوره برنامه های بسیار قوی و با اهمیتی را دریافت کردیم که خوئ نشان دهنده اهمیت روزافزون هنر دبی به‌عنوان رویداد هنری برتر منطقه، دروازه ورود به کشورهای در حال توسعه و بلوغ هنری این کشور  است.»

وی ادامه داد : « دبی به سرعت در حال تبدیل به یک مرکز مالی و فناوری جهانی است . شهر در حال شکوفایی است و مکانی است که نسل‌های مختلف مردم از سراسر جهان آن را خانه می‌نامند. آرت دوبی معاصر در سال جاری هنرهای معاصر پیشرفته را از 72 گالری از 33 کشور با تمرکز ویژه بر هنر و هنرمندان کشورهای در حال توسعه  ارائه خواهد داد.»

رویکرد این اتفاق مهم هنری در این دوره بر این است که فضای بیشتری را به گالری‌های آسیای جنوبی و آفریقا اختصاص داده است .

در آرت دوبی پیش رو، ما شاهد  حضور 21 گالری مستقر در دوبی هستیم که این بیش از هر زمان دیگری است و هدف انعکاس، رشد مداوم اکوسیستم هنری دبی و اهمیت روزافزون امارت به عنوان یک مرکز خلاق و فرهنگی جهانی است.

در ضمن این نمایشگاه ، نمایش دهنده بازگشت هنر دبی دیجیتال است که در نمایشگاه سال 2022 راه اندازی شد. این بخش که توسط مربی و نویسنده هنر اهل سنگاپور، کلارا چه وی په اداره می‌شود، فیزیکی تصویری 360 درجه سالانه از منظره هنر دیجیتال ارائه می دهد. پل هایی را بین دنیای هنر و فناوری ایجاد می کند و چگونگی استفاده هنرمندان از فناوری های جدید و همه جانبه را برای فروپاشی مرزهای دنیای هنر سنتی بررسی می کند. در حاشیه این برنامه نشست های کارشناسانه و گسترده ای در این خصوص خواهیم داشت .

یادآور می شویم که آرت دبی اولین نمایشگاه هنری بود که بخش دیجیتال اختصاصی را راه‌اندازی کرد و خانه جدیدی برای هنرمندانی که در طیف گسترده‌ای از رسانه‌های دیجیتال کار می‌کردند، ساخت.

گفتنی است،آرت دوبی تحت حمایت «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی برگزار می شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو