خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | اجرای رتبه بندی معلمان سلیقه ای شد

16

1401/8/15

18:49


ویدئویی از شهاب حسینی در فضای مجازی منتشر شده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است و حواشی زیادی بدنبال داشته است

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | اجرای رتبه بندی معلمان  سلیقه ای شد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان مهرآفرین بدون قید و شرط و آزمون رتبه بندی می‌شوند و این حداقل گامی است که ‌می‌توان برای رضایت نسبی این عزیزان برداشت تا با این اقدام انگیزه‌مند در کلاس درس حاضر شوند.

کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: فرایند تعلیم و تربیت را فرایندی چندبعدی می‌دانم که عناصر و منابع انسانی موثر در آن فقط به معلمان خلاصه نشده و از مدیر و معاونین مدارس تا حتی نیروی خدماتی مدرسه و حتما کادر اداری و ستادی در آموزش، دستیاران معلم محسوب می‌شوند.

وی افزود: هر کس که در فرایند تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کند باید در فرایند رتبه بندی یا معادل آن شامل افزایش دریافتی قرار بگیرد.

سرمدی واله با بیان اینکه ستادهای آموزش و پرورش به‌عنوان هسته‌های برنامه ریزی حتما باید انگیزه لازم را به عنوان بازوی اجرایی داشته باشند و دولت هم باید این امر را بپذیرد، خاطرنشان کرد: اگر چه دارای محدودیت منابع هستیم اما در این زمینه هر میزان هزینه شود سرمایه گذاری پرسود و مطمئن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رکن رکین توسعه جامعه بوده و باید با دید حاکمیتی و با رویکردهای نو به دنبال بهبود فرآیندهای آموزش بود، خاطر نشان کرد: رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شده و آموزش و پرورش باید در اجرای آن سلیقه را تعطیل و به قانون عمل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

رتبه بندی معلمان

بر اساس اخبار رتبه بندی معلمان مشکل برخی همکاران که در لیست تایید مدارک در سامانه hrm مدیران مدارس نیستند ، به این دلیل است که مدیر مدرسه سال قبل ( ۱۴۰۰/۴۰۱) ابلاغ همکار را در سامانه سیدا تایید نکرده است .

پس از تایید ابلاغ، اسم همکار در سامانه hrm رویت میشود ( در صورتی که همکار در سامانه RTB.MEDU.IR تایید نهایی را زده باشد ) و مدیر می تواند مستندات را مشاهده و تایید کند.

صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: از روز جمعه، ششم آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس را برای اظهار نظر، ارزیابی مدارک و مستندات معلمان و مشمولان رتبه‌بندی باز کرده‌ایم و تا شب گذشته (دوشنبه،نهم آبان ماه)، مدارک و مستندات ۲۳۵ هزار نفر ارزیابی شد و مدیران مدارس راجع به شایستگی‌های معلمان اظهار نظر کردند.

وی افزود: این مهلت تا آخر هفته برقرار است و مدیران مدارس باید تلاش کنند تا آخر هفته راجع به مدارک، مستندات و شایستگی‌های معلمانی که مشمول هستند اظهار نظر کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای نیز فعال می‌شود تا به طور موازی هم مدیران اظهار نظر و هم ارزیابان حرفه‌ای ورود کنند گفت: فرصت زیادی نداریم و از مدیران مدارس می‌خواهیم ظرف این چند روز زمان بگذارند و تلاش کنند تا بتوانیم سایر فرایندها را از هفته آینده انجام دهیم.

ستاری‌فرد ادامه داد: می‌دانیم که مدیران مدارس گرفتاری‌های دیگری هم دارند، اما اگر می‌خواهیم کار با سهولت بیشتر پیش برود نیاز است که با اقدامی جهادی در این بازه زمانی ورود کرده و نسبت به ارزیابی مدارک معلمان اقدام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو