انواع پروفیل آلومینیوم

13

1401/8/15

18:49


ویدئویی از شهاب حسینی در فضای مجازی منتشر شده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است و حواشی زیادی بدنبال داشته است

انواع پروفیل آلومینیوم

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

چکیده : راهنمای خرید انواع پروفیل آلومینیوم با بهترین آلیاژ و قیمت عالی | جهان آلومینیوم تولیدکننده انواع ورق و پروفیل آلومینیوم

 

پروفیل آلومینیوم چیست؟

در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل آلومینیوم شامل انواع مختلفی می‌باشد. اصلی‌ترین کاربرد پروفیل ها برای ساخت درب و پنجره‌های فلزی می‌باشد.

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است. از ویژگی‌های مهم آلومینیوم، سبک وزنی و قابلیت عدم زنگ‌زدگی می‌باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می‌آید.

 

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم میتوانید از مجموعه جهان آلومینیوم استعلام آنلاین بگیرید.

تولید پروفیل آلومینیوم، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیوم نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند. سپس آن را از میان قالب‌های مخصوصی حرکت می‌دهند. به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل می‌یابد و به اشکال مورد نظر درمی‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییرشکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

 

 

انواع پروفیل آلومینیومی

  • لوله آلومینیوم

  • نمایه مربعی

  • پروفیل آلومینیوم SD

  • نمایه RCW

  • بخش درب

  • نمایه لوور

  • بخش T

 

 

بسته به کاربرد، انواع پروفیل آلومینیومی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. پروفیل ها یا مقاطع عرضی آلومینیوم می‌توانند ضخامت‌های متنوعی داشته باشند، که در ارائه فرم یا عملکرد به یک ساختار خاص نیز بسیار مهم است. تولیدکنندگان از استفاده مواد آلومینیوم در تولید پروفیل عمدتاً به دلیل خواص بسیار آن لذت زیادی برده‌‌اند. این انعطاف پذیر، سبک وزن و بسیار متنوع است. همچنین گزینه‌ای کم هزینه برای افزودن دوام و فونداسیون به یک سازه ارائه می‌دهد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت روز انواع پروفیل آلومینیوم با شماره های زیر تماس بگیرید.

  • 021-33948542
  • 09123040341

پروفیل های آلومینیومی معمولاً از طریق اکستروژن فلزی ساخته می‌شوند. این شامل عبور یک شمش آلومینیومی به قالب ابزاری است که دارای سطح مقطع خاص است. محصول اکسترود شده به دست آمده می‌تواند در قطعات کوچک از نسخه‌های درازتر تولید شود، زیرا هر دو امکان پذیر است. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت که انواع پروفیل های آلومینیومی محصول فرآیند اکستروژن هستند.

 

 

پروفیل آلومینیوم: پرتو توخالی

تنها بر اساس نام، پروفیل های آلومینیومی پرتو توخالی به یک تیر توخالی از آلومینیوم اشاره می‌کنند که مقطع خاصی ندارد. اینها معمولاً به عنوان بخشی از تأسیسات مدولار، به ویژه در طراحی ساختمانی یافت می‌شوند.

تیرهای آلومینیومی توخالی می‌توانند در اشکال مختلف با زیر طبقه بندی‌های خاص برای هر کدام باشند. این تیرها ممکن است به شکل تیرهای مستطیلی، مربعی شکل، یا با بالا/پایین توخالی باشند. نتیجه تیری است که می‌تواند به عنوان بخشی از چارچوب پشتیبانی برای ساختمان ها، پل‌ها و دیگر انواع کاربردهای صنعتی استفاده شود. آنها در ارائه پشتیبانی افقی به ویژه در مواجهه با بارهای سنگین بسیار مفید هستند.

 

پروفیل آلومینیوم: نمایه مربعی

پروفیل های آلومینیومی مربع را می‌توان به عنوان متعلق به یک زیربخش از آلومینیوم پرتو توخالی طبقه بندی کرد. آنها در کاربردهای مشابه با پرتوهای توخالی استفاده می‌شوند - بارزترین تفاوت در این است که می‌توانند پشتیبانی پایدارتری ارائه دهند.

پروفیل های مربعی را می‌توان به عنوان بخشی از یاتاقان‌های بار دیوار و همچنین ستون‌ها و ستون‌های نگهدارنده یافت. بسته به فرآیند ساخت، آنها را می‌توان به صورت یکپارچه یا بدون درز ساخت. این شامل یک فرآیند غیر وقت گیر است که به طور مداوم یک ورق آلومینیومی را مسطح می‌کند و گوشه‌ها را به هم می‌پیوندد تا یک مربع تشکیل شود. یک نقطه سوراخ کننده با فشار بالا از وسط پروفیل عبور داده می‌شود تا لبه‌های داخلی صاف شود.

 

 

پروفیل آلومینیوم: SD

پروفیل های آلومینیومی نه تنها در کاربردهای بزرگتر، بلکه در مقیاس کوچکتر نیز مفید هستند. در واقع، آنها همچنین به عنوان بخشی از قاب پنجره به طور گسترده استفاده می‌شوند. جدای از سبکی و انعطاف پذیری آلومینیوم، مقاومت آن در برابر خوردگی نیز یکی از دلایلی است که آنها می‌توانند به عنوان قاب پنجره پایدار عمل کنند.

پروفیل های SD بهترین انتخاب را برای قاب‌های پنجره کشویی دارند . پنجره‌ها دائماً در معرض عناصر مختلفی هستند که در محیط خارجی یافت می‌شوند، مانند گرد و غبار، باران و دمای بالا. هم عملکرد کشویی پروفایل SD و هم توانایی مقاومت در برابر انواع مختلف هوا، آن را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

 

پروفیل آلومینیوم: نمایه RCW

پروفیل های آلومینیوم RCW در ساختمان‌های بلند به وفور یافت می‌شوند و معمولاً روی دیوارهای پرده یا مولیون‌ها اعمال می‌شوند. اینها معمولاً هیچ عملکرد ساختاری ندارند، زیرا استفاده اصلی آنها برای ایجاد مانعی برای ورود عناصر محیطی به داخل ساختمان است.

دیوارهای پرده معمولاً با اسکلت آلومینیومی ساخته می‌شوند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. مهم است که این پروفیل ها دارای اجزای لازم برای جلوگیری از ورود اشیاء ناخواسته به فضای داخلی ساختمان باشند. این یکی از محرک‌های اصلی است که چرا پروفیل های RCW معمولاً با مواد دیگری نصب می‌شوند که به جلوگیری از وقوع نشت کمک می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

همچنین به عنوان بخش ED نامیده می‌شود، بخش‌های درب آلومینیومی پروفیل هایی هستند که در درب‌های شیشه‌ای سنگین ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. آنها بخشی از مکانیسم کل درب‌های فشاری هستند و اغلب به عنوان یک سیستم کامل عمل می‌کنند.

درب‌های شیشه‌ای که دارای مکانیزم فشاری هستند در انواع مختلف فضاهای تجاری یافت می‌شوند. طراحی بی‌شک کلاسیک آن بر فرم و همچنین عملکرد آن دوچندان می‌شود. بخش‌های آلومینیومی درب به شدت مواد شیشه را در جای خود محکم می‌کند تا از سقوط یا واژگون شدن ناگهانی آن جلوگیری کند.

پروفیل آلومینیوم: نمایه لوور

لوور به آرایشی اطلاق می‌شود که در آن لت‌ها در فواصل افقی منظم از یکدیگر و با زاویه به هم متصل می‌شوند. آنها به شکل پرده‌های پنجره یا کرکره در می‌آیند. به دلیل ساختار، لوورها عمدتاً برای عبور نور طبیعی یا تهویه استفاده می‌شوند. آنها همچنین به جلوگیری از ورود زباله به داخل ساختمان کمک می‌کنند.

لوورهای آلومینیومی را می‌توان در طرح‌های سفارشی مختلف، بسته به نیاز ساختمان، تولید کرد. جنس آلومینیوم، در حالی که می‌تواند تهویه طبیعی و خنک را در داخل ایجاد کند، به جلوگیری از ورود آب نیز کمک می‌کند. همچنین لایه‌ای از حریم خصوصی را به فضای ساختمان اضافه می‌کند، زیرا نوارهای زاویه‌دار دید را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

 

پروفیل آلومینیوم: بخش T

پروفیل های مقطع T دقیقاً همین هستند - یک محصول اکسترود شده آلومینیومی T شکل که در جهات مختلف پشتیبانی می‌کند. مقاطع T به طور خاص شامل اجزایی مانند دهانه، فلنج‌های افقی و تارهای عمودی هستند.

ساختار این نوع پروفیل آلومینیومی به این معنی است که می‌توان آن را در گوشه‌ها و به عنوان بخشی از شبکه خرپایی یافت. به راحتی می‌توان آن را با سایر پروفیل های آلومینیومی مانند تیر توخالی و پروفیل مربعی نصب کرد. برای افزایش دوام بیشتر، اتصالات نیز به بخش‌های T متصل می‌شوند تا سطح پشتیبانی را نیز بهبود بخشند.

استفاده از آلومینیوم در ساخت و ساز صرفاً از پشتیبانی معماری فراتر رفته و از محافظت در برابر عناصر خارجی فراتر رفته است. شکی نیست که این پروفیل های اکسترود شده یکی از بادوام ترین کاربردها برای آلومینیوم هستند.

 

ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم

1) مقاومت در برابر خوردگی

چگالی از پروفیل های اکستروژن به طور معمول فقط 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب است که حدود 1/3 فولاد، مس یا برنج است (به ترتیب 7.83 گرم در سانتی متر مکعب و 8.93 گرم در سانتی متر مکعب). آلومینیوم در اکثر شرایط محیطی، از جمله در هوا، آب (یا آب نمک)، پتروشیمی و بسیاری از سیستم‌های شیمیایی، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی نشان می‌دهد.

2) رسانایی

پروفیل آلومینیومی اغلب به دلیل رسانایی عالی استفاده می‌شود. بر اساس وزن مساوی، رسانایی آلومینیوم تقریبا دو برابر مس است.

3) هدایت حرارتی

رسانایی حرارتی آلیاژ آلومینیوم حدود 50 تا 60 درصد مس است که برای ساخت مبدل‌های حرارتی، اواپراتورها، وسایل گرمایشی، ظروف پخت و پز و همچنین سرسیلندر و رادیاتور خودروها مفید است.

4) غیر فرومغناطیس

پروفیل آلومینیوم غیر فرومغناطیسی است که یک ویژگی مهم برای صنعت برق و صنعت الکترونیک است. پروفیل های آلومینیومی خود اشتعال پذیر نیستند، که برای کاربردهایی که شامل جابجایی یا تماس با مواد قابل اشتعال و مواد منفجره است، مهم است.

5) ماشین کاری

ماشینکاری پروفیل آلومینیومی عالی است. در انواع آلیاژهای آلومینیومی فرفورژه و ریخته‌گری شده و همچنین در انواع حالت‌های این آلیاژها، ویژگی‌های ماشینکاری به شدت تغییر می‌کند که نیازمند ماشین‌ابزار یا تکنولوژی خاصی است.

6) شکل پذیری

استحکام کششی خاص، استحکام تسلیم، شکل پذیری و نرخ سخت شدن کاری مربوطه، تغییرات تغییر شکل مجاز را کنترل می‌کند.

7) قابلیت بازیافت

آلومینیوم بسیار قابل بازیافت است و خواص آلومینیوم بازیافتی تقریباً مشابه آلومینیوم اولیه است.

 

 

 

 

 

 

طبقه بندی پروفیل آلومینیوم بر اساس استفاده

1) ساخت پروفیل های آلومینیومی (تقسیم شده به درها و پنجره‌ها و دیوارهای پرده).

2) پروفیل آلومینیومی رادیاتور.

3) مشخصات آلومینیوم صنعتی عمومی: عمدتاً برای تولید و ساخت صنعتی مانند تجهیزات مکانیکی اتوماتیک، چارچوب پوشش و باز کردن قالب سفارشی توسط شرکت‌های مختلف با توجه به نیازهای تجهیزات مکانیکی خود مانند تسمه نقاله خط مونتاژ استفاده می‌شود. آسانسور، دستگاه توزیع کننده، تجهیزات تست، قفسه، در حالی که بیشتر در صنعت ماشین آلات الکترونیکی و اتاق عاری از گرد و غبار استفاده می‌شود.

4) مشخصات آلیاژ آلومینیوم برای ساختار وسیله نقلیه ریلی: عمدتاً برای ساخت بدنه وسیله نقلیه ریلی استفاده می‌شود.

5) پروفیل آلومینیومی که برای ساخت قاب عکس آلیاژ آلومینیوم، نصب انواع تابلوهای نمایشگاهی و تزئینی استفاده می‌شود.

جمع بندی

تا اینجا ما سعی کرید اطلاعات مناسبی را در مورد انواع پروفیل آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم. در حال حاضر مراکز مختلفی پروفیل آلومینیوم را تولید و بخش می‌کنند پیشنهاد ما به شما فروشگاه جهان آلومینیوم است در این مرکز شما می‌توانید انواع پروفیل آلومینیوم را با قیمت مناسب در یافت کنید.

جهت ارتباط با واحد فروش اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم شرکت جهان آلومینیوم از طریق شماره های زیر اقدام کنید.

  • 021-33948542
  • 09123040341

 

برچسب ها : پروفیل آلومینیوم,قیمت روز آلومینیوم,قیمت آلومینیوم,لوله آلومینیوم,ورق آلومینیوم,جهان آلومینیوم,قیمت ورق آلومینیوم

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو