5 دلیل سفر به استانبول به جای کیش

5 دلیل سفر به استانبول به جای کیش


منبع: همگردی

57

1401/8/15

19:37


۵ دلیل سفر به استانبول به جای کیش

کیش یکی از جزایر آب های خلیج فارس است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با توجه به آب و هوای گرم و شرجی کیش، مسافران ترجیح می دهند در فصل های سرد سال به این جزیره سفر کنند. از مهرماه تا اوایل بهار آمار خرید بلیط هواپیما کیش به بیشترین حد خود می رسد. در جزیره کیش جاذبه های گردشگری و دیدنی به قدر کافی وجود دارد و می توانید اوقات سرگرم کننده و جذابی را سپری کنید. جاذبه های تاریخی، مراکز خرید متنوع و همچنین امکان استفاده از تفریحات آبی در کنار قیمت مناسب باعث شده تا کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب شود.

استانبول نیز در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار داشته و تنها شهر بزرگ جهان است که در هر دو قاره آسیا و اروپا است. استانبول از شهرهای دیدنی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانی ها است. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه، تنگه بسفر و... اشاره کرد. بناهای تاریخی و چشم انداز های طبیعی استانبول، آمیخته ای از فرهنگ اسلامی و مدیترانه ای هستند که باعث شده تا سالانه گردشگران بسیاری از اقصاء نقاط جهان، به این شهر سفر کنند. در استانبول می توانید طیف گسترده ای از غذاهای ترکی را در انواع رستوران های لوکس بچشید.

دلیل اول: تجربه یک سفر خارجی

عوامل بسیار زیادی در تعیین نرخ بلیط هواپیما تاثیرگذار است که از جمله آن می توان به روز و ساعت پرواز، کلاس پروازی، ایرلاین انتخابی و نوع هواپیما اشاره کرد.

اختلاف زیادی میان نرخ بلیط استانبول و کیش وجود دارد و قیمت بلیط هواپیما استانبول چندین برابر بلیط هواپیمای کیش است. اما باید بدانید که هزینه تور گردشگری استانبول در بعضی فصول سال در مقایسه با تور هوایی کیش برابری می کند. جالب است بدانید که اکثر گردشگران ایرانی حاضرند که مقدار بیشتری هزینه کنند و یک سفر خارجی را تجربه کنند. به همین خاطر با وجود هزینه بالاتر سفر به استانبول، این مقصد گردشگری از جزیره کیش طرفداران بیشتری دارد.

در سفر به استانبول علاوه بر هزینه رزرو بلیط هواپیما، هزینه پاسپورت و عوارض خروج از کشور نیز وجود دارد، اما برای سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا نیست.

اگر هزینه سفر هوایی به استانبول برایتان زیاد است، می توانید از مسیر زمینی به شهر استانبول سفر کنید. در حال حاضر سفر زمینی فقط از طریق اتوبوس تهران به استانبول که هر روزه به حرکت دارد و یا خودرو شخصی امکان پذیر است.

تجربه غذاهای بی نظیر ترکی

دلیل دوم: تجربه غذاهای بی نظیر ترکی

در جزیره کیش رستوران های لوکس بسیاری وجود دارد که می توانید غذاهایی با کیفیت عالی را در این رستوران ها بچشید. اما هر منطقه از ترکیه دارای فرهنگ آشپزی متفاوتی است که باعث شده مواد اولیه و سبزیجات موجود در هر غذا مخصوص به همان منطقه باشد. در سفر به استانبول می توانید غذاهای بی نظیر ترکی را امتحان کنید. همچنین پیش غذاهای سردی با تنوع بالا در خیابان های استانبول سرو می شوند که از محبوب ترین آن ها می توان به بادمجان سرخ کرده با سس گوجه فرنگی، سالاد بادمجان کبابی، بادمجان تنوری با ماست، لوبیا چیتی، کنگر فرنگی، پاستا با سس گوجه فرنگی تند و ماست چکیده با نعناع اشاره کرد.

اغلب غذاهای ترکی از گوشت بره، گوسفند، گوساله و مرغ تهیه می شود. البته غذاهای دریایی نیز در تمامی مناطق استانبول سرو می شوند. محبوب ترین کباب در میان مردم محلی استانبول و گردشگران، دونر کباب است. پیشنهاد می کنیم پیده که نوعی پیتزای ترکی است و سطح رویی آن با گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده بره پوشیده شده است، را حتما تجربه کنید. از دسرهای بی نظیر ترکی می توان به باقلوا و کونفه که یک نوع شیرینی پنیری عربی است، اشاره کرد.

دلیل سوم: موزه ها و گالری های هنری

اگر علاقه مند به آثار هنری هستید، استانبول دارای مهم ترین موزه ها و گالری های هنری در کشور ترکیه است. در استانبول برخلاف کیش می توانید از موزه هایی دیدن کنید که علاوه بر اینکه آثار تاریخی شگفت انگیز ترکیه را نمایش می دهند، آثاری از هنرمندان مشهور محلی و بین المللی را نیز در معرض نمایش قرار داده اند. استانبول بیش از 2000 سال است که اقامتگاه قو م ها و امپراطوری های مختلف بوده و به همین خاطر موزه های این شهر آثاری ارزشمند را در خود جای داده اند.

در سفر به استانبول حتما به موزه های این شهر سر بزنید تا با تاریخ این کشور بیشتر آشنا شوید. در ادامه لیستی از موزه های استانبول را برایتان قرار داده ایم:

· موزه کاخ توپکاپی استانبول

· موزه پرا استانبول

· موزه هنرهای مدرن استانبول

· موزه مادام توسو استانبول

· موزه راحمی کوچ استانبول

· موزه و مسجد ایا صوفیه استانبول

· موزه فرش استانبول

· موزه اورهان کمال استانبول

· موزه سنت ایرنه استانبول

دلیل چهارم: مراکز خرید در شهر استانبول

در کیش مراکز خرید زیادی وجود دارند. در این جزیره هم مراکز خرید لوکس و مدرن در دسترس تان هستند و هم می توانید از مراکز خرید و بازارهای قدیمی دیدن کنید. اما با توجه به ارتباط قوی ترکیه با کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و دنیا، هنگام خرید از برندهای مختلف اطمینان بیشتری بابت اصالت کالا خواهید داشت. همچنین در شرایط فعلی ارزش لیر کاهش پیدا کرده و اختلاف لیر و ریال کم شده است، به همین خاطر خرید از فروشگاه های استانبول به صرفه تر از کیش خواهد بود. علاوه بر این، اگر در برخی از مناسبت ها مانند بلک فرایدی یا سال نو میلادی به استانبول سفر کنید، تخفیف های بهتری خواهید گرفت.

مراکز خرید استانبول از جذاب ترین مناطق این شهر برای گردشگران محسوب می شوند. مسافران زیادی سالانه برای خرید به این شهر سفر می کنند و از مراکز خرید استانبول بازدید می کنند.

در هنگام سفر به استانبول با برنامه ریزی و اطلاع از آدرس مراکز خرید و خدمات هر یک از آن ها می توانید با توجه به محل اقامت خود بهترین مرکز تجاری را انتخاب کنید. اگر طرفدار مراکز خرید لوکس و گران قیمت هستید، یا گشت و گذار در بازارهای سنتی برای شما جالب است، مراکز خرید استانبول انتظارات شما را برآورده خواهند کرد. در بیشتر مجتمع های تجاری استانبول امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی برای کودکان فراهم شده تا شرایط برای بازدیدکنندگانی که فرزندان کوچک به همراه دارند نیز مناسب باشد.

سواحل استانبول

دلیل پنجم: سواحل استانبول

در ایران علاوه بر شهرهای شمالی، می توانید تفریحات ساحلی را در کیش و قشم نیز تجربه کنید. در هر 4 طرف جزیره کیش سواحلی زیبا از جمله ساحل مرجان وجود دارد. در سواحل کیش می توان به جت اسکی سواری، قایق سواری، شنا، غواصی و کلی تفریح دیگر مشغول شد.

استانبول نیز شهری است که سواحل بسیار متنوع و زیبایی دارد و در سواحل آن تا چشم کار می کند آب زلال دریای پهناور به چشم می خورد. اگر قصد دارید از سواحلی دیدنی و چشم نواز دیدن کنید، بهتر است به جای کیش، ترکیه را مقصد گردشگری تان قرار دهید. برای رزرو هتل استانبول نیز پیشنهاد می کنیم به سایت ما مراجعه کنید.

بسیاری از گردشگران فرصت نمی کنند از همه ساحل های استانبول دیدن کنند، به همین خاطر در این جا سه تا از سواحل معروف و زیبای استانبول را به صورت خلاصه معرفی کرده ایم.

· ساحل بورک

یکی از مشهورترین سواحل استانبول که در کناره دریای سیاه قرار دارد، ساحل بورک است. ساحل زیبای بورک محلی مناسب برای تفریحات دریایی و ساحلی در استانبول است، زیرا این قسمت از دریا تا فاصله 100 متری کم عمق بوده و مناسب شنا کردن است. همچنین می توانید تفریحات و ورزش های آبی را نیز در این ساحل تجربه کنید. از جمله تفریحاتی است که می توانید در این ساحل زیبا تجربه کنید می توان به شنا در دریا، کایت سواری، قایق سواری، والیبال ساحلی و موج سواری اشاره کرد.

· ساحل ترو بلو

یکی از جاهایی که باید حتما در تور استانبول از آن دیدن کنید، ساحل ترو بلو است. این ساحل دیدنی دارای استخر و رستوران های فوق العاده ای همراه با موسیقی زنده است. ساحل ترو بلو از محبوب ترین سواحل استانبول در فصل تابستان است، چرا که در طول تابستان در این ساحل نمایش های زنده مختلفی برگزار می شود. رستوران های واقع در ساحل ترو بلو به دلیل طراحی داخلی زیبا و چشم انداز بی نظیری که دارند در بین گردشگران از شهرت بالایی برخوردار هستند.

ساحل دالیا

· ساحل دالیا

یکی دیگر از مکان های محبوب گردشگران در سفر به استانبول، ساحل دالیا است. این ساحل مخصوص افرادی است که می خواهند در ساحل همراه با صدای امواج آب به آرامش برسند و از شلوغی شهر دور باشند. در ساحل دالیا امکان استفاده از تفریحات دریایی نیز وجود دارد. مناطقی برای قایق های پارویی و دیگر ورزش های ساحلی در این ساحل زیبا جداسازی شده است. همچنین علاقه مندان می توانند در والیبال ساحلی یا موج سواری شرکت کنند و از تفریحات موجود در ساحل دالیا لذت ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو