درخواست اوکراین علیه تولیدکنندگان پهپاد ایرانی

منبع: برترین ها

46

1401/8/15

23:05


«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین شنبه (پنجم نوامبر) خواستار انجام حملاتی علیه شرکت‌های ایرانی شد که به ادعای او سازنده پهپادهایی هستند که برای استفاده روسیه در اوکراین ارسال می‌شود.

فارس: «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین شنبه (پنجم نوامبر) خواستار انجام حملاتی علیه شرکت‌های ایرانی شد که به ادعای او سازنده پهپادهایی هستند که برای استفاده روسیه در اوکراین ارسال می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم شنبه در واکنش به سخنان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به صورت محدود به روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین، مدعی شد: نیروهای اوکراینی روزانه حداقل ۱۰ پهپاد ایرانی را سرنگون می‌کنند و تعداد پهپادهایی که تهران به روسیه ارسال کرده محدود نیستند.

امیرعبداللهیان شنبه ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداخته‌اند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو