نکات مهم درباره سفر به استانبول از مشهد

منبع: تالاب

30

1401/8/16

03:28


نکات مهم درباره سفر به استانبول از مشهد

با راه اندازی پروازهای مشهد استانبول، مسافران به راحتی و بدون سفر به تهران، می‌توانند به استانبول سفر کنند. برای خرید ارزان بلیط هواپیما مشهد استانبول، پروازهای چارتری و لحظه آخری فلای تودی نرخ پایین تری نسبت به پروازهای سیستمی دارند.

 

استانبول یک مقصد جذاب برای گردش و خرید در میان گردشگران محسوب می‌شود. استانبول رخدادهای تاریخی بزرگی را به خود دیده و پیشرفت و توسعه آن در بخش های آسیایی و اروپایی چشمگیر بوده است. برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارید و با خرید بلیط هواپیما مشهد استانبول و رزرو هتل، به راحتی می‌توانید به آن سفر کنید. با دانستن یکسری نکات مهم درباره سفر به استانبول از مشهد، سفری آسوده و خاطره انگیزی تجربه خواهید کرد.

 

بلیط هواپیما استانبول به مشهد

با راه اندازی پروازهای مشهد استانبول، مسافران به راحتی و بدون سفر به تهران، می‌توانند به استانبول سفر کنند. فاصله مشهد تا استانبول با هواپیما 2707 کیلومتر است که حدود 4 ساعت طول می‌کشد. برای خرید ارزان بلیط هواپیما مشهد استانبول، پروازهای چارتری و لحظه آخری نرخ پایین تری نسبت به پروازهای سیستمی دارند اما قابل استرداد نیستند.

نکات مهم درباره سفر به استانبول از مشهد

پروازهای سیستمی با توجه به قابل استرداد بودن و متفاوت بودن برای کودکان و بزرگسالان گزینه بهتری نسبت به پرواز چارتری محسوب می‌شوند. پروازهای مشهد از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به یکی از مقصد فرودگاه های آتاتورک، صبیحا گوکچین و یا فرودگاه جدید استانبول انجام خواهد شد.

 

رزرو هتل در استانبول

برای رزرو هتل در استانبول شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. با توجه به دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول و یا نزدیکی به مراکز خرید و جاذبه های گردشگری می‌توانید هتل خود را رزرو کنید. هتل های بخش آسیایی قمیت مناسبت تری به بخش بخش اروپایی دارند و گزینه بهتری برای یک سفر اقتصادی به حساب می‌آیند. نزدیکی هتل به جاذبه های گردشگری استانبول یا مراکز خرید آن موجب صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

اگر برای خرید یا بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول به ترکیه سفر می‌کنید؛ قسمت اروپایی استانبول گزینه بهتری برای رزرو هتل محسوب می‌شود؛ اما قسمت آسیایی چشم اندازهای طبیعی بیشتری را در خود جای داده است.

هتل سوئیسوتل بسفر (Swissotel The Bosphorus Istanbul)، هتل سیراگان پالاس (Ciragan Palace Kempinski) جز بهترین هتل های بخش اروپایی استانبول و هتل هیلتون کزیاتاگی (Hilton Istanbul kozyatagi) و ویندهام گرند کالامیس مارینا (Wyndham Grand Istanbul Kalamis Marina Hotel) جز بهترین هتل های بخش آسیایی استانبول به شمار می‌روند. فلای تودی مرجعی ارزان برای رزرو هتل های استانبول محسوب می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به استانبول

آب و هوای استانبول در هر فصلی از سال متفاوت خواهد بود. بهار استانبول معتدل با دمای بین 18-27 درجه سانتی گراد که روزهایش خنک و متعادل، تابستان آن گرم و آفتابی، پاییز آن خنک تر و مرطوب و بهترین زمان برای سفر و زمستان آن سرد و برفی با دمای 8-12 درجه خواهد بود.

با نزدیک شدن به جمعه سیاه (Black Friday) فرصت مناسبی برای سفر به استانبول به شمار می‌رود. بلک فرایدی استانبول آخرین جمعه ماه نوامبر است در روزهای منتهی به این حراج، برندها کم کم تخفیفات خود را شروع می‌کنند و در روز آخر تخفیفات به بیشترین مقدار خود می‌رسند. البته نزدیک کریسمس یا اعیاد مذهبی مثل فطر و قربان نیز زمان خوبی برای خرید در استانبول به حساب می‌آید.

 

جاذبه های گردشگری استانبول

جاهای دیدنی در استانبول کم نیستند؛ اما با داشتن یک راهنمای سفر، بازدید از تمام جاذبه های گردشگری استانبول امکان پذیر خواهد بود. از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول می توان به مسجد ایاصوفیه، کاخ دلما باغچه، مسجد آبی، خیابان استقلال، آب انبار یاسیکا، برج گاتا و تنگه بسفر اشاره کرد.

 

مراکز خرید استانبول

نکات مهم درباره سفر به استانبول از مشهد

مراکز خرید استانبول یکی از هیجان انگیزترین بخش های سفر هستند. اوپتیوم اوت لت (Optimum Outlet Istanbul)، بازار بزرگ استانبول و مرکز خرید بی اغلو ایش از مراکز خرید ارزان در استانبول و مرکز خرید پالادیوم و زورلو جز مراکز خرید لوکس و لاکچری در استانبول به شمار می‌روند.

 

چه ارزی با خود به استانبول ببریم؟

ارز رایج در استانبول لیر است و شما برای خرید و پرداخت کرایه و هزینه ها در استانبول باید لیر بپردازید. اما با توجه به ارزش دلار بهتر است ترکیبی از دلار و لیر را همراه خود داشته باشید تا درصورت نیاز پول خود را در صرافی ها یا بانک ها تبدیل کنید و مابقی آنرا برای سفرهای بعدی خود نگه دارید.

 

هزینه حمل و نقل در استانبول

برای گشت و گذار در استانبول با وسایل حمل و نقل عمومی متنوعی نظیر تاکسی، مترو، کشتی، اتوبوس و تراموا می‌توانید سفر کنید. با تهیه استانبول کارت از فرودگاه های استانبول به راحتی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی و خدمات شهری استانبول بهره مند شوید.

 

بهترین رستوران های استانبول

به دلیل شباهت ذائقه غذایی، مشکلی بابت سرو وعده های غذایی در استانبول نخواهید داشت. در استانبول رستوران های لوکس و زیادی وجود دارند که هر وعده غذایی حدود 90 لیر هزینه خواهد داشت اما برای مدیریت هزینه، رستوران و دکه های غذایی نیز در استانبول کم نیستند.

 

ضروریات سفر به ترکیه

برای اطمینان خاطر بهتر است شماره های ضروری در ترکیه را همراه خود داشته باشید. ۱۵۵ شماره پلیس، ۱۱۲ شماره اورژانس، ۱۱۰ شماره آتش‌نشانی و ۱۱۸۸۲ راهنمای فارسی زبان کشور ترکیه برای پاسخگویی به سوالات شما هستند. اپلیکیشن‌های Uber، iTaksi و BiTaksi از اپلیکیشن های فعال برای گرفتن تاکسی در استانبول محسوب می‌شوند.

 

سفر ارزان به استانبول با فلای تودی

فلای تودی به عنوان مرجع ارزانترین قیمت، بهترین گزینه برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در استانبول محسوب می‌شود. برای خرید ارزان بلیط مشهد استانبول کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و پس از انتخاب تاریخ و وارد کردن تعداد نفرات خرید خود را نهایی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو