آموزش تصویری ساخت کاردستی جغد با کاج

آموزش تصویری ساخت کاردستی جغد با کاج


منبع: کاغذ رنگی

37

1401/8/16

08:58


مخروط کاج میوه عجیب و غریبی است که میتوان کاردستی های مختلفی با آن ساخت. در این مطلب با ترکیب نمد و مخروط کاج جغد کوچکی ساخته ایم.

آموزش تصویری ساخت کاردستی جغد با کاج

بعید است کسی از ساخت کاردستی راحت خوشش نیاید! این کاردستی جغد با کاج نه ‌تنها خیلی سرگرم‌کننده است، بلکه روش ساخت راحتی دارد. کافی است چسب حرارتی‌ را آماده کنید و تنها چند دقیقه بعد از برش قطعات نمدی، کارتان تمام می‌شود.

شما می‌توانید حدود سه یا چهار عدد از این جغدهای کاج را حدودا در ۱۰ دقیقه درست کنید یا حداقل یک فرد بزرگسال در این مدت، سه یا چهار عدد جغد می‌سازد. طبیعی است که این زمان برای بچه‌ها کمی بیشتر طول می‌کشد.

نکته جالب درباره کاردستی جغد با کاج این است که از لوازم ساده‌ای تشکیل می‌شود. وسایلی که اغلب در خانه دارید یا می‌توانید آن‌ها را به ‌سادگی از فروشگاه بخرید. پیشنهاد می‌کنم برای تجربه یک پروژه هنری دیگر با کاغذرنگی همراه باشید.

وسایل موردنیاز کاردستی جغد با کاج

  • مخروط کاج

    مخروط کاج
  • نمد رنگی

    نمد در رنگ های متنوع
  • پیپ پاک کن

    پیپ پاک‌کن
  • قیچی

    قیچی
  • چسب حرارتی

مراحل ساخت کاردستی جغد با کاج

برای این که مراحل ساخت کاردستی جغد با کاج را یاد بگیرید اول مطلب زیر را بخوانید. بعد از یک بار ساختن جغد، می‌توانید به‌راحتی تعداد زیادی از آن را در زمان کمی درست کنید.

اگر می‌خواهید این کاردستی را با کودکانتان بسازید، برای استفاده از چسب حرارتی آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهید یا قسمت چسب‌زدن را خودتان انجام دهید تا آسیبی نبینند.

۱. نقاشی و برش الگوها

کار ساخت کاردستی جغد با کاج را با برش شکل‌هایی از تصویر جغدتان روی نمد شروع کنید. این شکل‌ها به‌ترتیب دو عدد شکل ابرو، دو دایره بزرگ‌تر از چشم‌های عروسکی، دو عدد بال و یک منقار کوچک است.

رسم و برش الگو کاردستی جغد

اگر ساخت شکل‌ها خیلی سخت به‌ نظر می‌رسد، می‌توانید قطعات اسکن شده و قابل چاپ این صفحه را استفاده کنید. آن‌ها را برش دهید و روی نمد خود ترسیم کنید. فقط یادتان باشد که این شکل‌ها را باید در مقیاس 100% پرینت بگیرید. درغیراین‌صورت اندازه‌ها درست نخواهند بود.

با این حال توصیه ما این است که چالش نقاشی را هم خودتان تجربه کنید

۲. شکل‌دهی به الگوی چشم

در مرحله بعدی لبه‌های دو دایره‌ای را که کمی بزرگ‌تر از چشم‌های عروسکی بودند، با قیچی برش دهید. البته این کار اختیاری است و به سلیقه و دلخواه خودتان انجام می‌شود. به عبارت دیگر می‌توانید به‌راحتی از خیرش بگذرید.

شکل دهی به الگو نمدی چشم

اما تجربه ثابت کرده بعد از این که چشم‌ها را روی دایره‌ها چسباندید، برش‌های اطراف دایره، جلوه بیشتری دارند و نتیجه کار را زیباتر می‌کنند.

۳. چسباندن بخش‌های مختلف صورت

وقتی همه تکه‌های نمدی کاردستی جغد با کاج را آماده کردید، وقت آن است که با چسب حرارتی، چشم‌های عروسکی را روی این دو نمد دایره‌ای بچسبانید. ما این‌جا رنگ آبی را برای این دایره‌ها انتخاب کردیم، ولی شما هر رنگی که دوست دارید را برای کاردستی‌تان استفاده کنید.

چسباندن بخش های مختلف نمد

بعد از آن دایره‌های ‌نمدی آبی را که برای چشم آماده کردید، به ابروی نمدی قهوه‌ای جغد دانا بچسبانید. بعد از این مرحله، وسط ابروی جغد را کمی چسب بزنید و منقار را رویش بچسبانید. کار ساخت صورت جغد در این جا تمام می‌شود.

چسباندن نمدهای کاردستی جغد با کاج

۴. چسباندن صورت و بال جغد به کاج

در مرحله بعدی از ساخت کاردستی جغد با کاج باید صورت جغد را به کاج وصل کنید. اول محل قرارگیری چشم‌ها را روی مخروط مشخص کنید و بعد در همان نقاط، روی گلبرگ‌های کوچک بیرون‌زده از مخروط کاج، چسب بریزید.

این که کدام بخش‌های دیگر را چسب بزنید به خودتان بستگی دارد. مثلا می‌توانید چهار قسمت کاج را چسب‌کاری کنید تا صورت جغد کاملا به کاج بچسبد و احتمال افتادنش نباشد.

چسباندن صورت جغد به میوه کاج

بعد از این مرحله، بال‌های جغد را با چسب به کناره‌های کاج اضافه کنید. شما می‌توانید نیمه بالایی بال را بچسبانید و پایین آن را آزاد بگذارید. اینطوری بال‌های جغد شکل باز و سه‌بعدی‌تری به خودش می‌گیرد.

چسباندن بال های جغد به میوه کاج

البته در صورتی که فکر می‌کنید کودک بازیگوشتان کاردستی جغد با کاج را خراب می‌کند، بهتر است خطر نکنید و با بیشترین میزان چسب بال‌ها را به کاج بچسبانید.

کاردستی جغد با کاج

۵. ساخت پا و پنجه کاردستی جغد با کاج

هرچند تا همین جا هم کاردستی کامل به نظر می‌آید، اما برای جذابیت بیشتر باید به جزییات توجه کنید. پاهای جغد را با یک لوله‌پاک‌کن در حدود ۳۰ سانتی‌متر بسازید. برای این قسمت باید لوله را اول از وسط تا کنید و بعد دوباره آخر لوله را به سمت پایین تا بزنید تا به شکل دربیاید.

ساخت پا و پنجه کاردستی جغد با کاج

حالا انتهای این برای ساخت کاردستی جغد با کاج را هرکدام به اندازه ۳ سانتی‌متر به داخل و خارج خم کنید تا سه زیگزاگ درست شود. این زیگزاگ‌ها درواقع پنجه‌های جغد شما هستند.

پای کاردستی جغد

زیگزاگ‌ها را محکم به هم فشار دهید تا شکل خودشان را حفظ کنند. بعد از آن، هر پنجه را هم محکم فشار دهید و به سمت پایین خم کنید.

آموزش شکل دهی به پای جغد

۶. چسباندن پاهای کاردستی جغد با کاج

بعد از ساخت پاها، با چسب حرارتی آن‌ها را به کاج بچسبانید و وسط پا را دور ساقه مخروط کاج بپیچانید تا به بهترین شکل در جای خود محکم شود.

چسباندن پاهای کاردستی جغد

جغد شما به همین سادگی درست شد. حتی می‌توانید با وصل کردن یک نخ به بالای آن، کاردستی خودتان را به یک دکوری آویز مثل تزئینات کریسمس تبدیل کنید.

جغد کاج، یک کارِ دستی لذت‌بخش

شاید ساخت کاردستی جغد با کاج آن‌قدر راحت باشد که شما متعجب شوید، اما احتمالا سخت‌ترین قسمت آن، درک الگوهای نمدی است. این کار هم با قالب‌های ازپیش طراحی شده راحت‌تر و سریع‌تر پیش‌می‌رود.

کاردستی جغد با کاج

مثلا اگر تعدادی از این شکل‌های نمدی را در رنگ‌های مختلف بسازید، همزمان تعداد زیادی جغدهای رنگی و زیبا خواهید داشت.

ساخت این جغدهای کاج هم خیلی سرگرم کننده و هم آسان است. فقط ۱۰ دقیقه وقت لازم دارید تا سه یا چهار تا از این کاردستی زیبا را بسازید. کاردستی جغد با کاج یک کاردستی پاییزی جذاب برای کودکان است. اگر علاقه‌مند به ساخت کاردستی زمستانی با کاج هم هستید مطلب کاردستی آدم برفی با کاج را مطالعه کنید همچنین اگر این کاردستی را برای فرزندتان ساختید، نظرتان را با کاربران کاغذرنگی به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو