کاردستی هیولا با فیلتر قهوه برای کودکانی که از لولوخرخره نمی‌ترسند

کاردستی هیولا با فیلتر قهوه برای کودکانی که از لولوخرخره نمی‌ترسند


منبع: کاغذ رنگی

97

1401/8/16

08:58


به نظرم کاردستی با فیلتر قهوه گزینه‌ای جذاب برای کودکانی است که می‌خواهند با وسایل بازیافتی خلاقیت خود را بسنجند. در این مطلب می‌توانید ساخت کاردستی هیولا با فیلتر قهوه را تجربه کنید.

کاردستی هیولا با فیلتر قهوه برای کودکانی که از لولوخرخره نمی‌ترسند

هیولای فیلتر قهوه یکی دیگر از کاردستی‌های جذاب با فیلترهای کوچک و بزرگ قهوه هستند. ایده‌های زیاد و متنوعی برای کار با این فیلترها وجود دارد که ساخت آن‌ها تا مدت‌ها بچه‌ها را سرگرم می‌کند.

شما می‌توانید کاردستی هیولا را با رنگ‌های دلخواه و طرح‌های موردنظر خودتان کامل کنید. به این ترتیب هیچ دو هیولایی شبیه هم نمی‌شود. صورت‌هایی با چشم‌های کوچک و بزرگ، رنگ‌های متنوع، دست، پا و شاخ‌هایی که خودتان به هر تعدادی که دوست دارید به هیولا اضافه می‌کنید.

به ‌هرحال هیولاست و هرچه غیرعادی‌تر باشد، عادی‌تر است! برای ساخت این هیولاهای بامزه با کاغذرنگی همراه باشید.

وسایل موردنیاز برای کاردستی هیولا با فیلتر قهوه

  • ۲ عدد
    فیلتر قهوه با اندازه معمولی
  • ماژیک

    ماژیک‌
  • آب

    آب
  • قطره چکان

    قطره‌چکان یا بطری اسپری
  • چشم عروسکی

    چشم‌های عروسکی
  • چسب نواری

    نوار چسب یا چسب دورو
  • مقوا

    کاغذ رنگی ضخیم

چند نکته درباره مواد اولیه کاردستی

– ورقه پخت شیرینی را به‌عنوان زیردستی برای بچه‌ها بگذارید تا کاردستی را به ‌سلامت و بدون کثیف‌کاری فرش، مبل، میز و وسایل خانه درست کنند.

– یادتان باشد برای این که موقع خیس‌کردن فیلتر قهوه، رنگ‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند، حتما از ماژیک قابل شست‌وشو استفاده کنید.

– یک نکته جالب درباره رنگ‌آمیزی روی این فیلترهای قهوه، امکان ترکیب‌ رنگ‌های آن‌هاست. با این کار می‌توانید رنگ‌آمیزی‌های ابروبادی متنوعی بسازید.

چطور با فیلترهای قهوه یک هیولا بسازیم؟

قبل از هر کاری، دو فیلتر را روی هم قرار بدهید و تا حد امکان آن‌ها را با دست باز و صاف کنید.

ساخت کاردستی هیولا با فیلتر قهوه

حالا مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید تا کاردستی هیولا با فیلتر قهوه را درست کنید.

۱. رنگ‌آمیزی کاغذهای فیلتر قهوه

حالا همانطور که دو فیلتر کاملا روی هم هستند، رنگ‌آمیزی فیلتر رویی را شروع کنید. ترکیب رنگ و طرحی که می‌زنید به خودتان بستگی دارد، اما همه جای فیلتر را با رنگ بپوشانید.

رنگامیزی کاغذهای فیلتر قهوه

یادتان باشد هرچه سفیدی کمتری روی فیلتر بماند، در آخر روی بدن هیولا رنگ‌ها پررنگ‌تر و شفاف‌تر هستند. همچنین نبودن هیچ بخش بدون رنگی روی فیلتر قهوه کمک می‌کند با ترکیب آب، شکل ظاهری هیولا هم بهتر باشد.

کاردستی هیولا با فیلتر قهوه

۲. مخلوط آب و رنگ

با یک قطره‌چکان یا اسپری کوچک، به کل فیلتر نقاشی‌شده آب بپاشید. فقط مواظب باشید فیلترها در آب غرق نشوند.

مخلوط آب و رنگ در کاردستی

اگر زیاد آب بریزید خشک‌کردن‌ این همه آب چندین ساعت طول می‌کشد. بعد از این که کاغذهای فیلتر قهوه را به اندازه کافی با آب خیس کردید، کمی زمان بدهید که رنگ‌ها با هم ترکیب شوند.

کاردستی هیولا با فیلتر قهوه

وقتی رنگ‌های روی کاغذها برای کاردستی هیولا با فیلتر قهوه کاملا خشک شدند، مرحله بعد را شروع کنید. می‌گویم کاملا خشک، چون حتی اگر کمی خیس باشند، انگشتان‌تان حین کار کثیف می‌شود.

فیلتر آب خورده

۳. برش هیولا با فیلتر قهوه

اول حواستان باشد بررسی کنید که فیلترها هنوز روی هم باشند. حالا قیچی را بردارید و دورتادور صورت هیولا را به‌شکل نواری برش بزنید. با کلمات ساده‌تر، دور فیلترهای قهوه جفت‌شده را ریش‌ریش کنید.

برش هیولا با فیلتر قهوه

با این کار هیولای کاردستی ترسناک‌تر می‌شود.

۴. چسباندن صورت هیولا

زمان آن رسیده‌ است که هیولایتان را با سبک و سلیقه خودتان خلق کنید! اول هرچقدر دوست دارید چشم عروسکی در اندازه‌های متنوع به صورتش بچسبانید. بالاخره این یک هیولاست و کسی توقع ندارد دقیقا دو تا چشم داشته ‌باشد. یک لبخند زیبا و شاید کج‌ومعوج، حتی چال گونه و دندان برایش بکشید.

تکمیل اجزا صورت هیولا

در این مرحله همه چیز به هنرنمایی شما بستگی دارد.

۵. حجم‌دادن به بدن هیولا با فیلتر قهوه

بعد از ساخت اجزای صورت هیولا، دو فیلتر را ازهم باز کنید. فیلتر پایینی را کمی بچرخانید تا کاملا در یک راستا قرار نگیرند.

حجم دادن به بدن هیولا

بعد دو فیلتر را با چسب کرافتر یا نوار چسب دوطرفه به هم بچسبانید. اگر ریشه‌های صورت را کمی از هم باز و کرک کنید، هیولا بعد بیشتری به خودش می‌گیرد و شکل و شمایل هیولاگونه‌تری پیدا می‌کند.

۶. ساخت دست و پای هیولا

حالا نوبت درست کردن بازوها و پاهاست. از کاغذ رنگی ضخیم، چهار نوار ببُرید. نوارهای بازو طبیعتا باید از نوارهای پا باریک‌تر باشد، اما از یک هیولا هرچیزی برمی‌آید.

ساخت دست و پای هیولا

هر نوار را مثل یک آکاردئون تا بزنید، ولی یک قسمت بلند برای هرکدام باقی بگذارید تا از آن جا نوارها را به صورت هیولا وصل کنید.

تا ردن نوار مثل آکاردئون

۷. چسباندن دست‌وپاهای هیولا با فیلتر قهوه

حالا با نوار چسب معمولی دست‌ها و پاها را به پشت هیولا بچسبانید.

اتصال دست و پاهای هیولا با فیلتر قهوه

هیولای بانمک و جذاب شما آماده‌ است. این هیولا با فیلتر قهوه را می‌توانید به در یخچال یا از پنجره آویزان کنید. البته خیلی طول نمی‌کشد که به شخصیت محبوب بازی بچه‌ها هم تبدیل می‌شوند و آن‌ها را سرگرم می‌کنند.

جشن تولد با تم هیولا یکی از جشن‌های به‌یادماندنی کودکتان خواهدشد.

چطور فیلترهای قهوه را خشک کنید؟

برای خشک کردن این کاغذها دو انتخاب دارید:

۱. اول این که می‌توانید کاغذهای فیلتر قهوه را یک شب در فضای باز یا در اتاق بگذارید تا خشک شوند. اگر خیلی خیس هستند، شاید زمان بیشتری لازم باشد.

فیلتر قهوه را خشک کنید

۲. راهکار دوم این است که آن‌ها را در فر خشک کنید. این روش ازنظر زمانی خیلی به‌صرفه‌تر است. ولی فر باید در دمای خیلی کمی گرم شود. در دمای بالاتر از ۵۴.۴ درجه سانتی‌گراد، احتمالا با دود و خرابی فیلتر روبه‌رو می‌شوید. مثلا در دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا فیلترها خشک شوند. اما باز هم در همین زمان، آن‌ها را مدام چک کنید و به‌محض خشک‌شدن بیرون بیاورید تا لبه‌هایشان جمع نشود.

کاردستی فیلتر هیولا با فیلتر قهوه

کاردستی هیولا با فیلتر قهوه چطور است؟

کارهای دستی با فیلتر قهوه، به‌ویژه در مرحله رنگ‌آمیزی و ترکیب رنگ‌ها با هم، واقعا برای هر سنی سرگرم‌کننده است. اگر تعداد بیشتری فیلتر دارید، حتما برای کارهای بعدی نگه ‌دارید. چون مطمئنم با اولین کاردستی فیلتری، سراغ بقیه‌شان هم می‌روید. کاردستی هایی شبیه کاردستی پروانه با فیلتر قهوه را نیز می‌توانید امتحان کنید.

اگر شما هم کاردستی هیولا با فیلتر قهوه ساختید، نظرتان را درباره آن با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو