دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کرد

منبع: ساعد نیوز

94

1401/8/16

10:18


ساعدنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت فعلی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از قرض‌های دولت قبلی به بانک مرکزی را پرداخت کرده تا ابر تورم را مهار کند.

دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کرد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از مهر، محمدحسین صفار هرندی عصر امروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای شاهچراغ (ع)در مسجد سالار شهیدان تبریز اظهار داشت: شهدای آذربایجان منظومه بزرگی از ستارگان آسمان ایثار و فداکاری است.

وی ادامه داد: چیزی را که رسانه های فارسی زبان به دروغ درباره واقعیت های کشورمان می گویند در رسانه های انگلیسی زبان یا فرانسوی زبان نمی گویند چون آنجا مجبورند که واقعیت را بگویند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حادثه شاهچراغ عنوان کرد: ابتدا این رسانه ها لال شده بودند و بعد از مدتی هم گفتند که نظام این کار را کرده است، وقتی هم که داعش مسئولیت این فاجعه را برعهده گرفت، گفتند که این محصول کارهایی است که جمهوری اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: اما وقتی رسانه های انگلیسی و فرانسوی زبان این مساله را منعکس می کنند مجبورند واقعیت را بگویند و به مانند این رسانه های فارسی زبان بر علیه هموطنان خودشان دروغ پراکنی نمی کنند.

صفار هرندی در خصوص تعدد شبهات حتی در میان خواص عنوان کرد: بعضاً گفته می شود که مگر جمهوری اسلامی نمی تواند این وضعیت را جمع کند که جواب هم بله است و هم خیر؛ بنا نیست جمهوری اسلامی مانند کشورهای غربی در اولین مواجهه طرف مقابل را به قصد کشت بزند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت یک نفر هم از طرف مقابل در تهران بزرگ کشته نشده است، ابراز داشت: این در حالی است که از بین پلیس، بسیجیان و مردم عادی هفت نفر شهید شده است. کجای دنیا پلیس با بلندگو می گوید من نگهدار شما در برابر دشمنم، فحش ندهید؟

صفار هرندی ادامه داد: اگر بنا باشد ما مثل پلیس کشورهای دیگر عمل کنیم بله این ماجرا یک تا دو روزه جمع می شود اما این پلیس جمهوری اسلامی است. در ماجرای فتنه ۸۸ هم خیلی ها به رهبر انقلاب می گفتند چرا برخورد جدی نمی شود و رهبر انقلاب عنوان می کردند که با رأفت بسیاری از این افراد خودشان راه درست را پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: جوانانی که فریب خورده اند با کسانی که آموزش دیده اند تا از طرف آمریکا و سعودی ها اینجا آشوب کنند فرق دارند و این مدارا برای جدا کردن همین جوانان از این وضعیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر یک نفری که از قافله آنها جدا کنیم، برد کرده ایم، ابرازداشت: متأسفانه در سالهای گذشته در فضای مجازی چیزهایی به خورد جوانان ما داده اند که مسخ شده اند و بسیاری از حرف ها را حتی نمی خواهند به آن فکر کنند.

وی ادامه داد: ما با افرادی طرف هستیم که با ایران مشکل دارند و مشکلشان حجاب و شرع نیست، به خاطر همین هم انواع فحش ها را دسته جمعی می دهند. این افراد چه کسانی هستند که در محیط فضل مانند دانشگاه ها رکیک ترین فحش ها را می دهند، این نشان می دهد که این افراد مشکل دارند البته باز هم این افراد را کنار نمی گذاریم.

محبت و خدمت دو زبانی است که باید با آن با جوانان و نوجوانان فریب خورده، حرف زد

صفار هرندی با بیان اینکه محبت و خدمت دو زبانی است که باید با آن با جوانان و نوجوانان فریب خورده، حرف زد، توضیح داد: زمانیکه داعش وارد این کشور شود انتخاب نمی کند که چه کسی را بکشد و چه کسی را نکشد، همین پلیس باید حافظ جان و ناموس این مردم باشد. مساله دیگر خدمت به مردم است که باید نواقص برخی دولت ها را جبران کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت فعلی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از قرض های دولت قبلی به بانک مرکزی را پرداخت کرده تا ابر تورم را مهار کند و سال آینده قطعاً آثار این مساله دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی این دولت بر سرکار آمد ما 7.5 میلیون دلار از عراق طلب داشتیم که آن را نمی دادند اما این دولت با پیگیری ۵ میلیون دلار آن را وصول کرده و این کار هم ادامه دارد و یا گازی که از ترکمنستان به مناطق شمالی ما می آمد به دلیل کوتاهی دولت قبل در پرداخت مطالبات قطع شده بود که دولت فعلی این مساله را حل کرد، این همان دولتی است که برخی ها به آن می گفتند شما زبان دنیا را نمی دانید.

صفار هرندی توضیح داد: برخی ما را پشت دیوار چین نگه داشتند در حالی که همه دنیا اذعان دارند که چین قدرت اول اقتصادی دنیا است و کشورهای منطقه هم از رابطه با چین استفاده می کنند اما دولت قبلی برای نزدیکی به آمریکا به چین پشت کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو