جزیره ایرانی که قرار بود هاوایی خاورمیانه باشد

جزیره ایرانی که قرار بود هاوایی خاورمیانه باشد


منبع: دلتا پیام

28

1401/8/16

14:32


آیا می‌دانستید کیش هاوایی ایران است؟ کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که از نظر تجاری و گردشگری اهمیت فراوانی دارد. این جزیره بیضی شکل یکی از چهار منطقه جهان است که میزان اکسیژن بیشتری در هوای آن وجود دارد

جزیره ایرانی که قرار بود هاوایی خاورمیانه باشد

آیا می‌دانستید کیش هاوایی ایران است؟ کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که از نظر تجاری و گردشگری اهمیت فراوانی دارد. این جزیره بیضی شکل یکی از چهار منطقه جهان است که میزان اکسیژن بیشتری در هوای آن وجود دارد، به همین دلیل مسافران این جزیره در زمان اقامت خود احساس خستگی کمتری می‌کنند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

آغاز توسعه این منطقه به دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد. در سال ۱۳۵۱ با تاسیس سازمان عمران کیش، دوران شکوفایی این جزیره آغاز شد. در سال ۱۳۵۶ نیز مرکز بین المللی توریستی-تجاری کیش افتتاح شد. این اقدامات نوید تحولات بزرگ‌تری در این جزیره را می‌داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۶، کیش به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام شد و با راه‌اندازی سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۷۱، تجارت رونق بیشتری در این جزیره گرفت.

کیش هاوایی ایران

کیش هاوایی ایران از حمله پرتغالی‌ها تا دوران پهلوی

جزیره کیش از دوران اشکانیان بخشی از کشورمان محسوب می‌شد، در دوره سلجوقی این منطقه شکوفایی و رشد بسیاری را تجربه کرد. پس از آن اوضاع کیش علی‌رغم فرازوفرودهایی که داشت، حادثه هولناکی را تجربه نکرد تا سال ۱۵۰۶ میلادی که به تصرف ارتش پرتغال درآمد و با رکود مواجه شد. بالاخره شاه عباس صفوی توانست این منطقه را به خاک ایران بازگرداند.

در دوران پهلوی دوم این جزیره اهمیت بسیاری پیدا کرد، حاکمان وقت قصد داشتند کیش را به مکانی برای خوشگذرانی و تفریح‌های گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کنند. در همین راستا اقداماتی از جمله ساخت فرودگاه، ایجاد هتل، بازار و… انجام شد. البته در برنامه دوم محمدرضا شاه برای توسعه کیش، قرار بود بر این امکانات افزوده شود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه متوقف شد.

پس از پیروزی انقلاب، مسیر حرکت کیش تغییر کرد و از لحاظ تجاری اهمیت بیشتری یافت. در همین راستا نیز از سال ۱۳۶۸ به منطقه آزادی تجاری تبدیل شد. امروزه کیش به منطقه‌ای مدرن تبدیل شده است که با مراکز تفریحی کم‌نظیر، هتل‌هایی مطلوب و بازارها و پاساژهایی با اجناس خارجی میزبان هموطنان‌مان از سراسر کشور است.

تفریحات کیش

شرایط امروز جزیره کیش هاوایی ایران

اگرچه آبادانی‌هایی که در دوره پهلوی دوم در این منطقه انجام شد با هدف تبدیل جزیره کیش به هاوایی دوم بود، اما این آبادانی‌ها همچنان در این جزیره وجود دارند و به رونق تجاری آن کمک کرده‌اند.

امروزه امکانات رفاهی، تفریحی و سواحل کیش گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. تفریحات آبی، دریایی، جُنگ‌های شبانه سفری لذت‌بخش را برای مسافران به وجود می‌آورند و دامنه زیادی از تفریحات در کیش موجود است. البته حضور این گردشگران به امکانات اقامتی مناسب نیز احتیاج دارد که کیش از این نظر همه شرایط مناسب را مهیا کرده است.

مراکز تجاری و تفریحی جزیره از جمله اسکله تفریحی، بازار زیتون و مرکز خرید بین‌المللی ونوس از جمله جاهای دیدنی کیش هستند. اگر به ایرانگردی و جاذبه‌های دیدنی آن علاقه دارید، تنها سازه آلمانی در قلب تبریز را بخوانید.

کیش هاوایی ایران اگرچه در طول حیات خود فرازونشیب‌هایی را تجربه کرده و اهداف مختلفی را نیز در زمان توسعه خود داشته است، اما امروزه همچون نگینی بر خلیج فارس می‌درخشد و اهمیت فراوانی از نظر تجاری و گردشگری دارد. اگر تمایل دارید به این جزیره زیبا سفر کنید، قبل از هر اقدامی نسبت به رزرو هتل خود اقدام لازم را انجام دهید.

جزیره کیش

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بهشتی رویایی در چند قدمی تهران را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو