با این تست هوش هیجانی خود را بسنجید

منبع: زومجی

22

1401/8/16

15:12


با این تست هوش هیجانی خود را بسنجید

همچنین افرادی را می‌شناسیم که می‌توانند احساسات دیگران را درک کنند؛ آن‌ها می‌دانند چه باید بگویند تا مردم احساس بهتری داشته باشند و می‌دانند چگونه به آن‌ها انگیزه بدهند که خیلی سریع کاری را آغاز کنند. افرادی مانند این مواردی که مثال زدیم، دارای هوش هیجانی (یا EI) بالایی هستند. آن‌ها روابط قوی دارند و موقعیت‌های سخت را با آرامش و به‌طور موثر مدیریت می‌کنند. آن‌ها همچنین در مواجهه با ناملایمات بیشتر از خود انعطاف نشان می‌دهند.

هوش هیجانی

دهه‌ها است که تأکید زیادی بر جنبه‌های خاصی از هوش مانند استدلال منطقی، مهارت‌های ریاضی، مهارت‌های فضایی، درک قیاس‌ها، مهارت‌های کلامی و غیره شده است و تا حدودی موفقیت شغلی و شخصی را در گرو این جنبه‌ها می‌دانند. اما، برخی از کسانی که ضریب هوشی بالایی داشتند در زندگی ضعیف عمل می‌کردند. درواقع می‌توان گفت که افراد دیگر جنبه‌های موفقیت مانند نحوه تفکر، رفتار و برقراری ارتباط را نادیده می‌گیرند.

یکی از بخش‌های اصلی گمشده در معادله موفقیت، هوش هیجانی است که اندازه‌گیری آن کمک می‌کند تا بتوانید به درک درستی از هوش عاطفی خود برسید و در راه بهبود آن قدم بردارید.

تست‌های هوشی بسیاری طراحی شده‌اند که به‌طور خاص روی هوش هیجانی تمرکز دارند و راه‌هایی برای بهبود آن پیشنهاد می‌کنند. برای انجام این تست‌ها باید صادق باشید و براساس آنچه واقعاً انجام می‌دهید، احساس یا فکر می‌کنید، به سوالات پاسخ دهید. از معتبرترین تست‌های هوش هیجانی که در حال حاضر از آن‌ها به‌صورت گسترده استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تست هوش بارآن
  • تست هوش هیجانی شات
  • تست هوش هیجانی برادبری
  • تست هوش هیجانی گلمن
  • تست هوش هیجانی شرینگ

اما از آنجایی که قرار است بهترین نتیجه را از تست هوش هیجانی بگیرید تا بتوانید باتوجه‌به آن روی بهبود کار کنید، قصد داریم تا یکی از معتبرترین تست‌های هوش هیجانی را به شما معرفی کنیم که بارها طی مراحلی توسط اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است و اعتبار آن ازطریق محاسبه‌ آلفای کرونباخ 93% و ضریب پایایی آن به روش بازآزمایی 68% گزارش شده است.

جعبه ناراحت و دست به سینه

تست بار-آن (Bar-on)

یکی از روان‌شناسان اروپایی به نام ریوون بار-آن، یکی از پیش‌گامان در حوزه‌ هوش هیجانی است که این تست را معرفی کرد. او که یک روان‌شناس بالینی بود، تمرکز خود را به سمت ارزیابی و تحلیل هیجان‌ها برد که این اتفاق می‌تواند ناشی از وجود تحولات روان‌شناسی مثبت‌نگر در آن دوره باشد.

تست هوش هیجانی بارآن یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین تست‌ها در این حوزه است که با ارزیابی پنج مقیاس و پانزده زیرمقیاس، اطلاعات جامع و کاملی از میزان شناخت و مدیریت هیجان‌های افراد ارائه می‌دهد. این آزمون علاوه‌بر ارائه اطلاعات در مورد کلیت هوش هیجانی، در مورد نقاط ضعف و قوت در زمان مواجهه با هیجانات و همچنین نحوه ارزیابی و بهبود آن‌ها نیز اطلاعاتی ارائه می‌دهد که درنهایت، موجب تجربه روابط باکیفیت‌تر می‌شود.

مزایای تست بار-آن

مهم‌ترین دستاوردی که تست هوش بار-آن می‌تواند برای شما داشته باشد، آشنایی با نحوه تعامل و مواجهه شما با موقعیت‌های هیجانی است. اما مزایای آن به اینجا ختم نمی‌شود و دیگر مزایای آن عبارت‌اند از:

  • تست هوش بارآن موجب می‌شود تا روابط بهتر کاری و عاطفی را تجربه کنید.
  • هیجان‌های روزمره را بهتر مدیریت کنید و در نتیجه آن، موفقیت شخصی و شغلی بیشتری به‌دست آورید.
  • منابع آموزشی و راه‌کارهایی برای بهبود هوش هیجانی به‌دست می‌آورید.
  • پنج بعد هیجانی که شامل هوش درون‌فردی، هوش برون‌فردی، توان سازگاری، کنترل استرس و خلق‌و‌خوی عمومی می‌شود را بسنجید.
  • از تست هوش بارآن به‌عنوان ابزاری به منظور ارزیابی‌های مختلف سازمانی و کلینیکی و همچنین برای سنجش توانایی‌های ارتباطی استفاده می‌شود.
  • در مشاغلی که ارتباط با مخاطب زیاد است، مانند دبیری و تدریس، از این تست بسیار استفاده می‌شود.

تست EQ روی لپ تاپ

برای انجام تست هوش بار-آن به کجا مراجعه کنیم؟

هوش هیجانی یک هوش اکتسابی است و به همین خاطر، اگر این تست را انجام دهید می‌توانید مهارت‌های لازم را برای بهبود و تقویت آن یاد بگیرید. تست هوش هیجانی بارآن در ایران تلنت، نسخه‌ای به روز شده و البته کامل و استاندارد از این تست هوش در ایران است.

تست هوش بارآن را می‌توانید در سایت کاریابی ایران تلنت انجام دهید و پس از آن، نتیجه آن را در رزومه خود در ایران تلنت قرار دهید تا کارفرمایان و کارشناسان استخدام، آن را مشاهده و نتیجه آن را بررسی کنند.

برای انجام تست هوش بارآن در ایران تلنت اینجا را کلیک کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو