اسیدپاشی بادیگاردهای کمدین معروف روی مردجوان

منبع: برترین ها

15

1401/8/16

15:21


آن روز وقتی «امیر» وارد خانه شد من هم بطری حاوی اسید را برداشتم و به سرو صورت او پاشیدم به گونه ای که مقداری از آن روی پای خودم ریخت و به شدت سوخت اما نمی دانستم این مایع تا آن اندازه قوی و سوزاننده است. در واقع من قصد داشتم فقط یک شوک به او وارد کنم!

خراسان نوشت: آن روز وقتی «امیر» وارد خانه شد من هم بطری حاوی اسید را برداشتم و به سرو صورت او پاشیدم به گونه ای که مقداری از آن روی پای خودم ریخت و به شدت سوخت اما نمی دانستم این مایع تا آن اندازه قوی و سوزاننده است. در واقع من قصد داشتم فقط یک شوک به او وارد کنم!

ماجرای این حادثه هولناک بیست و چهارم تیر سال گذشته، هنگامی اتفاق افتاد که مرد ۳۰ ساله ای با جیغ های دلخراش، ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرستان طرقبه شاندیز را از منازلشان بیرون کشید.

این مرد جوان که از شدت درد و سوزش ناشی از اسیدپاشی به خود می پیچید، بلافاصله با کمک اهالی به مرکز درمانی منتقل شد و درحالی تحت درمان قرار گرفت که برخی از اندام های وی مانند گوش و چشمش دچار نقص عضو شده بود. از سوی دیگر نیروهای انتظامی که برای پیگیری این حادثه ترسناک وارد عمل شده بودند، کسی را در واحد آپارتمانی پیدا نکردند. شواهد نشان می داد که عاملان اسیدپاشی دو نفر بوده و لحظاتی بعد از ارتکاب جرم از محل گریخته اند.

با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقامات قضایی، تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری عاملان این حادثه وحشتناک درحالی آغاز شد که رد پای زنی به نام «آذر» (همسر مالک واحد آپارتمانی) در این پرونده دیده می شد.

رصدهای اطلاعاتی پلیس بیانگر آن بود که زن ۴۰ ساله به جزیره ای در جنوب کشور گریخته است، به همین دلیل تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد تا این که مدتی بعد «آذر» تصمیم به بازگشت گرفت و در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از ورود به کمین نیروهای انتظامی بازداشت شد.

او در بازجویی های تخصصی، عامل اصلی اسیدپاشی را لو داد و گفت: چند سال قبل با «امیر» (شاکی) آشنا شدم که مدتی بعد این آشنایی به ارتباط کاری و عاطفی انجامید تا جایی که او به باشگاه ورزشی من رفت و آمد می کرد اما آرام آرام به سوء استفاده از احساسات و عواطف من پرداخت و شروع به اخاذی کرد.

متهم این پرونده همچنین در ادامه ادعاهایش افزود: کار به جایی رسید که دیگر از مزاحمت های او در امان نبودم به همین دلیل خانه و کاشانه ام را رها کردم و به جزیره کیش رفتم. در آن جا با «یاسین» آشنا شدم و با او درددل کردم. بالاخره یک روز تصمیم گرفتم از «امیر» انتقام بگیرم که «یاسین» هم در اجرای نقشه اسیدپاشی با من همراه شد. صبح بیست و چهارم تیر بود که به اتفاق یاسین در واحد آپارتمانی بودیم و من با پیامک از «امیر» خواستم که به منزلم بیاید

از قبل ظرف حاوی اسید را در خانه گذاشته بودم. زمانی که «امیر» با یک بطری مشروبات الکلی و تنقلات از راه رسید، یاسین هم در یک فرصت مناسب ظرف حاوی اسید را روی سروصورت او پاشید ولی مقداری از اسیدها هم روی پای خودش ریخت. بنابر گزارش روزنامه خراسان، طولی نکشید که «یاسین» نیز بازداشت شد و در جلسات دادگاه به جرم خود اقرار کرد.

او در اعترافات خود با این ادعا که به همراه آذر جزو بادیگاردهای یکی از کمدین های معروف کشور در کیش بودند، به قضات با تجربه شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی گفت: وقتی ایجاد مزاحمت ها و تهدیدهای «امیر» برای «آذر» را شنیدم، خیلی عصبانی شدم و برای انتقام از وی با آذر به مشهد آمدم و سپس به طرقبه رفتیم.

آن روز وقتی «امیر» وارد خانه شد من هم بطری حاوی اسید را برداشتم و به سرو صورت او پاشیدم به گونه ای که مقداری از آن روی پای خودم ریخت و به شدت سوخت اما نمی دانستم این مایع تا آن اندازه قوی و سوزاننده است. در واقع من قصد داشتم فقط یک شوک به او وارد کنم!

پس از پایان جلسات محاکمه که به ریاست قاضی هادی دنیا دیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی برگزار شد، اتهام متهمان برای دادگاه به اثبات رسید و قضات پس از مشورت های تخصصی، با استناد به مواد قانونی رأی به محکومیت دو متهم این پرونده خاص دادند. براساس رأی دادگاه، «یاسین» به دلیل مباشرت در اسیدپاشی به تحمل ۱۵ سال زندان و پرداخت دیه بسیار سنگین به خاطر نقص عضو برخی از اعضای بدن شاکی محکوم شد.

همچنین قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی «آذر» را نیز به اتهام معاونت در اسیدپاشی به ۱۰ سال زندان محکوم کردند.

بنابراین گزارش در رأی دادگاه آمده است، اگرچه متهمان مدعی هستند که از شدت تخریب مایع اسیدی اطلاعی نداشتند و تنها از شیمیایی بودن آن آگاهی داشتند اما این موضوع با توجه به متن ماده یک قانون تشدید مجازات اسیدپاشی رد می شود چرا که میزان غلظت آن تاثیری در ارتکاب بزه ندارد. شایان ذکر است، رأی صادر شده از سوی قضات دادگاه، قابل فرجام خواهی در دادگاه های تجدیدنظر است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو