چگونه روخوانی کودک کلاس اولی را تقویت کنیم؟

منبع: برترین ها

8

1401/8/16

16:00


تقویت روخوانی کودک کلاس اول یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در شروع سال تحصیلی فرزندشان است. سوال مهم این است که؛ چگونه روخوانی کودک کلاس اولی را تقویت کنیم؟

چگونه روخوانی کودک کلاس اولی را تقویت کنیم؟

تقویت روخوانی کودک کلاس اول یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در شروع سال تحصیلی فرزندشان است. سوال مهم این است که؛ چگونه روخوانی کودک کلاس اولی را تقویت کنیم؟ کلاس اول دبستان دوره حساس و احتمالا سختی برای کودکان است. چرا که به تازگی و بدون هیچ تجربه قبلی وارد محیط جدیدی شده‌اند و قرار است با افرادی که هیچ آشنایی از قبل با آن‌ها نداشتند، آموزش‌های جدید ببینند. از این رو کمک و همراهی والدین به کودکان کمک می‌کند این دوره جدید را به خوبی بگذرانند و با آن آشنا شوند. در این مطلب درباره بهترین روش‌های تقویت روخوانی کودک کلاس اولی صحبت خواهیم کرد تا والدین بتوانند با بهترین متدهای آن آشنا باشند و به بهترین نحو به فرزندانشان در این امر کمک کنند.

1.کتاب کمکی؛ ترغیب کودک به تمرین روخوانی

یکی از بهترین ابزارها برای تقویت روخوانی کودک کلاس اولی، خواندن کتاب‌های غیر درسی است. این کتاب‌ها بر اساس سن، علایق و ویژگی‌های فرد، موضوع و نوع ادبیاتی که دارد، از هم مجزا شده و انتخاب برای والدین را آسان‌تر کرده است. نکته مهم این است که کودک با کتاب‌های موردعلاقه‌اش می‌تواند بیشتر و راحت‌تر ارتباط بگیرد و بهتر روخوانی را تمرین کند. از این رو خرید کتاب کودک برای تقویت روخوانی کلاس اولی‌ها پیشنهاد می‌شود.

کتاب چهار سابقه دار؛ داستانی و جذاب برای کودکان

از بهترین و البته محبوب‌ترین مجموعه کتاب‌های ویژه کودکان می‌توان به مجموعه کتاب چهار سابقه دار اشاره کرد. این کتاب طنز با تصاویر و متن‌های خلاقانه و ماجراجویانه تا امروز درصد بالایی از کودکان را جذب کرده است. برای خرید مجموعه کامل این کتاب از انتشارات هوپا می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بادبادک مراجعه کنید.

مجموعه کتاب فسقلی‌ها؛ بهترین متن برای تقویت روخوانی کلاس اول

این مجموعه کتاب یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی برای کودکان است؛ چرا که در کنار تمرین روخوانی، به آن‌ها می‌آموزد چه کارهایی زشت است و نباید انجام دهند. مجموعه کتاب فسقلی ها شامل ۴۵ جلد جذاب، ویژه کودکان پیش‌دبستانی، کلاس اولی و کلاس دومی چاپ شده است. از آنجایی که شخصیت اصلی این کتاب یک دختر یا پسر کوچولویی است که داستان بر اساس اخلاق‌های او جلو می‌رود، کودک خیلی بهتر می‌تواند با آن ارتباط بگیرد و روخوانی‌اش را تقویت کند.

2.همراهی والدین با کودک؛ معجزه در پیشرفت

یکی از مهم‌ترین نکات در تقویت روخوانی کلاس اولی‌ها همراهی پدر و مادر است. والدین نقش پررنگی در ذهن کودک دارند. از این رو کودک در هر موضوعی بهتر با آن‌ها ارتباط می‌گیرد. برای مثال همراه کودک می‌توانید روخوانی کنید. خواندن کتاب به همراه کودک با صدای بلند به او انگیزه بیشتری برای خواندن می‌دهد و وقتی کلمه‌ای را نمی‌تواند به تنهایی بخواند، شما به او کمک خواهید کرد. تکرار این موضوع در تقویت روخوانی کودکان کلاس اولی نقش ویژه‌ای دارد. 

3.مهارت واج‌شناسی؛ تقویت روخوانی کودک کلاس اولی

افراد بسیاری هستند که توانایی روخوانی دارند، اما نمی‌توانند شیوا و فصیح بخوانند. مشکل این دانش‌آموزان مشکل در واج‌شناسی است، در واقع آن‌ها نمی‌دانند چگونه باید کلمه جدیدی را ایجاد کنند. تقویت مهارت واج‌شناسی در تقویت روخوانی کودک کلاس اولی بسیار موثر است.

چگونه روخوانی کودک کلاس اولی را تقویت کنیم؟

4.متن‌های ساده؛ ایجاد انگیزه روخوانی در کودکان

برای تقویت روخوانی کودک کلاس اولی حتما از متن‌های ساده شروع کنید. متن‌های ساده‌ای که دانش‌آموز با همه نشانه‌ها و حروف آن آشنا باشند، انگیزه بیشتری برای روخوانی به او می‌دهد تا یک متن سختی که با اکثر حروفش آشنایی ندارد. با انتخاب یک متن ساده اما جذاب می‌توان به راحتی کودک را برای تمرین روخوانی ترغیب کرد.

5.اشتباهات دانش‌آموز را تصحیح نکنید!

یکی از اقدامات اشتباه در همراهی کودک برای تقویت روخوانی او، این است که اشتباهاتش را تصحیح کنید. اگر کودک یک یا چند کلمه را هنگام روخوانی غلط خواند، نیازی نیست همان لحظه اشتباه او را یادآور شوید. این کار تسلط و تمرکز کودک را از بین می‌برد. از طرفی انگیزه و اعتمادبه‌نفسش نیز پایین می‌آید! بهتر است در آن لحظه اشتباهاتی که دارد را یادداشت کنید و به مرور در تمرینات بعدی آن کلمات اشتباه را با او تمرین کنید.

6.تعیین یک مکان خاص تمرین روخوانی برای کودک

برای اینکه بتوانید تاثیر مثبتی در روند تمرین‌های کودک ایجاد کنید، بهتر است فضایی مجزا برای تمرین‌های درسی او از جمله تقویت روخوانی کودک کلاس اولی در نظر بگیرید. شاید تصورتان این باشد که همچین کاری تاثیر مثبت نخواهد داشت؛ اما این تصور اشتباه است. فضایی مجزا برای مطالعه به کودک این امکان را می‌دهد که با تمرکز بیشتری این کار را تمرین کند و آن را جدی بگیرد. 

7.ارتباط با معلم فرزند؛ آگاهی از پیشرفت کودک 

ارتباط با معلم فرزندتان به شما به عنوان والدین او، این امکان را می‌دهد که از میزان موفقیت، پیشرفت و نقاط قوت و ضعف کودک آگاهی داشته باشید و به صورت صحیح بتوانید موارد مختلف از جمله روخوانی را با او تمرین کنید. تقویت روخوانی کودک کلاس اولی با حساسیت بالا از طرف والدین باید انجام شود؛ پس با دقت و تکنیک‌های درست آن را انجام دهید. 

چگونه روخوانی کودک کلاس اولی را تقویت کنیم؟

خرید بهترین کتاب‌های تقویتی کودکان از کتاب‌فروشی بادبادک

در این مطلب ۷ تا از بهترین روش‌های تقویت روخوانی کودک کلاس اولی را معرفی کردیم تا والدین بتوانند با بهترین تکنیک‌ها مهارت کودک خود را در این زمینه تقویت کنند. یکی از موثرترین کارهایی که گفتیم روخوانی کتاب‌های مورد علاقه کودکان است. برای خرید این کتاب‌ها می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بادبادک با آدرس ​​badbaddak.ir مراجعه کنید. این کتاب‌فروشی با تنوع بالا در این دسته‌بندی به روز‌ترین و بهترین کتاب‌های تقویتی کودکان را در دسترستان قرار خواهد داد تا بتوانید خریدی مطمئن و کاربردی برای فرزندتان داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو