رئیس جمهور محترم محدودیت های اینترنتی را رفع کنید، این وعده انتخاباتی شما بود

منبع: تکراتو

36

1401/8/16

16:02


13 تشکل صنفی در حوزه فناوری و 120 فعال این حوزه در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته‌اند که محدودیت های اینترنتی را با اختیارات قانونی خود برطرف کند.

رئیس جمهور محترم محدودیت های اینترنتی را رفع کنید، این وعده انتخاباتی شما بود

13 تشکل صنفی در حوزه فناوری و 120 فعال این حوزه در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته‌اند که محدودیت های اینترنتی را با اختیارات قانونی خود برطرف کند.

نامه‌ای با امضای بیش از 1200 نفر از مدیران کسب‌وکارهای حوزه فناوری به ابراهیم رئیسی ارسال شده و از بالاترین مقام اجرایی کشور خواسته تا محدودیت‌های اینترنتی ایران متوقف شود. در این نامه همچنین خواسته شده تا فعالان بازداشت شده این حوزه نیز آزاد شوند.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

درخواست رفع محدودیت های اینترنتی ؛ وعده‌ای که باید محقق شود

از زمان آغاز اختلالات اینترنتی در ایران، انجمن‌ها و نهادهای مختلفی خواستار رفع محدودیت‌های اینترنتی شدند. در تازه‌ترین اقدام، نصر تهران گزارش داده که نامه‌ای با امضای بیش از 1200 فعال حوزه آی تی تهیه شده و به رئیس جمهور ارسال شده است. امضا کنندگان این نامه شامل 13 انجمن و مجمع صنفی فعال در این حوزه هستند:

  • سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران
  • سندیکای صنعت مخابرات ایران
  • اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران (مپتا)
  • انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری (آشنا)
  • کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
  • انجمن تجارت الکترونیک اتاق تهران
  • سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی
  • انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه ایران
  • انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران
  • انجمن مدیریت فناوری ایران
  • انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی هنری استان تهران
  • انجمن فین تک
  • مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

امضاکنندگان این درخواست از رئیسی خواسته‌اند که با تکیه بر اختیارات قانونی خود، از ایجاد محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت جلوگیری کند. آن‌ها با اشاره به وعده ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات اشاره کرده و تاکید کرده‌اند که دسترسی آزاد به اینترنت بدون محدودیت از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی بوده است!

رئیس جمهور محترم محدودیت های اینترنتی را رفع کنید، این وعده انتخاباتی شما بود

در این نامه اعلام شده که دسترسی به اینترنت برای حدود 50 میلیون ایرانی راهی برای دسترسی به اخبار و اطلاعات روز است و معیشت میلیون‌ها نفر نیز به این فضا وابسته است:

 «طبیعی است که هرگونه فیلترینگ یا ایجاد اختلال و محدودیت در این دسترسی منجر به نارضایتی آحاد شهروندان شده و نارضایتی‌های جدی ایجاد کند.»

نویسندگان نامه به تاثیر مثبت صنعت آی‌تی بر اقتصاد کشور نیز تاکید‌ کرده‌ و گفته‌اند که در سالیان اخیر هزاران شرکت کوچک و بزرگ دانش بنیان به وجود آمده که ده‌ها هزار نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند. حالا و با توجه به اختلالات اینترنتی اخیر، صنعت آی‌تی با مشکلات بزرگی مواجه شده است و به گفته نویسندگان نامه: «اقتصاد دیجیتال بدون وجود زیرساخت اینترنت امن و پایدار و به صرفه معنا ندارد.»

در بخش دیگری از نامه به این موضوع اشاره شده که ادامه شرایط حال حاضر به اعتماد کاربران نیز صدمه می‌زند. موضوعی که از دید امضاکنندگان نامه، سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان حساب می‌شود همین اعتماد باعث شده که کارکنان این شرکت‌ها امید به ادامه کار داشته باشند:

 «اما ادامه این وضعیت هم اعتماد کاربران را لطمه می‌زند و هم امید کارکنان را از بین می‌برد.»

در پایان نامه نیز تاکید شده که خواسته این 1200 نفر از رئیس جمهور برای رفع محدودیت های اینترنتی ، خواسته‌ای خیرخواهانه و وطن‌دوستانه است. آن‌ها رفع محدودیت پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و همچنین آزادی افرادی که صرفا به دلیل فعالیت در این صنعت بازداشت شده‌اند را خواستار شده‌ و اعلام کردند این موارد اولین گام برای بازسازی اعتماد از دست رفته کاربران است. متن کامل این نامه را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص درخواست رفع محدودیت های اینترنتی از رئیس جمهور چیست؟ آیا رئیس جمهور به تنهایی توان تصمیم‌گیری در این حوزه را دارد؟ اساسا آیا امیدی به رفع محدودیت‌های اینترنتی و دسترسی مجدد به پلتفرم‌ها و سرویس‌های بین‌المللی هست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو