ماندگارترین روش چاقی صورت

منبع: گهر

23

1401/8/16

16:07


روش های متعددی برای چاقی صورت وجود دارد، اما این که کدام یک بهترین روش چاقی صورت هستند؟ باید بررسی شود. نتایج نشان داده است که استفاده از طب مدرن و شیوه هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس جزو ماندگارترین و سریع ترین روش ها محسوب می شوند. البته به غیر از این ها روش های دیگری هم هستند که می توانند به افراد برای پرتر شدن (چاقی) صورت کمک نمایند. برای اطلاع بیش تر در مورد این موضوع با ما در ادامه همراه باشید.

بهترین روش چاقی صورت

ماندگارترین روش چاقی صورت, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

یک صورت جوان ظاهر بسیار جذابی دارد که در آن گونه‌ها برجسته، پوست صورت کاملا منسجم و کشیده و خطوط فکی به زیبایی نمایان هستند. با بالا رفتن سن، پوست صورت شل و افتاده می‌شود و گونه‌ها برجستگی خود را از دست می‌دهند و بنابراین و زاویه پایینی صورت که قبلاً باز‌تر بود، بسته می‌شود. چین و چروک‌های پوستی نیز با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کنند و دو طرف لب‌ها به سمت پایین افتاده می‌شود و صورت حالتی ناراحت یا نگران پیدا می‌کند.

علل لاغری صورت

با بالا رفتن سن نه تنها پوست صورت دچار چین و چروک می‌شود بلکه حجم صورت نیز کاهش یافته و حالت شاداب پوست صورت به خاطر کاهش چربی‌های زیر پوستی از بین می‌رود. کلاژن موجود در پوست موجب انسجام و سفتی پوست و الاستین باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و با کاهش تولید این دو ماده، پوست حالت شل و افتاده پیدا می‌کند. عواملی که می‌توانند در لاغر شدن صورت و شل و چروکیده شدن پوست صورت تأثیر داشته باشند عبارتند از:

  • – ژنتیک
  • – روند طبیعی پیر شدن
  • – آفتاب‌ سوختگی
  • – عوامل تشدیدکننده محیطی
  • – سیگار کشیدن
  • – عدم تعادل هورمونی
  • – بیماری
  • – مصرف برخی داروهای خاص
  • – کاهش وزن بسیار زیاد یا نوسان وزن زیاد

نواحی قابل درمان

  • – گونه‌ها
  • – لب‌ها
  • – زیر چشم‌ها
  • – خطوط بالای لب
  • – خطوط پایین لب

روش‌های درمانی برای چاق کردن صورت

ماندگارترین روش چاقی صورت, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

تزریق ژل

تزریق ژل می‌تواند به نحو مؤثری، حجم ازدست‌رفته‌ی صورت را جایگزین کند و فرم صورت را بهبود دهد. نواحی از صورت که اغلب با کمک تزریق ژل، جوان‌ می‌شوند عبارتند از: گونه‌ها، خطوط خنده، گودی زیر چشم‌ها، چین و چروک دور دهان و لب‌ها.

عنصر اصلی اغلب ژل‌های تزریقی، هیالورونیک اسید است. این ماده مولکول‌های آب را جذب خود کرده و آنها را در خود نگه می‌دارد و بدین ترتیب پوست را برجسته و شاداب می‌کند. هیالورونیک اسید تزریق شده در صورت می‌تواند جایگزین حجم از دست رفته‌ی پوست شود و چین و چروک‌های پوستی را از بین ببرد و در مورادی که چاقی صورت با تغذیه امکان پذیر نمیباشد موثر است .

نحوه‌ی انجام تزریق ژل

پر شدن صورت با تزریق ژل عملی سریع و ساده است که انجام آن حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. ژل به دقت در نواحی مورد نظر در زیر پوست تزریق می‌شود و به بافت زیر پوست حجم داده و برجستگی‌های از دست رفته را دوباره بازیابی می‌کند. برای اغلب افراد، تزریق ژل کاملاً بدون درد است اما در صورت درخواست بیمار می‌توان از ماده‌ی بی‌حس‌کننده موضعی نیز استفاده کرد.

نتایج

یکی از فوق‌العاده‌ترین چیزها در مورد تزریق ژل این است که شما می‌توانید نتایج را بلافاصله پس از جلسه درمانی مشاهده کنید. ممکن است تا چند روز جایی که ژل تزریق شده است کمی متورم باشد و در موارد کمی نیز ممکن است در این ناحیه کبودی ایجاد شود. به طور کلی، نتایج حاصل از تزریق اغلب ژل‌ها موقتی هستند و معمولاً بین چند ماه تا یک سال دوام دارند. مدت زمان دقیق ماندگاری ژل به نوع آن بستگی دارد. برای حفظ نتایج حاصل از تزریق ژل لازم است که تزریق پس از مدتی تکرار شود.

تزریق چربی

در این روش برای بازیابی شادابی و جوانی صورت و افزایش حجم صورت از چربی‌هایی استفاده می‌شود که از سایر نواحی بدن گرفته شده‌اند و این چربی‌ها پس از غنی‌سازی در صورت تزریق می‌شوند. تزریق چربی در صورت می‌تواند چهره‌ی شما را سالها جوان‌تر نشان دهد و پوست شما را صاف و هموار و درخشنده کند. با روش تزریق چربی می‌توان حجم از دست رفته در نواحی گیجگاهی را بازیابی کرد، افتادگی پلک‌ها را برطرف کرد، پوست شل و افتاده‌ی گونه‌ها و خطوط فکی را مجدداً لیفت نمود و به ناحیه چانه و زیر چانه فرم بهتری بخشید و آنها را را برجسته‌تر کرد.  

نحوه انجام تزریق چربی

در این روش از یکی از نواحی مورد نظر در بدن که چربی‌های اضافه دارد، مقداری چربی بیرون کشیده می‌شود و سپس چربی به دست آمده، با حفظ سلامت سلول‌های چربی، غنی‌سازی می‌شود و در نواحی از صورت که حجم خود را از دست داده‌اند تزریق می‌شود. این روش کم‌تهاجمی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و در حدود ۱٫۵ تا ۲ ساعت زمان می‌برد. شما بلافاصله بعد از اتمام تزریق چربی می‌توانید کلینیک را ترک کنید و به خانه بازگردید.

نتایج

نتایج تزریق چربی تا سال‌ها ماندگار هستند. البته با بالا رفتن سن، به طور طبیعی چربی‌های صورت تحلیل می‌روند اما این روند در افرادی که تزریق چربی را انجام داده‌اند بسیار کند‌تر از دیگران خواهد بود. اگر به دنبال راه حلی ماندگار برای مشکل لاغری صورت خود هستید، انجام تزریق چربی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

پروتز

امروزه از روش کاشت پروتز (ایمپلنت) کمتر استفاده می‌شود و به جای آن روش‌های تزریق ژل و تزریق چربی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. با این حال، روش کاشت پروتز یک راه حل دائمی و همیشگی برای چاق کردن صورت است. پروتز‌ها روی استخوان صورت قرار داده می‌شوند و می‌تواند برجستگی‌های دلخواه شما را در صورت ایجاد کنند.

از پروتز‌های مختلف چانه می‌توان برای افزایش برجستگی قدامی، تحتانی یا کناری چانه استفاده کرد. پروتز‌های چانه از طریق برشی که در داخل دهان و زیر لب بزرگ ایجادمی‌شود، در زیر یا کنار پلک پایین قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌های مخصوص خطوط فکی نیز می‌توانند برجستگی و فرم قسمت کناری و پایینی صورت را تصحیح کنند. پروتزهای پارانازال نیز پروتزهایی با فرم و ساخت سفارشی هستند که بین بینی و لب بالایی قرار می‌گیرند تا برجستی قدامی فک بالایی را زیادتر کنند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ موجب تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست می‌شود که این امر باعث آبرسانی به پوست، شادابی بیشتر پوست و چاقی صورت می‌شود. انجام چندین جلسه میکرونیدلینگ طی یک دوره درمانی، موجب رسیدن به نتایج ماندگار در افزایش حجم صورت می‌شود. در این روش ساده، از یک غلتک پوستی مخصوص استفاده می‌شود که دارای حدوداً ۲۰۰ سوزن بسیار باریک مخصوص از جنس فولاد است که به سر غلتک وصل هستند. این غلتک مستقیماً روی پوست قرار داده شده و چرخانده می‌شود.

رادیوفرکانسی (آر اف)

از امواج رادیوفرکوئنسی (RF) برای گرم کردن لایه‌های عمقی کلاژن در زیر پوست استفاده می‌شود. این گرما موجب تحریک بدن برای اولید کلاژن بیشتر و افزایش حجم کلاژن موجود می‌شود و بنابراین فرم کلی صورت بهبود پیدا می‌کند.

غذاهای سالم بخورید

قدرت و سلامت بدن شما به غذاهایی بستگی دارد که هر روز می‌خورید. غذاهایی که حاوی ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، نه تنها برای سلامت و رشد بدن شما مفید هستند بلکه به زیبایی پوست صورت و چاق شدن صورت کمک می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید که به شیوه‌ای طبیعی صورت خود را چاق کنید، باید غذاهای سالم و مفیدی مانند جو، پنیر، شیر، هویج، سیب، روغن زیتون، عسل، آواکادو، مغزیجات، تخمه گیاهان، حبوبات و چربی‌های سالم بخورید. شما می‌توانید این غذاها را به صورت میان وعده مصرف کنید تا به سلامت بدن خود و داشتن پوستی صاف‌تر و صورت پر‌تر کمک کنید.

آب کافی بنوشید

ماندگارترین روش چاقی صورت, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

نوشیدن آب فراوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن چاق شدن صورت است. شما باید برای مرطوب نگه داشتن پوست خود  و آبرسانی به بدن خود روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

یوگای صورت

ماندگارترین روش چاقی صورت, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

یوگای صورت به عنوان یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای پر شدن و چاق شدن صورت شناخته می‌شود. این روش همچنین برای افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست مفید است. این دو ماده برای داشتن پوست سالم و شاداب و لیفت پوست که موجب رفع فرورفتگی گونه‌ها می‌شود، ضروری هستند.

باد کردن بادکنک

ماندگارترین روش چاقی صورت, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

باد کردن بادکنک یکی از ترفند‌های موثر برای افزایش حجم عضلات گونه است. تنها کاری که لازم است بکنید این است که یک بادکنک را باد کنید و حالت بادکرده‌ی لپ و گونه‌ی خود را برای یک دقیقه حفظ کنید. شما باید این کار را ۵ تا ۶ بار در روز تکرار کنید.

روغن زیتون

ماندگارترین روش چاقی صورت, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

چربی‌های سالم و اشباع نشده‌ی موجود در روغن زیتون می‌توانند به سلامت و شادابی پوست شما کمک زیادی کنند. چند قطره از روغن زیتون را روی گونه‌های خود بریزید و صورت خود را با آن ماساژ دهید. ماساژ صورت را ۵ دقیقه ادامه دهید و سپس اجازه دهید تا روغن جذب پوست شما شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو