روش‌های مختلف دشمن برای کشاندن قشر خاکستری به سمت خود

31

1401/8/16

16:53


یک فعال رسانه با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا قشر خاکستری جامعه را برای حضور در اغتشاشات به سمت خود جذب کنند، گفت: دشمنان با ترفندهای کشته‌سازی و دروغ‌پردازی در خصوص ناتوانی و ناکارآمدی نظام در تامین معیشت و امنیت، با تمام توان در قضیه کرج و ایجاد رعب و وحشت قصد همراه کردن مردم و القای عدم وجود امنیت در کشور را داشتند که شکست خوردند.

روش‌های مختلف دشمن برای  کشاندن قشر خاکستری به سمت خود

به گزارش بهداشت نیوز، سیدحسین خاتمی، کارشناس مسائل دینی به عنوان یکی از فعالان عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری در یک گفت‌وگوی اختصاصی با سراج24، در خصوص رفتار و سیاست دشمنان طی روزهای اخیر، اظهار داشت: یکی از تصوراتی که دشمنان دارند این است که در میدان مبارزه با نظام باید قشر خاکستری را به سمت خود جذب کنند، آنها با ملاک قرار دادن برخی کشورها قائلند سه قشر در ایران وجود دارد. قرمز، مخالفان حکومت، سبز، موافقان حکومت و خاکستری، قشر بی‌تفاوت که می‌تواند به هر طرف مایل شود. به اینکه این تصور می‌تواند اولین و بزرگترین تصور غلط دشمن باشد کاری نداریم.

وی مهمترین هدف دشمنان را کشاندن قشر خاکستری به سمت خود، نظرات و اهداف خود عنوان کرد و افزود: این کار می‌تواند به روش‌های مختلف صورت بپذیرد، 1- جذب با کارهای علمی و فکری با استدلال و اقناع قشر میانی، 2- جذب از طریق اعلام و ارائه برنامه یا عمل‌کردی که مورد رضایت این قشر است، 3- جذب با تخریب حکومت یا ناامید کردن مردم از حکومت و کشاندن آنها به سمت خود و... از روش‌های جذب است اما دشمنان جمهوری اسلامی در مورد سوم که تخریب حکومت و ناامید کردن مردم است بیشترین توان را به‌کار گرفته است. دشمنان گذاره‌هایی را در حکومت پیدا می‌کنند، آن‌را زیر سوال می‌برند و درشت نمایی می‌کنند سپس در بمباران‌های خبری، آن‌را به سمت قشر خاکستری می‌فرستند.

این فعال رسانه وقتی خبرنگار سراج24 از ایشان پرسید که؛ یعنی شما قائلید که دشمنان ایران فقط از روش سوم استفاده می‌کنند، گفت: فقط که نه، بیشتر از روش سوم. وگرنه موسسه توانا ادعا دارد که در بعد علمی در حال تربیت براندازان هست ولی برای آنها این روش یکی از پرکاربردترین روش‌هاست و در این مورد بیشترین پاسخ را گرفته است. آنها یا نقطه ضعف پیدا می‌کنند یا نقطه ضعف درست می‌کنند. به‌طور مثال وقتی جمهوری اسلامی می‌آید بیشترین توان خود را در «تامین امنیت» کشور و شهروندان خود می‌گذارد و ادعا دارد که در بحرانی‌ترین منطقه بیشترین امنیت را تامین کرده است، دشمن، دست به هرکاری می‌زند تا در ابتدا، این امنیت را دچار خدشه کند و سپس با ایجاد در آن، مردم را قانع می‌کند تا فکر کنند آن امنیتی که جمهوری اسلامی ادعا داشت، وجود ندارد. این غیر از نقطه ضعف‌های زیادی است که جمهوری اسلامی در حالت عادی دارد.

حسین خاتمی درباره اینکه این کار چه اثری دارد؟، توضیح داد: اثرش این است که مردم یا همان قشر خاکستری مورد تصور دشمنان، باید این وضعیت را ببینند و به این نتیجه برسند که حکومت به آنها دروغ می‌گوید و نمی‌تواند امنیت را تامین کند. شاید در یک مورد کسی قانع نشود و انعکاسی به دشمن نرسد اما وقتی دشمن این ضعف‌ها را در تمام عملکرد حکومت که ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و... نشان دهد، کمتر کسی می‌تواند در مقابل آن بایستد و نظرش تغییر نکند و یا فریب نخورد. البته گفتیم که دشمن در این شناخت دچار خطای راهبردی است و قشر قرمز را خاکستری تصور می‌کند اما برنامه تغییری ندارد و روشی که در حال اجرا شدن است همین است.

وی در تایید صحبت‌های خود در خصوص تلاش دشمن برای به خیابان کشاندن قشر خاکستری فرضی، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های آشوبگران در دو ماه گذشته این بود که مردم با آنها همراه شوند. در خلال فیلم‌هایی که در این مدت دیدیم مدام این جمله را از آموزش‌دیدگان سرویس‌های جاسوسی شنیدیم که؛ «مردم با ما همراه شوید تا کار نظام را یک‌سره کنیم». ضمن اینکه در ماجرای دانشگاه شریف و زندان اوین بر همگان ثابت شد که رسانه‌های معاند نسبت به تحریک عموم مردم و کشاندن آنها به محل مورد نظر سعی زیادی کردند. یعنی افرادی در داخل فیلم‌هایی برای این رسانه‌ها ارسال کردند و این شبکه‌ها با پخش آن از مردم خواستند که به دانشگاه شریف و زندان اوین بروند و کمک کنند! آنها به‌ دلیل این تصور اشتباه بود که نتوانستند موفق شوند و خداوند آنها را مفتضح کرد. حتی برخی افراد که از آنها تبعیت کرده بودند فورا فهمیدند فریب خوردند و این رسانه‌ها سعی داشتند از احساسات آنها سوء استفاده کنند.

روزنامه‌نگار و فعال عرصه رسانه با اشاره بر اینکه اتفاقات اخیر مثل بسیجی‌سوزی، حمله به روحانی،  شهادت حافظان امنیت و کشتن مردم  بیگناه، ضمن خشونت و توحش دانستن این‌گونه حرکات که خارج از هر چهارچوب اعتراضی و دموکراتیک و یادآور رفتارهای وحشی‌گونه داعشی و بربریت است، درباره حادثه کرج و اهداف دشمنان در آن اتفاق شنیع و دور از انسانیت را برشمرد و گفت: در ماجرای کرج و قبرستان بهشت سکینه و مراسم چهلم «حدیث نجفی» که ظاهرا برخلاف میل خانواده این مرحومه عده‌ای به این مراسم رفتند، مسیر دیگری هم مشاهده شد و آن اینکه عوامل درونی سرویس‌های جاسوسی می‌خواستند توان خود را برای ضربه کاری نشان دهند و به این نحو قشر میانی را به سمت خود جذب کنند. یعنی کشتار بیشتر، دروغ بیشتر و ناامیدی بیشتر می‌تواند در کشیده شدن قشر خاکستری‌شان به خیابان مؤثر باشد.

سید حسین خاتمی تصریح کرد: در این ماجرا که لحظه به لحظه همراه با دروغ‌سازی‌های رسانه‌های بیگانه و ایجاد ذهنیت غلط برای مردم بود، عده‌ای بنا داشتند جمعیت اندک خود را با بستن راه و همراه کردن مردم عصبانی با خود بیشتر کنند تا بتواند هر مانعی را کنار بزند اما موفق نشدند. این شکست آنها به توفیق الهی، نشان داد مردم فهیم و آگاه، آنهایی نیستند که دشمنان فرض کردند و ما چیزی به‌نام قشر خاکستری نداریم زیرا مردم انقلابی و فهمیده ما با کمی درنگ می‌توانند به حقیقت طرح‌ریزی و دروغ‌سازی دشمن پی ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو