استقبال فیل اسپنسر از ایده بازگشت بازی StarCraft

منبع: زومجی

4

1401/8/16

18:00


استقبال فیل اسپنسر از ایده بازگشت بازی StarCraft

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس قبلا گفته بود از احتمال احیای مجموعه‌ها و فرانچایزهای قدیمی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هیجان‌زده است. حالا در مصاحبه جدیدی با رسانه Wired او بار دیگر از هیجان خود نسبت به ملاقات دوباره با فرانچایزهایی نظیر StarCraft و Warcraft صحبت کرده است.

او ابتدا به این اشاره کرد که نمی‌تواند درمورد اکتیویژن بلیزارد تصمیمات بزرگی بگیرد: «اولین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که من اجازه ندارم هیچ تصمیمی درمورد اینکه در بلیزارد یا اکتیویژن یا کینگ چه اتفاقی رخ می‌دهد، بگیرم. پس این درواقع نوعی صحبت کردن و فکر کردن درمورد فرصت‌ها است. وقتی درمورد میراث آثار سبک استراتژی همزمان به‌خصوص از طرف بلیزارد صحبت می‌کنید نه‌تنها StarCraft بلکه Warcraft نیز فرصت مناسبی است».

اسپنسر درمورد حرف‌هایش در این مصاحبه محتاط بود و می‌خواست به‌صورت روشن اشاره کند که در این لحظه هنوز چیزی قطعی نشده است: «من امروز هیچ نقشه منسجمی ندارم، چون نمی‌توانم وارد شوم و با تیم‌ها کار کنم. اما استارکرفت لحظه تاثیرگذاری در صنعت بازی بود؛ مگر نه؟». او همچنین از صحبت کردن با اکتیویژن، بلیزارد و کینگ برای «نگاه کردن به کاتالوگ گذشته و فرصت‌های احتمالی» ابراز هیجان کرد؛ هرچند بار دیگر تکرار کرد موردی نیست که او اکنون فعالانه بتواند روی آن کار کند.

معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هنوز تکمیل نشده است و بسیاری از ادارات تنظیم رقابت در سراسر جهان در حال بررسی تاثیر این معامله هستند. اسپنسر درباره تکمیل این خرید گفته بود احساس اعتماد‌به‌نفس دارد و مطمئن است معامله تکمیل خواهد شد. باتوجه‌به تعیین زمان سازمان رقابت و بازار انگلیس، CMA در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) برای اعلام نتایج تحقیقات می‌توان امیدوار بود خیلی منتظر تکمیل معامله نمانیم.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو