درخواست وزیر ارتباطات برای اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی ؛ ماجرا چیست؟

منبع: تکراتو

12

1401/8/16

18:10


به تازگی تصویری از یک نامه محرمانه که مربوط به اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این تصویر حقیقت دارد؟

درخواست وزیر ارتباطات برای اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی ؛ ماجرا چیست؟

به تازگی تصویری از یک نامه محرمانه که مربوط به اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این تصویر حقیقت دارد؟

محمد احسان خرامید؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی توییتری خود مطلبی برای روشن‌گری این تصاویر منتشر کرد. وی در صفحه شخصی خود نوشت: «از دیروز در فضای مجازی تصویر نامه‌ای بدون سربرگ، شماره و امضا با عنوان سرّی و با موضوع اعمال محدودیت‌های شدید در اینترنت منتشر شده که آن را به دکتر زارع پور منتسب کرده‌اند.» در ادامه به توضیحات رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌پردازیم. آیا محدودیت های شدیدتر اینترنتی در راه است؟

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی ؛ از شایعه تا واقعیت!

محمد احسان خرامید؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با رسانه‌ها در توضیح این نامه اعلام کرد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این نامه گفته است که چنین نامه‌ای را هرگز به عمرش ندیده است و آن را امضا نکرده است.

اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی

اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «ماموریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه که در آن زمان دکتر زارع پور مسئولیت آن را برعهده داشتند، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات قوه قضاییه و توسعه خدمات الکترونیکی این قوه است که نتایج آن راه‌اندازی ده‌ها خدمت برخط در قوه قضاییه مانند: احراز هویت برخط، دریافت سوء و عدم سوء پیشپینه برخط، ارسال لوایح به‌صورت الکترونیک، نوبت‌دهی برخط و… بوده که در نوع خود قابل توجه است.»

وی افزود: «اصولا مرکز مذکور هیچ مسئولیتی در حوزه مدیریت فضای مجازی ندارد که بخواهد در جلساتی با این موضوع شرکت کند و یا صورت‌جلسه‌ای امضا کند.»

محمد احسان خرامید ادامه داد: «با توجه به اینکه نامه مذکور فاقد حداقل موارد معمول مکاتبات اداری است و نه سربرگ دارد، نه تاریخ و نه حتی امضا؛ منتشرکنندگان خارجی و تأییدکنندگان داخلی آن اعتباری برای ایجاد حواشی و بعدی را نیز ندارند. دفعات بعدی حواستان باشد که طبقه بندی سری را ایمیل نمی کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان اعمال محدودیت های شدیدتر اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو