معرفی تریلوژی سه رنگ (Three Colours) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

معرفی تریلوژی سه رنگ (Three Colours) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

36

1401/8/16

21:07


معرفی تریلوژی سه رنگ (Three Colours) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

تریلوژی سه رنگ عنوان سه فیلم درام روانشناختی محصول مشترک فرانسه، لهستان و سوئیس است. امروز قصد داریم به معرفی سه گانه کیشلوفسکی بپردازیم.

تریلوژی سه رنگ، سه فیلم درام روان‌شناختی به کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی (Krzysztof Kieślowski) است، از فیلم‌های این سه گانه؛ آبی (1993)، سفید (1994) و قرمز (1994) است. این سه گانه محصول مشترک فرانسه، لهستان و سوئیس به زبان فرانسوی است، به استثنای فیلم سفید که به زبان لهستانی و فرانسوی است.

در ویدئو زیر می‌توانید «تریلر فیلم آبی سفید قرمز با زیرنویس فارسی» را ببینید.

رنگ های آبی، سفید و قرمز، رنگ‌های پرچم فرانسه هستند و داستان هر فیلم براساس یکی از سه آرمان سیاسی در شعار جمهوری فرانسه: آزادی، برابری، برادری است. با معرفی کامل سه گانه کیشلوفسکی همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم های آبی سفید قرمز

سه گانه کیشلوفسکی

همان‌طور که گفته شد تریلوژی سه رنگ شامل سه فیلم است که به نویسندگی کریستوف کیشکوفسکی و کریستوف پیزیویکز است. اولین فیلم آبی، دومین فیلم سفید و سومین قرمز نام دارد. در ادامه نگاهی به داستان فیلم آبی سفید قرمز خواهیم انداخت.

نمادی که در این سه فیلم مشترک است، پیوندی اساسی یا چیزی است که قهرمان داستان را به گذشته خود پیوند می‌دهد. در مورد آبی، چراغی از مهره‌های آبی است و نمادی که در طول فیلم دیده می‌شود، که در حال افتادن است، اما با پیشرفت داستان، تصویر طناب‌ها به عنوان نمادی از پیوند به گذشته بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود. در فیلم سفید چیزی که کارول را به گذشته‌اش پیوند می‌دهد، یک سکه دو پنی است که از یک مغازه عتیقه فروشی در پاریس می‌دزدد و در مورد فیلم قرمز، قاضی هرگز در خودکار خود را نمی‌بندد یا قفل نمی‌کند، که در نقطه مهمی از داستان کار نمی‌کند.

شات پایانی هر فیلم شخصیتی است که گریه می‌کند. در فیلم آبی، جولی دوکورسی در حالی که گریه می‌کند به آسمان نگاه می‌کند. در فیلم سفید کارول با لباس سفید، در حالی که به همسرش نگاه می‌کند، گریه می‌کند. و همچنین در فیلم قرمز، کرن که از پنجره شکسته خود به دوربین نگاه می‌کند، گریه می‌کند. بسیاری از شخصیت‌های اصلی فیلم آبی و سفید، از جمله جولی و کارول، در پایان قرمز به عنوان بازماندگان یک تصادف کشتی ظاهر می‌شوند. این سه گانه همچنین توسط منتقد فیلم راجر ایبرت به ترتیب به عنوان یک ضد تراژدی، یک ضد کمدی و یک ضد عاشقانه تفسیر شده است.

خلاصه قسمت اول سه گانه کیشلوفسکی ؛ فیلم آبی

فیلم آبی سفید قرمز

جولی (ژولیت بینوش) پس از گذراندن یک حادثه غم انگیز خودرو که جان شوهر آهنگساز و دختر جوانش را گرفت، غمگین است. واکنش اولیه او این است که از روابطش کناره گیری کند، خودش را در آپارتمانش حبس کند و دردش را سرکوب کند. اما اجتناب از تعاملات انسانی در خیابان‌های شلوغ پاریس غیرممکن است و او در نهایت با اولیویه (بنوآ رژانت)، دوست قدیمی‌ای که عشق پنهانی به او دارد و می‌تواند او را به واقعیت بازگرداند، ملاقات می‌کند.

خلاصه قسمت دوم سه گانه کیشلوفسکی ؛ فیلم سفید

بررسی فیلم تریلوژی سه رنگ

کارول (زبیگنیو زاماچوفسکی) مهاجر لهستانی زمانی که همسر فرانسوی‌اش، دومینیک (ژولی دلپی)، پس از شش ماه به دلیل ناتوانی‌اش، از او طلاق می‌گیرد، از ازدواج، شغل و کشور خارج می‌شود. کارول مجبور به ترک فرانسه پس از از دست دادن تجارتی که مشترکاً داشتند، از هموطن لهستانی خود میکولا (یانوش گاجوس) می‌خواهد تا او را به صورت قاچاقی به کشورش بازگرداند. پس از بازگشت موفقیت‌آمیز، کارول شروع به ساختن زندگی جدید خود می‌کند، در حالی که هرگز زندگی قدیمی خود را فراموش نکرده.

خلاصه قسمت سوم سه گانه کیشلوفسکی ؛ فیلم قرمز

نقد فیلم آبی سفید قرمز

ولنتاین مدل (ایرنه ژاکوب) با یک قاضی بازنشسته (ژان لوئیس ترینتینانت) که در همسایگی او زندگی می‌کند، پس از زیر گرفتن سگش ملاقات می‌کند. در ابتدا قاضی سگ را به ولنتاین هدیه می‌دهد، اما دوست پسر مالک او به او اجازه نمی‌دهد آن را نگه دارد. وقتی او با سگ به خانه قاضی برمی‌گردد، متوجه می‌شود که او در حال گوش دادن به مکالمات تلفنی همسایگانش است. در ابتدا ولنتاین عصبانی می‌شود، اما مناظره‌های او با قاضی بر سر رفتار او به زودی باعث می‌شود که بین آنها پیوند عجیبی ایجاد شود.

عوامل فیلم های آبی سفید قرمز

در این قسمت به معرفی عوامل سازنده تریلوژی سه رنگ می‌پردازیم.

کریستوف کیشلوفسکی کارگردان تریلوژی سه رنگ

تریلوژی سه رنگ

کریستوف کیشلوفسکی متولد 27 ژوئن 1941 و درگذشت 13 مارس 1996 کارگردان و فیلمنامه‌نویس لهستانی بود. او در سطح بین المللی برای مینی‌سریال Dekalog (1989)، فیلم The Double Life of Veronique (1991)، و تریلوژی سه رنگ (1993-1994) شناخته شده است. کیشلوفسکی جوایز متعددی را در طول کار خود دریافت کرد، از جمله جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن (1988)، جایزه FIPRESCI (1988، 1991)، و جایزه هیئت داوران جهانی (1991)، جایزه FIPRESCI جشنواره فیلم ونیز (1989)، شیر طلایی (1993) و جایزه OCIC (1993). و خرس نقره‌ای جشنواره بین المللی فیلم برلین (1994). او در سال 1995، نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اصلی شد.

در سال 2002، کیشلوفسکی در فهرست ده کارگردان برتر سینمای دوران مدرن موسسه فیلم بریتانیا Sight & Sound در رتبه دوم قرار گرفت. در سال 2007، مجله توتال فیلم او را در رتبه 47 در فهرست “100 کارگردان بزرگ فیلم تا کنون” قرار داد.

زبیگنیو پریسنر آهنگساز تریلوژی سه رنگ

بررسی فیلم تریلوژی سه رنگ

زبیگنیو پریسنر متولد 20 مه 1955 (67 سال) با نام زبیگنیو آنتونی کووالسکی آهنگساز موسیقی لهستانی است که بیشتر به خاطر همکاری با کارگردان کریستوف کیشلوفسکی شناخته می‌شود. او دریافت کننده مدال طلا برای شایستگی در فرهنگ گلوریا آرتیس و همچنین نشان صلیب شوالیه، نشان پولونیا رستیتو است. او عضو آکادمی فیلم فرانسه است.

پس از کار با کیشلوفسکی در تریلوژی سه رنگ پریسنر توسط فرانسیس فورد کاپولا تهیه کننده استخدام شد تا موسیقی فیلم The Secret Garden به کارگردانی اگنیسکا هالند را بنویسد. در سال 1996 برای کارش بر روی Élisa اثر ژان بکر برنده جایزه سزار شد. او برنده تعدادی جوایز دیگر، از جمله سزار دیگر در سال 1994 برای تریلوژی سه رنگ: قرمز، و خرس نقره‌ای از چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 1997 برای The Island on Bird Street را برنده شد. او برای موسیقی‌های تریلوژی سه رنگ: آبی (1993) و At Play in the Fields of the Lord (1991) نامزد جوایز گلدن گلوب شد.

سایر عوامل تریلوژی سه رنگ عبارتند از:

  • نویسندگان: کریستوف کیشلوفسکی و کریستوف پیزیویکز
  • تهیه‌کننده: مارین کارمیتز
  • فیلمبرداران: اسلاوومیر ایدزیاک (Slawomir Idziak) فیلم آبی، ادوارد کیوسیسک (Edward Kłosiński) فیلم آبی، پیوتر سوبوتسیسکی (Piotr Sobociński) فیلم قرمز

بازیگران فیلم های آبی سفید قرمز

تریلوژی سه رنگ در هر سه قسمت بازیگران ثابتی ندارد اما دو بازیگر نقش اصلی اول در قسمت سوم هم حضور دارند. در این بخش مروری بر بازیگران اصلی داریم و با برخی دیگر از بازیگران سه گانه کیشلوفسکی که در هر سه قسمت حضور دارند، آشنا می‌شویم.

ژولیت بینوش در نقش جولیت (آبی)

تریلوژی سه رنگ

ژولیت بینوش متولد 9 مارس 1964 (58 سال) یک هنرپیشه، هنرمند و رقصنده فرانسوی است. او در بیش از شصت فیلم سینمایی ظاهر شده و جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار، جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، خرس نقره‌ای، جایزه جشنواره فیلم کن، جام ولپی و جایزه سزار را دریافت کرده‌است.

بینوش در طول زندگی حرفه‌ای‌اش به‌طور متناوب روی صحنه ظاهر شد، که مهم‌ترین آن‌ها در یک محصول لندن در سال 1998 از لوئیجی پیراندلو Naked و در تولید سال 2000 از Betrayal هارولد پینتر بود که برای آن نامزد دریافت جایزه تونی شد. دیگر نقش‌های برجسته او عبارتند از: فیلم (1986) Mauvais Sang، فیلم فرانسوی (1991) Les Amants du Pont-Neuf، روانشناختی تریلر Damage (1992)، فیلم The Horseman on the Roof (1995)، رمانتیک جنایی Breaking and Entering (2006)، فیلم فرانسوی Flight of the Red Balloon (2007)، بیوگرافی Camille Claudel 1915 (2013)، روانشناختی درام Clouds of Sils Maria (2014) و علمی تخیلی ترسناک High Life (2018).

بیویت رگنت در نقش الیویه

ژانر سه گانه کیشلوفسکی

بیویت رگنت متولد 19 اوت 1953 درگذشت 22 اکتبر 1994 یک هنرپیشه اهل فرانسه بود. او در نانت به دنیا آمد. او در سن 41 سالگی بر اثر پارگی آنوریسم در زوریخ سوئیس درگذشت. از فیلم‌های او می‌توان به فیلم فرانسوی Dangerous Moves، تریلر Subway (1985)، درام Un homme et une femme, 20 ans déjà (1986)، موزیکال درام Round Midnight، درام La Bande des quatre (1989، جنایی Dr. M (1990) اشاره کرد.

جولی دلپی در نقش دومینیک (سفید)

مدت زمان سه گانه کیشلوفسکی

جولی دلپی متولد 21 دسامبر 1969 (52 سال) هنرپیشه، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و ترانه‌سرا فرانسوی آمریکایی است. او در مدرسه هنر Tisch دانشگاه نیویورک در رشته فیلمسازی تحصیل کرد و کارگردانی، نویسندگی و بازی در بیش از 30 فیلم از جمله Europa Europa (1990)، درام Voyager (1991)، سه گانه (1995, 2004, 2013) Before، فانتزی کمدی An American Werewolf in Paris (1997)، و رمانتیک کمدی 2 Days in Paris (2007) بازی کرده‌است.

او نامزد سه جایزه سزار، دو جایزه انجمن منتقدان فیلم آنلاین و دو جایزه اسکار شده است. دومینیک در سال 1990 به ایالات متحده نقل مکان کرد و در سال 2001 شهروند ایالات متحده شد.

زبیگنیو زاماچوفسکی در نقش کارول

دانلود فیلم تریلوژی سه رنگ

زبیگنیو زاماچوفسکی متولد 17 ژوئیه 1961 (61 سال) یک بازیگر لهستانی است. کیشلوفسکی او را به عنوان شخصیت اصلی، در تریلوژی سه رنگ: سفید انتخاب کرد. او دو بار برنده جوایز فیلم لهستانی برای نقش‌هایش در فیلم رابرت گلینسکی Hi, Tereska (2001) و فیلم درام Zmróż oczy (2004) اثر آندری جاکیموفسکی است. دیگر نقش‌های برجسته او در فیلم کمدی درام Colonel Kwiatkowski (1996)، فیلم تاریخی With Fire and Sword (1999) و فیلم بیوگرافی Walesa: Man of Hope هستند.

ایرن ماری ژاکوب در نقش  ولنتاین (قرمز)

نمرات فیلم آبی سفید قرمز

ایرن ماری ژاکوب متولد 15 ژوئیه 1966 (56 سال) یک هنرپیشه فرانسوی سوئیسی است که به خاطر همکاری با کارگردان فیلم لهستانی کریستوف کیشلوفسکی شناخته شده است. او در سال 1991 برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن برای فیلم کیشلوفسکی The Double Life of Veronique شد و نامزد جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سه رنگ: قرمز در سال 1994 شد. از دیگر بازی‌های او می‌توان به فیلم درام فانتزی The Secret Garden (1993)، رمانتیک Beyond the Clouds (1995)، جنایی تریلر U.S. Marshals (1998) و رمانتیک تاریخی Eternity (2016) اشاره کرد.

ژان لوئیس ترینتینانت در نقش جوزف (قاضی)

خلاصه ی فیلم های فیلم آبی سفید قرمز

ژان لوئیس ترینتینانت متولد 11 دسامبر 1930 درگذشت 17 ژوئن 2022 بازیگر فرانسوی بود. او اولین حضور خود را در تئاتر در سال 1951 انجام داد و به عنوان یکی از بهترین بازیگران نمایشی فرانسوی دوران پس از جنگ شناخته شد. و در بسیاری از فیلم‌های کلاسیک سینمای اروپا ایفای نقش کرد و با بسیاری از کارگردانان برجسته از جمله راجر وادیم (Roger Vadim)، کوستا گاوراس (Costa-Gavras)، کلود للوش (Claude Lelouch)، برناردو برتولوچی (Bernardo Bertolucci)، اریک رومر (Éric Rohmer)، فرانسوا تروفو (François Truffaut)، کریستوف کیشلوفسکی (Krzysztof Kieślowski) و میشائیل هانکه (Michael Haneke) کار کرد.

او در فیلم And God Created Woman (1956) موفقیتی انتقادی و تجاری به دست آورد، و بعد از آن در فیلم‌های A Man and a Woman (1966) و The Great Silence (1968) حضور داشت. ترینتینانت برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین المللی فیلم برلین 1968 برای بازی در فیلم The Man Who Lies و جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم کن 1969 برای فیلم Z. Trintignant اثر کوستا گاوراس شد.

نمرات فیلم آبی سفید قرمز

در این قسمت جداگانه به بررسی امتیازات تریلوژی سه رنگ به ترتیب تاریخ اکران می‌پردازیم.

 سه رنگ؛ آبی

سه گانه کیشلوفسکی

اولین قسمت از سه گانه کیشلوفسکی با نام سه رنگ؛ آبی در 8 دسامبر 1993 (17 آذر 1372) در سینماهای فرانسه و سوئیس به روی پرده رفت. مدت زمان فیلم آبی 94 دقیقه‌ بوده‌است. این فیلم پس از انتشار به فروش 1.33 میلیون دلاری در گیشه رسید.

فیلم‌ سه رنگ؛ آبی جوایز و افتخارات بی‌شماری کسب کرده است. از مهمترین آنها می‌توانیم شیر طلایی، جشنواره فیلم ونیز برای بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمبرداری؛ جایزه سزار برای بهترین بازیگر زن، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی زبان؛ جایزه گویا (اسکار اسپانیا) برای فیلم اروپایی و در لیست 100 فیلم برتر خارجی زبان بی بی سی رتبه 64 را دریافت کرد. در زیر نظرات برخی منتقدین در مورد فیلم سه رنگ؛ آبی را می‌خوانید.

اسم فیلم IMDb امتیازامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیک
 سه رنگ؛ آبی7.998%85

Washington Post | هال هینسون (100)

برای کیشلوفسکی، ظرافت یک مذهب است. او از هر چیزی استفاده می‌کند تا از گذاشتن کارت‌هایش روی میز جلوگیری کند. با آبی هرگز احساس نمی‌کنید که او تمام دستش را نشان داده‌است، حتی بعد از تمام شدن بازی.

Los Angeles Times | کانت توران (100)

آبی تمایل دارد با برخورد افراطی و تفریط، خود را به خطر بیندازد، در کشف حالات روحی و روانی که فراتر از بسیاری از فیلم‌ها هستند، تردید نمی‌کند.

Variety | نیسا نیسلسون (80)

سکانس پایانی آبی پررنگ یک کرشندوی دیداری و شنیداری است که برای نشان دادن این موضوع که در حالی که هر فرد اساساً تنها است، هر زندگی ناگزیر زندگی‌های دیگر را لمس می‌کند.

The Guardian | درک مالکوم (80)

فیلم تقریبا کاملا شماتیک است و این باعث تضعیف آن می‌شود. چیزی که آن را تقویت می‌کند قدرت احساسی محض ساخت آن است.

سه رنگ؛ سفید

فیلم آبی سفید قرمز

دومین قسمت از سه گانه کیشلوفسکی با نام سه رنگ؛ سفید در 26 ژانویه 1994 (6  بهمن 1372) در سینماهای فرانسه و در 4 فوریه 1994 (15 بهمن 1372) در سوئیس به روی پرده رفت. مدت زمان فیلم آبی 87 دقیقه‌ بوده‌است. این فیلم پس از انتشار به فروش 1.4 میلیون دلاری در گیشه رسید.

کیشکوفسکی برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال 1994 شد. در زیر نظرات برخی منتقدین در مورد فیلم سه رنگ؛ سفید را می‌خوانید.

اسم فیلم امتیاز IMDbامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیک
سه رنگ؛ سفید7.688%88%

Washington Post | دسون توماسون (100)

سفید گواهی ادامه‌ای بر مهارت شاعرانه کارگردان لهستانی است. مانند همه آثار کیشلوفسکی، سفید زبان کاملی از احساسات، تصاویر، کنایه‌ها و رمز و راز را اغلب با حداقل دیالوگ بیان می‌کند. اما این روش نادر و انتزاعی نیست.

The Guardian | درک مالکوم (90)

فیلم به همان اندازه که در خنده خالص و ساده است، در طنز طعنه‌آمیز هم تخصص دارد، اما از تلخی هم پرهیز می‌شود که به خودی خود با توجه به موضوع و محیط، یک معجزه کوچک است.

The New York Times | کارین جیمز (90)

در سرتاسر فیلم، سفید مملو از صحنه‌های بدیع است که زیاد فشار نمی‌آورند.. و آن لحظات برای دست کم گرفتنشان غنی‌تر است.

Chicago Sun-Times | روگر ابرت (88)

همه این فیلم‌ها با چنان کنایه‌ای به سوژه‌های خود می‌پردازند که نمی‌توانیم آن‌ها را به‌عنوان واقعی در نظر بگیریم. سفید یک ضد کمدی است، بین ضد تراژدی و ضد عاشقانه.

Entertainment Weekly | لیزا شوارتزبام (75)

چیزی زمینی و عنصری در این داستان وجود دارد که در آبی وجود ندارد، چیزی عجیب و غریب و (با معیارهای کیشلوفسکی) پرانرژی.

سه رنگ؛ قرمز

معرفی سه گانه کیشلوفسکی

سومین قسمت از سه گانه کیشلوفسکی با نام سه رنگ؛ قرمز در 12 می 1994 (22 اردیبهشت 1373) در کن و در 27 می 1994 (6 خرداد 1373) در لهستان و در 14 سپتامبر 1994 (23 شهریور 1373) در فرانسه اکران شد. مدت زمان فیلم قرمز 99 دقیقه‌ بوده‌است. این فیلم پس از انتشار به فروش 4 میلیون دلاری در گیشه رسید.

فیلم‌ سه رنگ؛ قرمز جوایز و افتخارات بی‌شماری کسب کرده است. از مهمترین آنها می‌توانیم نامزدی سه جایزه اسکار، نامزدی سه جایزه بفتا، نامزدی جایزه نخل طلا جشنواره کن، نامزدی 5 جایزه سزار و در 40 فیلم برتر خارجی تمام دوران از نظر مجله گاردین رتبه 33 را دارد. در زیر نظرات برخی منتقدین در مورد فیلم سه رنگ؛ قرمز را می‌خوانید.

اسم فیلمامتیاز IMDbامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیک
سه رنگ؛ قرمز8.1100%100%

Austin Chronicle | جف مک‌کورد (100)

فیلم با نشاط می‌گذرد و شما را از زنده بودن خوشحال می‌کند. لمس ماهرانه کیشلوفسکی در قرمز جادوی واقعی خود را نشان می‌دهد. در پایان، تفاوت‌های ظریف آن چیزی است که با شما می‌ماند.

Variety | نیسا نسلسون (100)

قرمز، داستانی که به زیبایی چرخیده و نقش‌آفرینی شده است از برخورد قاطع یک مدل جوان با یک قاضی بازنشسته، یکی دیگر از تغییرات ماهرانه و عمیقاً تأثیرگذار در موضوع تکرارشونده کریستوف کیشلوفسکی است که افراد به گونه‌ای با هم در ارتباط هستند که به سختی می‌توان آن را درک کرد. اگر درست باشد، همانطور که هلمر اعلام کرده است که این اثر آخرین تلاش او در کارگردانی سینما خواهد بود، کیشلوفسکی در اوج رسمی و فلسفی بازنشسته می‌شود.

Washington Post | دسون تامسون (100)

در این آخرین قسمت از یک سه گانه باشکوه (که شامل فیلم‌های آبی و سفید می‌شود) او بهترین‌های خود را برای همیشه حفظ کرده است.

The New York Times | جانت ماسلین (100)

قرمز آنقدر موفق است که جادوی بسیار مورد نیاز را به پیشینیان خود، آبی و سفید نیز می‌بخشد. پوچی فیلم اول و افتضاح بودن نسبی فیلم دوم ناگهان با درخشش اغوا کننده قرمز بسیار زیباتر می‌شود.

کلام آخر

نقد فیلم آبی سفید قرمز

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم تریلوژی سه رنگ پرداختیم. ژانر سه گانه کیشلوفسکی درام روانشناختی است. با بازی ستارگانی مانند ژولیت بینوش، ژولی دلپی و ایرن ماری ژاکوب که هم از نظر منتقدان و هم تماشاگران سه گانه موفقی بوده. همانطور که دیدیم ترتیب تریلوژی سه رنگ براساس سال ساخت آنها است. اگر از طرفداران فیلم‌های درام روانشناختی هستید ولی هنوز این سه‌گانه جذاب را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر برای دانلود و تماشای آنها اقدام کنید. نظر شما در مورد سه گانه کیشلوفسکی چیست؟ به نظر شما کدام قسمت بهتر و قوی‌تر است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در مورد این فیلم‌ها از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو